Mluv o čemkoli, já slyším jen pláč!

Mluv o čemkoli, já slyším jen pláč!

Anotace: ...

Nechápu, jak v pokoji velkém jenom čtyři na pět metrů, můžou dva lidi dělit tisíce kilometrů. Ležím vedle tebe a ty zase vedlě mě- ležíme vedle sebe. Avšak je to vážně zvláštní, jako bychom se neznali. Každý na své straně postele a oba dva volíme tu jednodušší variantu- díváme se do stropu a mlčíme. Ani jeden z nás samozřejmě nespí. Párkrát se otočíš, jednou si povzdechneš a pak?/ zdá se mi to, anebo opravdu pláčeš?/. Mám nutkání zbourat tu velkou zeď. Jen sebrat odvahu a udělat první krok. Chtěl bych tě pohladit po tvých dlouhých kaštanových vlasech/ tak jak jsem to dělal dříve/ a zeptat se tě, co se to děje? Proč jsi tak vzdálená/ nechci říci- už né má/, proč jsme přestali tak náhle věřit na vzdušné zámky?
Spousty otázek a na jejich vysvětlení by stačilo posunout se o pouhých pár centimentrů, jenže asi jsem zbabělec. Mám strach, že bych se mohl dozvědět něco, po čem ani v nejmenším netoužím. A obejmout tě jen tak, abys věděla, že tu jsem a nechtít po tobě nic vysvětlit, tak to bych nedokázal. /promiň?/ A tak jen poslouchám ten tvůj tichý pláč a snažím se přijít na to před čím utíkáš. Co se mi bojíš říct?
Usnu nejspíš až k ránu, takže mě nepřekvapí, že zaspím tvůj odchod a probudím se do prázdného bytu.
/ nevím, proč jsem zkontroloval tvoji skříň a s velkým oddechnutím jsem zjistil, že jsou všechny věci na svém místě a cestovní taška pod postelí- nic nechybí/. Někde v oblasti hrudního koše jsem však už od včerejška pociťoval jakousi ztrátu a je jasné, že s cestovní taškou to nemá moc společného. Velmi pomalu jsem došel do kuchyně, při každém prudším pohybu mi totiž mozek velmi silně narážel do stěn lebky. /mám prázdno/
Postavil jsem vodu na ranní kávu, kterou jsme si ještě před měsícem pravidelně dávali společně. / ještě před měsícem jsme po velmi dlouhé noci, tady u tohohle kulatého stolu, snili o společných touhách- a o životě./ Teď jsem tu sám, žmoulám suchý rohlík a mám pocit, že je zbytečné ptát se na budoucnost. Je už asi po ní?
Do práce nejdu, dnes bych tam byl stejně jen do počtu, a tak sedím v obývacím pokoji a listuji foto albem, vážně vzpomínám? Opravdu. Proč si všichni myslí, že chlapi jsou silní? Že je nikdy nic netrápí? To je přeci blbost. / který šílenec tohle vymyslel?asi někdo, kdo nikdy neměl rád./
Přesně takhle mě tu zastihneš /seděl jsem tu celý den s fotkou z loňského léta v ruce, jak blázen/.
Přijdeš blíž, sedneš si na okraj sedačky, rozpačitě se usměješ a prolomíš to tíživé ticho, které tu teď panovalo./ upravil bych přísloví na prakticky vzato-mlčeti stříbro a mluviti zlato, protože budu radši, když budu vědět na čem jsem/. Nadechneš se a já mám pocit, jako bys nevěděla, kde začít.
.....První slza, druhá. Promiň mi to, prosím. Nevím, jak jsem to mohla udělat. Byl to úlet a ani nevíš, jak toho lituju- věř mi to. Zklamala jsem i sebe, znáš mě. Myslela jsem, že budu dělat, jako by nic. Že na to zapomenu, že to mezi námi bude imrvére stejný. Jenže to nešlo, pořád jsem to měla před sebou. Neumím lhát a vlastně jsem ti nechtěla nic zatajovat. Řekni, že mě pochopíš? / právě cítím pocit zbytečnosti na tomhletom světě a ty chceš, abych tě pochopil? Tys na mě taky nebrala ohledy, když.../
Vstal jsem, přehodil jsem přes sebe kabát a vydal jsem se do ulic. Nechal jsem jí tam samotnout, i přestože brečí. Jaksi jí teď nemůžu pomoci, sám se s tím musím vyrovnat. / jak člověk může předem zjistit čeho se bát a čemu se vyvarovat, aby se potom necítil tak šíleně zničený, ponížený, sám?/
Chodím sem a tak, jako lev v kleci. Mám chuť brečet, křičet. Přemýšlím o všem možném, vybavuju si jí poránu čerstvě probuzenou, přesvědčenou o nás dvou. A zjistím, že v tom lítám pořád stejně ,že se po té rán ,kterou mi přichystala, vlastně nic nezměnilo.
......Vrátím se až k ránu, spal jsem na lavičce v parku/ spal je silné slovo/, potichu otevřu dveře a vejdu do tmavého bytu. Najdu tě v posteli v oblečení, které jsi měla na sobě včera a s rozmazanou tužkou po celém obličeji. Musela jsi probrečet celou noc a usnout až k ránu. Když spíš, jsi jako málá holka. Usměju se, víš já mám tě vážně rád a asi jsem schopný projednou odpouštět. Lehnu si k tobě, pohladím tě po kaštanových vlasech a obejmu tě. Probudím tě tím a v tvých očích vidím jasné překvapení. -Není to můj případ, to že tě nemám rád. Dej mi ruku, dej mi pusu. Snad bude to zase dobrý, snad bude to jako dřív.
Pššt, nemluv- prosím. Nechci nic slyšet, jdeme spát- beztak jsme toho oba moc poslední dobou nenaspali.
/ tak už v tom zase jedeme oba společně a snad už na nic nikdy nebudeme sami- každý zvlášť. Doufám, že už nebudu nikdy muset poslouchat její tajnej tichej pláč/.
Autor Barunka=o), 24.03.2007
Přečteno 652x
Tipy 2
Poslední tipující: pejrak
ikonkaKomentáře (18)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Díkuju, fakt už se tady jen opakuju. Mám hroznou radost, že někdo píše komenty! poslední dobou mi přijde, že to upadá...ono je taky jednodušší dát jen hodnocení!:o) takže ještě jednou, však víš....udělám si čas a přečtu si tě!:o) krásnej prosluněnej den!

07.06.2007 15:58:00 | Barunka=o)

Ahoj, opravdu velmi hezká povídka. No, mně ty lomené závorky ani nevadily, protože jsem se do toho tak začetla, že jsem je vůbec nevnímala. Krásné, jen tak dál.

31.05.2007 12:04:00 | Kamili

No. Myslím si, že si stěžováním u mejch povídek moc nepomůžem!:o))Ale jinak dík...chinaski mám moc ráda, tak jsem si řekla, že si vypůjčím hezkej název!

08.05.2007 14:14:00 | Barunka=o)

byla byhc radši kdyby za pár dní....potažmo týdnů:-D..

hele, zapomněla jsme tě pochválit za ten název...Chinaski jsou dobrá volba!

07.05.2007 19:21:00 | Lisa Kloboučková

Tak jsme si postěžovaly....snad si to někdo přečte a třeba to tu za pár měsíců pude!:o))

06.05.2007 22:11:00 | Barunka=o)

jo..ot mi povídej...kurzíva...já to taky měla v jedné povídce mít..ale ptž to nefunguje taky jsem to nahradila závorkama

06.05.2007 18:06:00 | Lisa Kloboučková

Jn...v pc to mám kurzívou...ale bohužel tady to nejde, jak správně píšeš. zase se opakuju, ale moc ti děkuju!! Fakt, Verčo!:o)

06.05.2007 17:47:00 | Barunka=o)

spíš byhc to viděla mísot závorek na kurzívu, al evzhledem k tomu, že tady kurzíva nefunguje...
Barčo, máš to moc pěkný, vážně

06.05.2007 17:02:00 | Lisa Kloboučková

Ok, tak příště už bez závorek!:o) Jinak i tobě díkuju

28.03.2007 16:59:00 | Barunka=o)

Nj-tak stalo se. /omlouvám se/-snad jsi byla sama, kdo měl ze závorek špatný pocit....Jinak díky

26.03.2007 19:37:00 | Barunka=o)

K obsahu připomínky nemám, ten se mi moc líbí, akorát se mi nelíbí forma - špatně se mi to četlo, lomené závorky mě vytočily.:-(

25.03.2007 23:11:00 | derrry

Já nevím, co na to napsat- děkuju. Přijde mi, že se neustále opakuji- ale mě vážně moc těší, že to čtete. Tyhle povídky jsou psané po dlouhé době/ dala jsem si pauzu/-spíš jsem k ní byla nucena/okolnosti/...a vlastně jsem přišla na to, že jsem v povídkách zabila už kamarády, přítele, rodiče i samu sebe/nebo teda hlavní hrdinku/..takže jsem se zaměřila na méně smutné/ přesto smutné jsou/- ale jak mi kdosi řekl-udělala jsem krok jinam, tak uvidím, jak dlouho u tohohle vydržím!:o)

25.03.2007 17:41:00 | Barunka=o)

Pěkný, dokonce hodně pěkný, jen kdybys někdy napsla nějakou veselou povídku, ale píšeš hezky.

25.03.2007 17:09:00 | Gracia

hehe tak tahle povídka, řekl bych, je jedna z těch co mají lepší konec, takže jsem byl šťastný, že nikdo neumřel, že nikdo o nikoho nepřišel...
Ale tohle je v celku poučná povídka, někdy se to tak v životě stane a pak si ten druhý uvědomí, jak ho/jí má rád. Rozhodně dobře podaná povídka:-) je to taková jedna z lepších, co zde je:-))

25.03.2007 16:13:00 | Valoar

Díky moc za přečtení...i za komentář. Smutný to je no, třeba přijde doba, kdy budu psát šíleně zamilovaný povídky-i když já to mám spíše tak-ze špatnejch věcí se vypisuju a hezký prožívám/to zní lépe, ne?Zdravím a už taky něco napiš!

25.03.2007 15:52:00 | Barunka=o)

Krásný ale smutný... jako většina tvích příběhů -smutný- Proč si člověk vždy musí stavět zeď k tomu druhému? Na to se nedá odpovědět to se prostě stane:'(

25.03.2007 14:32:00 | Marcus Oplus

Děkuju za komentář, fakt mě těší úplně maximálně, že se to někomu líbí. Než napíšu něco novýho, tak se třeba mrkni na něco strašího!:o)Není to náhoda, opravdu je tam vždycky kousíček písničky...poznala jsi to dobře! Zdravím v letním čase!:o)

25.03.2007 11:14:00 | Barunka=o)

Krásný, moc krásný. Dlouho jsem tady nenarazila na takovou dobrou povídku. Některé části mi připadaly jako pisničky, co znám, je to tak? Nebo to je jen náhoda? :o)
Teším se od tebe na další kousek ;o)

25.03.2007 01:02:00 | Lucky Girl:(

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí