dystopie 2061 (16)

dystopie 2061 (16)

Anotace: Kosmonauti vstupují na scénu!

Sbírka: dystopie 2061

BAJKONUR , Čínská Lidová Říše , provincie Hézhōng dìqū

Kosmonaut se vypotácel zpoza raketoplánu. Oděn byl našedivělém skafandru, levé rameno mu zdobila trikolóra a na rameni pravém vyčnívalo logo NASA.

Stilicho si ho změřil podezíravým pohledem. Zdálo se, že opravdu nemá zbraň.

Záhy se kosmonaut ohlédl, aby někoho ujistil. ,,Čistý vzduch mon amour!“

Vtom další helma vykoukla zpoza křídla a v oné situaci to vypadalo groteskně.

,,Vamos! Za chvíli nám to letí,” popohnal tu osobu kdoví proč španělsky. Stalo se. Příchozí byl oproti hledanému kolegovi drobnější a jeho průzor byl kouřový.

Ten v popředí stojící si helmu sundal úplně. Ano, byl to Duval Maurice. Agent ho viděl jen jedinkrát v databázi, ovšem ty do dálek hledící modré a přízračné oči, by poznal Stilicho kdykoliv. Duval se usmál, sundal si i rukavice a zapálil si … cigaretu? Labužnicky si potáhl, jakoby to bylo naposled. Byl v sále dýchatelný vzduch? Věru, nabízelo se to. Jinak by nemohl provozovat ten archaický rituál.

,,Sledujeme vás satelitem už pěkně dlouho,“ mával přesně tou rukou, v níž mu doutnala cigareta. ,,Sil te plait. Udělejte si pohodlí soudruzi. Ovzduší je zde čisté jako slovo boží.“ Stilicho tak učinil okamžitě, protože tu masku nemohl vystát.

,,Zrádce,“ ušklíbl se v ten okamžik Duval, sotva poznal, že má co do činění s Evropanem. Stilicho se však neurazil. Hájil se. ,,Jsem jen přizpůsobivý.“

Přímo mířená urážka mu vypomohla k rozhodnutí. Umínil, že nejlepší volbou je risk. Duvalova tvář si vyloženě říkala o kulku. Všechno se odehrálo neskutečně rychle. Stilicho se najednou sehnul, sebral ze země pistoli a … navzdory svému původnímu plánu, prozíravě přehodnotil situaci a vystřelil po tom odstřelovači.

Čekal, že nepůjde o veterána fatální války. ,,Buum!“ ozvala se mocná rána.

Nemýlil v ničem. Odstřelovač to nekompromisně schytal a skácel se k zemi.

Stilicho zvolal. ,,Ruce vzhůru kapitalisti!” Ruce zůstaly dole. Nikdo netasil zbraň.

Duvalovi zmizel úsměv z tváře, což značilo, že agentův nepromyšlený plán vyšel. Kosmonaut jen mlčky potahoval z cigarety. Možná byla opravu jeho poslední ...

Kwanovo sebevědomí bylo zpět. ,,Vaše schovávání je u konce!“ pronesl.

Nutno dodat, že to zvolal panovačně, jakoby zastupoval vládu. Posléze řekl něco, co jeho podřízený vůbec nečekal. ,,Nabízíme vám podruhé pomocnou ruku Duvale! Buďte jedním z nás! Buďte soudruhem! Chán chánů umí být vděčný,“ podbízel se, i on sebral zbraň a zařadil se vedle Stilicha. ,,Říkáš si o povýšení soudruhu,“ pověděl mu tiše a poté se zbavil masky, aniž by použil dozimetr. Duval ztratil řeč, každopádně zastoupil ho překvapivě ženský hlas.

,,Molón láve!“ zvolala ta žena. Jakou řečí to bylo vyřčeno? Střelba jí nevylekala? Měli nějakou pojistku? Kouřový průzor vystřídala líbezná tvář. ,,Pojď si pro něj!" přeložila to celá Eurasie div se, knihovnice Morales Leia. Jak se do bájného kosmotronu dostala? Rozvedli se jen na oko? ,,To řekl Leonidas invaznímu vojsku Peršanů,” dodala a koketně zamávala Stilichovi. Ušklíbl se na ni.

,,Írán je slovo bez významu, natož pak Persie!“ odpověděl jí Kwan.

,,Bez významu je pokus o mé zadržení komouši," odsekl Duval, cigaretu hodil na podlahu a zadusil jí antigravitační botou.

Morales pozvedla přidrzle koutky. ,,Kdyby jste znal historii, věděl by jste, že se jistou formou opakuje,“ dala se do řeči. ,,To je irelevantní,“ mávl rukou Kwan.

Stilicho se na ni nemohl vynadívat, přestože ho podvedla. Dějiny ho naprosto nezajímaly, ale jelikož se mu líbila, hltal každičké slůvko, co vypustila z úst.

,,Paralelu bych mohla najít v Mongolské říši, jež během 13.století zabírala o něco menší území, než vaše Čínská Lidová Říše,“ šermovala u toho prstem.

,,Technologií to nelze srovnávat,“ mávl zase rukou Kwan. ,,To nó seňore. To netvrdím. Chci jen říci, že jakmile zahynul Čingischán, jeho potomci si jí rozdělili a tím pádem se celá říše de facto rozpadla,“ vysvětlila, kam tím vlastně míří.

Přisadil si i Duval. ,,Mám chytrou ženu že?”

*** yánxù ***

Autor MatyhoZmaty, 05.11.2023
Přečteno 93x
Tipy 2
Poslední tipující: Marry31
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí