Znovuobjevení

Znovuobjevení

Anotace: Toto je remake povídky napsané v době, kdy mi bylo 13 let. Vlastně také svým způsobem archeologie: snažil jsem se o takové znovunapsání, aby byl zachován duch originálu a přitom odstraněny jeho stylistické a věcné nedostatky.

Když se mi na obrazovce objevila postava docenta ZQX PLF1435, vyslal jsem k němu myšlenku:

"To, že archeologické oddělení Impéria kontaktuje protidrogové, není zrovna obvyklý postup."

"Majore R7878M, tohle taky není obvyklá situace," odvětil docent, "nalezli jsme a rekonstruovali přístroj, který se ve své době mohl stát vektorem drogy. Víme, že období euro-americké civilizace nemáme pořádně zmapováno vzhledem k nepokojím, které následovaly po něm."

"Co tedy po mně chcete, pane docente?" zeptal jsem se.

"Jestli byste mohl prostě přijít a podívat se na ten náš nález," usmál se docent ZQX.

Když jsem nastupoval do teleportační kabiny, hnula se mnou zvědavost. Přece jenom se moc často nestává, že narazíte na artefakt z dávno zapomenuté, prastaré éry.

Když jsem se objevil v univerzitním kampusu archeologického oddělení, viděl jsem, že vědci již napojili rekonstruovaný přístroj na přívod již dávno neužívané elektrické energie. V blízkosti přístroje se nacházelo několik plochých předmětů, docent ke mně vyslal myšlenku, abych jeden z nich zasunul do mechanismu.

Účinkem byly vibrace. Slastné vjemy. Ten obrat - zhoupnutí - ták, ták! Ty kombinace. Radost - jé! Příjemné mrazení probíhá celým tělem. Zavlnění přesně v pravý čas - nemám slov. Nahoru - dolů - ano. Stop. Beru další plochý předmět. A další a další...

Byl jsem povolán proto, abych zjistil, zda jde o drogu, či ne. Ovšem nebyl jsem si jistý: zda budou abstinenční příznaky - taky komunikační kanál, přes který přístroj vysílal: podle mě se droga takto nikdy neužívala. Byl jsem zcela v rozpacích.

Pátral jsem po vodítkách. Ty ploché předměty byly rekonstruovány jen velmi hrubě: jenom u jednoho se zachovalo něco jako obálka. Jen dvě slova, vytisknutá polozapomenutým písmem: The Beatles.
Autor danielsoft, 13.04.2019
Přečteno 443x
Tipy 6
Poslední tipující: Frr, Wildhoney, Al.hexth
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Výborný nápad. Určitě by se s ním dalo ještě pracovat :-) Ale jako anekdota fajn.

27.04.2019 18:50:43 | Kosodřevina

to je neskutečnýýýýýýýýýýýýýýýýýýý :) Tyyyjo ve třinácti tohle napsat? Jste neuvěřitelně úžasná bytost,nádherné! :)

13.04.2019 15:36:47 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí