Smůla

Smůla

Anotace: Blízká setkání třetího druhu.

"... Nezapomínejte, že nejlepší proměna je za dítě. Takový malý všetečka se dostane všude a jeho zvídavost není nápadná. Dospělí před ním často hovoří o svých problémech otevřeně, protože se domnívají, že děti složitým mezilidským vztahům nerozumějí. A právě tohle potřebujeme."

Mladá adeptka horlivě přikyvovala. Nejednou slyšela rady vedoucího xenopsychologa, mohla by je odříkat zpaměti, ale i tentokrát pozorně naslouchala.

"Tady máte osobní syntetizátor," slavnostně jí předal univerzální přístroj. "Teď jste opravdový průzkumník! Přeji mnoho štěstí při prvním samostatném úkolu. Jistě bude přínosem pro vaši diplomovou práci."

"Děkuji," zašeptala s dojetím.

Téměř bez hluku klesala antigravitační bublina k zemi. Vedená spolehlivou automatikou, bezpečně přistála na palouku ukrytém v bujné zeleni. Po nezbytné prověrce okolí se otevřel výstupní otvor. Poprvé sama! S jistou dávkou nervozity vystoupila a krátce se rozhlédla. Spokojená s klidným místem odeslala antigraf zpět. Jen na okamžik zaváhala, ale pak odhodlaně vykročila za svým posláním.

Ozvuky kroků ji vytrhly ze zamyšlení. Bleskově zmizela za nejbližším keřem v napjatém očekávání.

Po cestě se k ní blížila drobná postavička. Bezstarostně poskakovala a pohupovala košíkem.

"Osamělé lidské mládě ženského pohlaví," upřesnil detektor zároveň s výzvou: "Ideální příležitost k proměně."

Pozorně sledovala nic netušící děvčátko. Slabé zasyčení a obláček uspávacího plynu zahalil hlavu dítěte. Ustrašený výkřik dozněl v dlouhém zívnutí.

Průzkumnice přitiskla snímací přístroj na spánek děvčátka a po několika sekundách věděla vše, co potřebovala.

"Promiň, maličká. Trochu si pospíš a já tě zatím zastoupím."

Syntetizátor lehce zvládl všechny požadavky a v mžiku tu stála rozkošná holčička v červených šatečkách. Z košíčku vykukovala láhev vína a voněla bábovka.

S uspokojením zamířila k malé chaloupce, kde čeká babička na svou vnučku. U staré, moudré ženy jistě načerpá mnoho cenných informací. Neměla ani tušení, kým je toužebně očekávána.
Autor Psavec, 15.01.2007
Přečteno 985x
Tipy 2
Poslední tipující: PIPSQUEAK
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Vynikající nápad i zpracování, 80% je pouze za "nečistotu" v žánru... P.S. nechci dávat pořád stovky, tak jsem trošku hnidopich, ale piš piš, těším se na další a další povídky...

29.01.2007 16:02:00 | Ksíkos

Opravdu originální a překvapivé spojení literárních pramenů :-))

15.01.2007 23:06:00 | Ganjashaman

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí