dystopie 2061 (6)

dystopie 2061 (6)

Anotace: Projde agentovi jeho lest?

Sbírka: dystopie 2061

ROMA , Čínská Lidová Říše , provincie Xīfāng
 
Agent v přestrojení stanul opět v útrobách Apoštolské knihovny. Stařík si ho měřil očima. Projde mu jeho lest?

,,Bueno džorno,” pozdravil ho paskvilem románských jazyků.

,,Přejete si?" tázal se letitý muž.

Stilicho spustil. ,,Byl jsem pověřen mudrcem z Andalusie, abych okopíroval texty o papeži,” vymýšlel si domnělé důvody. Domníval se totiž, že límeček patří do dres kódu mnichů. Patřil díky pólu mezi ně? Upřímně doufal, že nejde o totální nesmysl. Mimoděk si límeček urovnal.

Stařík se na něj mile usmál. ,,Co vím, žádný papež z Andalusie neodcházel, i když ...” zamyslel se, načež se mu svraštilo čelo.

Stilicho se zamyslel, jak to zaonačí. Nakonec se rozhodl, že svou žádost zobecní. ,,Espaňa!”

Náhle se staré oči rozsvítily. ,, Nemáte na mysli papeže Alexandera šestého? Rodriga Bordiu?”

Stilicho se zazubil. ,,Sí. Koho jiného!“

Stařík zvedl koutky. ,,Bien. V knihovně je o Borgiovi mnoho materiálů. Šlo totiž o papeže kontroverzního a jak je bohužel známo, kontroverzní jedinci se do historie zapisují tučným písmem.”

Stilicho netušil, o jaké kontroverzi mluví. Nehodlal si ale kazit slibnou pozici.

,,Bohužel,” zoufal si falešně falešný Ital a divil se, že to slovní spojení vypustil z úst.

Stařík omluvné pozvedl ruku. ,,Nezlobte se seňore, že jsem tak odtažitý. Preláti se musí mít před těmi rudými neznabohy na pozoru. Jak jste si jistě ráčil všimnout, dokonce nás donutili předělat naši posvátnou budovu na orientální barák. Interiér však zůstal podle tradic. Jak se říká, co šikmé oči nevidí ..." obhajoval se stařík a neodpustil rasistickou poznámku. Stilicho věděl, že tím požádal smrt o službičku. Teď se s ním však nehodlal zdržovat. Vybavil si Kwanův obličej a rovněž přihodil polínko do ohně. ,,Bastardi!” zvolal.

Stařík se pokřižoval. ,,Tak jest. Těší mě, že naši románští příbuzní smýšlí podobně. Račte si okopírovat, co uznáte za vhodné. Vamos.”

,,Grazias,” poděkoval Stilicho a uctivě
se uklonil. Lest vyšla ... Euroasie div se.

 
*** yánxù ***
Autor MatyhoZmaty, 17.10.2023
Přečteno 89x
Tipy 5
Poslední tipující: Marry31, mkinka, Fialový metal
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Krátká část, ale tvé obraty mě pobavily

17.10.2023 08:13:22 | Marry31

To jsem rád :)

17.10.2023 13:04:43 | MatyhoZmaty

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí