Poslední šance

Poslední šance

Anotace: Minipovídka o: lidé, podívejte se k nebi, vidíte tu krásu? . . .

 

 

Poslední šance

 

 

 . . . stalo se před čtyřmi sty lety . . .

 

 

     Počkej, zadržel Kan Eloa . . . Co je?, zarazil se Elo jen vteřinu předtím než ohnivé blesky záře jeho bytí uhasily ten svět pod nimi. Co je?, znovu netrpělivě zopakoval a jeho myšlenky se propojily s Kanovými. Počkej, dáme jim ještě šanci. A znělo to jako prosba, tak jemně bíle Kan světélkoval. Proč? a zelené paprsky Eloa značily, že je skutečně roztrpčený. Vždyť se na ně podívej. A obě jejich bytí spolu opět v jediném okamžiku prolétly tenhle nebezpečný prostor. Vraždění, vraždění, vraždění! sršel  Elo. Vraždí i svoje mláďata! Mučí se navzájem a mají z toho potěšení!  Marnost, marnost! . . . vyprskl Elo ostře rudý paprsek.

 

     Možná, začal zase Kan a světlo jeho bytí teď bylo jasně žluté a osvěcovalo téměř jako zdejší slunce vše pod nimi, možná ještě mají  n a d ě j i ? Abychom neudělali špatné rozhodnutí . . ., světlo se změnilo do oranžova. Pche, prskl znovu Elo, to už tady jednou bylo! Varovali jsme tenkrát Stvořitele tohohle zvláštního světa, ale on si nedal poradit. Náš Velký mu nabízel, že jejich mozky vyčistí od zlých myšlenek. Mohlo tak vzniknout druhé NEBE! Jenomže - on byl přesvědčený, že ti „lidé“, jak si říkají, to zvládnou sami, že se poučí! Taková hloupost! Měli jsme tomu zabránit už hned v začátcích, než se začal tenhle svět rozmnožovat! Elovo bytí opět sršelo rudě do všech stran.

 

     Kan mu pozorně naslouchal a musel mu dát bohužel za pravdu. Dobře, Elo, udělejme to takhle, a jeho záře byla nyní smířlivá blankytně modrá. Podobala se trochu odstínu tohoto špatného, ale jinak krásného světa tam dole. Podíváme se sem - za tři sta čtyři sta jejich let a pak, slibuji, že jestli nebudou lepší . . . Tak, co? přerušil ho Elo tentokrát ostře zelenkavě. Tak to uhasíme společně, už rozhodně odpověděl Kan. Elo byl spokojený. Jejich bytí se nyní propojily a zářily spolu nádherným růžovým světlem, které rozjasňovalo ten tmavý vesmír kolem a růžové paprsky zalévaly i celou tuhle  planetu . . .

 

     Jé, mami, podívej, ukazovalo malé děvčátko k obloze. To je krásný, viď? Co to je? To jsou přece červánky, usmála se matka a pohladila dcerku po vlasech. Bože, to nebe dnes hrálo snad všemi barvami, pomyslela si . . . Bylo překrásný . . .

 

 . . .

Autor Fany, 15.12.2016
Přečteno 710x
Tipy 17
Poslední tipující: Kaprikorn, Jort, Frr, zelená víla, Amonasr, Sanneke, Iva Husárková
ikonkaKomentáře (13)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

bylo... a je...

17.12.2016 01:16:29 | zelená víla

:-) a snad i bude :-), díky Ti milá zelená vílo za Tvoje přečtení :-)!

17.12.2016 05:12:22 | Fany

Tak a teď ti nenapíšu komentář protože si mi nejen vyrazila dech ale úplně mě odrovnala. A za trest si to hned šoupnu do oblíbených.

15.12.2016 18:11:28 | klaun

:-), jen doufám, klaune, že jsem Tě jako Ivu moc nevyděsila a nebudeš se každý den dívat na oblohu, jestli už náhodou nejsou zase tady . . . :-(, díky moc :-)!

16.12.2016 05:27:13 | Fany

zaujímavé je to meno Elo, Eloah znamená Boh
Electra Light Orchestra, Ticket to the Moon
https://www.youtube.com/watch?v=CJdZTNLkpuA

15.12.2016 14:30:45 | LV

:-), děkuji Ti, LV za rozšíření obzorů :-)!

16.12.2016 05:25:33 | Fany

Jéééé... to je krásný. Fany, jsi geniální zářivé sluníčko... červánková panenka... Ještě, že Elo měl soucitného parťáka. Du dneska do drogerky pro čistič zlých myšlenek. Myslím jsem ho viděla vedle leštěnky na nábytek. Kane, neopouštěj nás!!! ST. :-))

15.12.2016 05:47:06 | Iva Husárková

a mimochodem, milá Ivo, úplně pochopím, když si mě po téhle dnešní nefér akci zablokuješ jednou provždy :-(, ale bude mě to samozřejmě dost mrzet :-)!

15.12.2016 06:17:08 | Fany

:-(, promiň, Ivo, ale z Tvého komentáře čišelo tolik naděje, úplně jsem viděla, jak jsi v regálu drogerie našla napoprvé čistič zlých myšlenek a měla radost: hahaha . . ., že jsem já ošklivá, musela trochu přitvrdit :-(, vlastně jsem tam přidala jednu jedinou malou nenápadnou větičku hned nahoru, no, ještě jednou se omlouvám . . . voni by ty čističe stejně nestačily . . . :-(, a jako obvykle Ti přeju hezký den :-)! A moc děkuju :-)!

15.12.2016 06:04:21 | Fany

Počkej... stalo se... takže ale nechceš říct, že už žádná šance... že už ... že... a že i kdyby nakrásně jo, tak ten čistič bude vyprodanej... no... tak co... neboj, nikoho neblokuju... nic není tak růžový jak to vypadá, ale na druhý straně - nic se nejí tak horký.. Děkuji, že jsi mě uzemnila, moje milá Fany, šak Tě mám ráda i jako ducha, nebo co jsme, otisky, vzpomínky, ozvěny... stejně to stálo za to!!! :-))

15.12.2016 06:28:06 | Iva Husárková

uf, tak to jsem si fakt oddechla, že nejsem bloklá :-), no, určitě je naděje vždycky, i když třeba taková titěrná, že není skoro vidět :-), no, zkrátka jsem pro jistotu pro všechny objednala ty čističe, takže, neboj, mělo by jich bejt dost :-)! Taky mám ráda Tvůj otisk :-)!

15.12.2016 06:34:25 | Fany

Fany, jsi zlatíčko a spoustu poděkování za čističe, snad Tě to nezruinuje... ale věřila bys, že jako otisk se cítím najednou nějak jinak... Přestaly mě bolet záda a taková lehkost bytí... du schválně zahopkat, esli bez zemské tíže... uaáááá... bezváááá... sem u stropu... hahááá... sem se otiskla do zdi a je tam světélkující zubatá pusa... pro Tebe, kdybys letěla kolem... OOO***))) :-))

15.12.2016 06:40:54 | Iva Husárková

:-), :-), :-)

15.12.2016 12:29:50 | Fany

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí