dystopie 2061 (13)

dystopie 2061 (13)

Anotace: Setkání agentů před radiační clonou ...

Sbírka: dystopie 2061

BAJKONUR , Čínská Lidová Říše , provincie Hézhōng dìqū

Agent měl tip kosmonautova výskytu. Okamžitě dal echo svému nadřízenému. Upřímně ho překvapilo, jak tím Kwana potěšil. Ukázalo se, že bájný kosmodrom existuje. Problémem bylo, že ho Číňané během "fatální války" odřízli od světa. Jak? Radiačním deštěm … Jen tak na okraj, vražda míšence byla promlčena. Stilichovi spadl balvan ze srdce. Když na to přišlo, Wang byl stejně zrádce.

Rande dvou agentů se mělo uskutečnit v centrální Asii. Stilicho se chtě nechtě musel vrátit zpátky do Samarkandu, odkud se musel nějak přepravit na sever. Cesty do titánské Šanghaje nelitoval. Alespoň si udělal obrázek o Lidové říši …

Teď mu jen zbývalo překročit hranici někdejšího Kazachstánu. Vtipné bylo, že mu rozvědka zařídila netradiční způsob přepravy. V severní části Samarkandu na něj čekal na nehezký nomád s párem čtyřnohých zvířat. Nejprve nepoznal, co je to za zvíře. Zakrátko mu došlo, že je to kůň! Ten menší byl černý vraník, ten vyšší zase bělouš. Nomád, co svým vzhledem připomínal Zhanga Guyuka, s agentem vůbec nemluvil. Neodpověděl agentovi ani na pozdrav. Neuměl snad mandarínsky? To nebylo moc pravděpodobné. I nejvyšší soudruh byl poloviční nomád. Buď jak buď, tento nomád předal vysokému Evropanovi lístek, na němž stálo – "Soudruhu. Abych tě ušetřil dlouhého čekání, rozhodl jsem ti poskytnout kulturní osvětu. Kwan." Proč mu to neprozradil do komunikátoru? Proč mlžil?

Kwan si z něj dělal legraci. ,,Mierda,” ulevil si španělsky, hned jak to dočetl. Nicméně neprotestoval. Pouť začala poté, co mu nomád pomohl do sedla.

Putování na hřbetu téměř vyhynulého zvířete, agentovi nepřišlo romantické a ani ne pohodlné. Nedivil by se, kdyby měl nohy do O i on. Hlavně ho vytáčelo, že cesta z bodu A do bodu B trvala pekelně dlouho. Přitom putoval jen v rámci provincie a ne ve vesmíru. Došel k závěru, že kosmonauti musí z nezměrných vzdáleností šílet. Ti však necestovali po jednom a museli spolu komunikovat. Jenže jeho pilot, co ovládal oba koně zároveň, jen mlčky držel otěže. Mlčeli jezdci i v minulosti? Stilicho netušil. Neslyšel o Hunech, Turcích, Tatarech …

Po celodenní pouti spatřili na obzoru radiační opar! Vtom zaregistroval, jak poblíž přistává multikoptéra. Zdálo se, že jde o Kwana. Stilicho potlačil hněv. Tu radost mu přeci neudělá. Nomád zastavil oba koně u vyschlého koryta řeky.

,,Dál nejedu,“ promluvil zničehonic nomád mandarínsky. ,,Koně by radiace zabila. Něco na sebe navleč bílej, nebo zabije i tebe,“ poradil mu lhostejně.

Stilicho mu věnoval zlostný výraz. Nebylo pochyb o tom, že měl radši koně, než bílé … K multikoptéře vykročil po svých a za zmínku stojí, že měl komický krok. Zatímco se přibližoval, rozeznal vedle multikoptéry elektromobil s pásy namísto kol. Kwan se culil již z dálky. ,,Hotový chán mezi soudruhy,“ smál se jeho kroku, čímž nepřímo potvrdil, že mu to udělal naschvál. Mstil se mu za vraždu Wanga? Nabízelo se to. Stilicho trest přijal. S kamennou tváří se uklonil a zamířil prstem na nažloutlou clonu před nimi. ,,Proč ta radiace?“ požádal ho o vysvětlení.

 Kwan se vytasil se sáhodlouhým vysvětlením. ,,Je to evidentní Stilicho Diego! Vzhledem k tomu, že jsou vzdušný prostor i pobřeží Lidové říše ostře střeženy, byl kosmodrom jediným místem, odkud se dalo uniknout z Euroasie. Lidová armáda to vyřešila tak, že jej odstranila ze všech map, aby samotný Bajkodur zahalila radiační clonou. Dokonce i většina vlivných soudruhů předpokládá, že je srovnáno se zemí. Jenže ono existuje!  Ví o tom však jen pár jedinců, mezi které patří kupříkladu kosmonauti,“ potom se lehce zklamaně odmlčel, načež ukázal na elektromobil. Byl pancéřovaný. ,,Divím se, že mě to nenapadlo hned!“

Stilichova reakce byla nijaká, neboť ho by to nenapadlo. O vesmíru nic nevěděl. Členové rozvědky se déle nezdržovali. Rozvědčíci si nastoupili do elektromobilu.

*** yánxù ***

Autor MatyhoZmaty, 29.10.2023
Přečteno 121x
Tipy 5
Poslední tipující: Fialový metal, Marry31, mkinka
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Na velbloudech by jeli ještě pomaleji :D

30.10.2023 07:04:41 | Marry31

No používají v centrální Asii taky :D mohl jsem použít pro naštvání Stilicha i je

30.10.2023 07:37:16 | MatyhoZmaty

Zajímavé.

29.10.2023 19:25:53 | mkinka

Děkuji za zastavení :)

29.10.2023 19:27:54 | MatyhoZmaty

Rádo se stalo.

29.10.2023 19:28:34 | mkinka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí