02 PRVNÍ POHLED NA OČI PLNÉ ŽULY

02 PRVNÍ POHLED NA OČI PLNÉ ŽULY

Anotace: Náraz ji strhl do podzimem ochlazené blátivé země tak rychle, že ani nepostřehla, co přesně její pád způsobilo. Nemalou chvíli jí trvalo, než se její smysly a svaly vzpamatovaly. Konečně se jí podařilo rozpoznat zdroj jejího kolapsu. Přistálo na ní tělo.

Sbírka: 123

Náraz ji strhl do podzimem ochlazené blátivé země tak rychle, že ani nepostřehla, co přesně její pád způsobilo. Nemalou chvíli jí trvalo, než se její smysly a svaly vzpamatovaly. Konečně se jí podařilo rozpoznat zdroj jejího kolapsu. Přistálo na ní tělo. Dle všeho mužské. Ano, rozhodně bylo mužské. A lidské.

Vynaložila veškeré zbývající síly, aby ho ze sebe jedním jediným pohybem strhla. Cizinec přistál přímo do jedné z kaluží, které se rozprostíraly po pravici jejího těla. To zrovna v plánu neměla. Opatrně se k němu přesunula, snažila se ignorovat řeznou ránu ze svého levého boku a silně krvácející prostřelené rameno. Odhrnula mu světlý pramen z obličeje a zjistila, že je opravdu velmi pohledný. Byl mladý. Odhadovala mu málo přes dvacet. Jeho vlasy byly směsicí světlých odstínů. Obličej zdobil úzký nos, plné rty, jemné obočí, pevné lícní kosti. Jaké má asi oči?

Na svou odpověď nemusela čekat dlouho. Neznámý se značnou nevolí své zraky pomalu otevřel. 

Jejich barva ji zcela překvapila. Je na světě už skoro dvě století a za tu dobu nikdy neviděla tak zvláštní oči. Výrazné linie černých řas obklopovaly oči, které vypadaly jako vytvořené z žuly. Směsice osdtínů šedi se mísila s magnetickým černým středem.  

Podíval se na ni s otázkou vyrytou na rtech. Také se chtěla ptát, ale než otevřela pusu, tak je vyrušila rána. Jak ironické, že do toho samého ramena, které se v momentech prohlížení si cizince uzdravilo, schytala další kulku. Zasyčela překvapením, vztekem a bolestí. Čapla ho za ruku a beze slova s ním prchala do prostor nedalekého kostela. Cestou se snažila ignorovat další tři kulky, které se jí zavrtaly do těla.

Trvalo jen pár minut, než se dostali do bezpečí svatých stěn kostela, ale to bohatě stačilo, aby neznámého mladíka vyděsila svým zkrvaveným vzhledem k smrti.

Jeho úžasné oči si ji se zděšením prohlížely ze všech možných úhlů. Chápala jeho výraz, byl to přece smrtelník. Konečně nastal čas na slova. Zhluboka se nadechla, aby se do bolavých plic dostal alespoň náznak vzduchu. Její snaha o mluvené slovo byla opět utnuta. Nechápala, co se stalo, ale ochromila ji děsivě bodavá bolest. Naštěstí trvala jen okamžik. Během mrknutí oka pro ni celý zpropadený svět potemněl.

 

 

   

Autor TeruKurosaki, 06.09.2012
Přečteno 459x
Tipy 5
Poslední tipující: Zdeněk Farkaš, David Janovský, Nergal
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

No jak hvizdaji vzduchem kulky tak me to zajima. Priste ale snesu povidku delsi a clenenou do odstavcu.

11.09.2012 00:02:10 | David Janovský

Mockrát děkuji za komentář :-)

11.09.2012 06:51:02 | TeruKurosaki

pěkný, má to atmosféru i grády.. výběr slov se mi taky líbí ;)

07.09.2012 15:01:37 | Nergal

Děkuji moc! :-)
Každý názor pro mne hodně znamená.

07.09.2012 15:02:15 | TeruKurosaki

není zač a dej vědět, až bude pokračování ;)

07.09.2012 15:03:47 | Nergal

Opravdu? To mě těší. Nápodobně u Tvé povídky :-)

07.09.2012 15:05:00 | TeruKurosaki

TeruKurosaki..teda ty oči plné žuly nářez..a ten konec dobrá návnada ,sakra kdy bude pokračování,dneska,zítra? :-) Ne ,ale opravdu má to atmosféru a tajemno to mimochodem můj horkej šálek silného kafe.Umíš vtáhnout do děje.A tato část../Trvalo jen pár minut, než se dostali do bezpečí svatých stěn kostela, ale to bohatě stačilo, aby neznámého mladíka vyděsila svým zkrvaveným vzhledem k smrti.
Jeho úžasné oči si ji se zděšením prohlížely ze všech možných úhlů. Chápala jeho výraz, byl to přece smrtelník / tak tady je pro mě to napínavé a mohu si jen domýšlet kdo ona je..něco co zůstalo z ní z člověka živá nemrtvá, rozhodně je tu mnoho k rozvíjení fantazie a konspiračních teorií :-) Takže doufám že to bude pokračovat..jsem moc zvědavá jak udržíš atmosféru napětí dál..to není zrovna lehký.Tak těším se na další :-)

06.09.2012 21:31:52 | xoxoxo

Takový krásný komentář mě opravdu dojal :-)
Jsem upřímně hrozně ráda, že se Ti povídka líbí.
Pokračovat budu určitě co nejdříve!
Ráda si pročtu více Tvých děl :-)

07.09.2012 06:29:23 | TeruKurosaki

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí