dystopie 2061 (10)

dystopie 2061 (10)

Anotace: Stilicho se octl v mozku Čínské Lidové Říše

Sbírka: dystopie 2061

ŠANGHAJ , Čínská Lidová Říše , provincie Wěidà de Zhōngguó

Za celou kariéru u rozvědky projel Stilicho vskutku světa kraj. Jenže v Šanghaj, v tom novodobém Babylónu a "fatální válkou" nedotčeném Molochu, byl poprvé.

Když se rychlovlak Maglev řítil metropolí, panovala noc. Šanghaj byla naštěstí obdařena umělou svatozáří. Rostoucí mrakodrapy se natahovaly nad smogové mraky, pruhy dálnice se kroutily jak plastová autodráha, no a propagandistické hologramy měly rozmanité spektrum barev. Naproti tomu veletok Jang si ťang, co Šanghají protékal, nebyl modrý, jak prozrazoval jeho název. Modrá řeka byla totiž narezlá. ,,Mozek lidové říše,” prohlásil s úctou Stilicho. Rychlodráha zatím stoupala nad těžko patrné ulice. Evropan ještě jednou vyhlédl z okna a došel k závěru, že se v tom chaosu vůbec nevyzná. Zíral na mraveniště? Nepostřehl ani človíčka, jen sunoucí se masy. Toť urbanizace dotažená na okraj! Stilicho neznal srovnání. Evropa zasažená "fatální válkou" byla proti Velké Číně vylidněná ...

Trasa vedla nahoru, dolů, tu Maglev 55 brzdil, tu se stáčel k rovníku, tu zase k pólu … zkrátka, bylo dosti matoucí. ,,Najdu v tom bordelu Šmejda?” zeptal se nejspíš všudypřítomných orientálních střech, pravdaže odpovědi se nedočkal.

Minulost znající hacker by scenérii přirovnal k potemnělé verzi vaporwave.

Někdy nato zastavil na Zhangově Nádraží, které samo o sobě připomínalo rozměry město. Poté, co agent opustil rychlovlak, nadechl se smogu a zakuckal se. To neušlo ženě s rouškou, co k němu pohotově přistoupila a darovala mu roušku erární. Bylo to náplní její práce? Stilicho si roušku nasadil a tlumeným hlasem vyjádřil vděčnost. ,,Xie xie,” pověděl mandarínsky. Přišla mu vhod ... Ovzduší bylo prosyceno všemožnými oxidy a benzenem.

Agent se zadíval na atomové hodiny visící na vestibulu. Bylo 3:00. Nešlo mu na rozum, proč je v ulicích, respektive na nádraží, pořád tolik lidí. Co věděl, ve východní části říše panovala striktní prohibice, takže určitě nešlo o pijany. Hnul by se tu vůbec ve dne? Buď jak buď, sešel táhle schody z mramoru, kde minul pár podezíravě vzhlížejících Číňanů a zanedlouho se zastavil se před jedním z propagandistických hologramů. Vyobrazen na něm byl chán mezi soudruhy, hlava Čínské Lidové Říše a osvoboditel Eurasie, Zhang Guyuk.

,,Buď pozdravena Číno, buď pozdravena Eurasie! Bude tomu již dvanáct let, co vypukla Soudná válka. Válka, na jejímž konci schytal zhoubný kapitalismus fatální porážku! Nemohl se rovnat straně, ba ani osvobozenecké armádě! Prozřetelnost tomu chtěla soudruzi, prozřetelnost, že utopie není utopií!”

Kolaborant z nejzápadnější provincie Čínské Lidové Říše, se uznale pousmál. Chán mezi soudruhy měl podle něj určité charisma. Byl sice tmavší, baculatý, měl nohy do O, vysedlé lícní kosti, nosily nomádský typ kníru a výškově byl Stilichovi zhruba do půl těla. Podle starých standardů žádný superman. Inu, to se dalo od polovičního Mongola čekal. Nikdo z přeživších však nepochyboval, že jde o schopného politika a v neposlední řadě neporazitelného vojevůdce.

Nechal však chána chánem a zahájil pátrání po signálu. Hologram ho totiž rušil. Sebral se, než dorazil na místo, odkud mohl spatřit Perlu Orientu. Její krása ho nikterak neokouzlila. Byl obeznámen s tím, že ve skutečnosti slouží jako vysílač lidové rozvědky. Zapnul komunikátor, vyhledal kontakt na kurátora a spojili se.

Ozval se netečný hlas. ,,H?”

Volajícího to poněkud vyvedlo z míry. ,,Zde Stilicho Diego, agent Čínské Lidové Říše. Chtěl by se s odvoláním na Kim Sung-Hoa a Kwan Linga z provincie Xīfāng dotázat na propuštěného vězně z Timurova dolu,” zeptal se poněkud rozsáhle.

,,Eh,” bylo mu okamžitě odpovězeno. Mluvil s robotem nebo mentálem?

Vzápětí zaslechl na lince systémové zvuky databanky a to navzdory ruchu ulice.

,,Wang Wayne - okrsek 77 ubikace 122 patro 42 komora 707 přístupový kód 4994,” sdělil mu automatický hlas. Tím se potvrdilo, že se nejedná přímo o Duvala. Znal lidskou povahu a myslel si, že zrádce zradí leda ve svůj prospěch.

,,Xie xie,” poděkoval, hovor ukončil a zazubil se. Pátrání mělo rázem obrysy.

*** yánxù ***

Autor MatyhoZmaty, 22.10.2023
Přečteno 90x
Tipy 4
Poslední tipující: Marry31, Fialový metal, mkinka
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zkušenost mi praví, že i mimořádně ošklivý člověk může mít své charisma

23.10.2023 09:52:02 | Marry31

O tom není sporu Marry :)

23.10.2023 11:45:29 | MatyhoZmaty

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí