"Šťastná rodina" (2)

"Šťastná rodina" (2)

Anotace: =)

Ráno jsem zmizela z domu ještě dřív, než se probudil. Bylo mi jedno, že budu před školou čekat skoro hodinu a že je venku neskutečná zima. Bože, děkuju za zimu, děkuju za dlouhý rukávy. Jsem zvědavá, co budu dělat, až se oteplí.Vždyť i jemu musí bejt jasný, že tohle jen tak někdo nepřehlídne.
Už během třetí hodiny usínám, naspala jsem sotva dvě hodiny. Probere mě až Kamilin hlas.
„Jdeš dneska na tělák?“ Zašeptá.
„Co, dneska? Vždyť je lichej tejden, dneska tělák nemáme,“ položím hlavu znovu na lavici.
„Máme, je sudej,“ žďuchne do mě loktem. Zatraceně, tohle mi uniklo. Potřebovala jsem od mámy napsat omluvenku a zapomněla jsem na to. Vím že by mi jí napsala, vždycky ve všem vyhověla když mohla a nebránilo to tomu, co chtěl Daniel.
„Jdu, už musím…ale cvičit nebudu, nechce se mi,“ ušklíbnu se na ní.
„Tobě se posledních pár týdnů nechce vůbec.“
„Já vím, včera se vrátila máma, byla jsem celou noc s ní, moc jsem toho nenaspala,“ nenapadne mě nic chytřejšího, než to hodit na tohle.
„To jsem si všimla,“ uhne pohledem a začne počítat další příklad. Já se o to ani nepokouším. Nemám sílu na to, abych se snažila pochopit postup. Podepřu si hlavu a unaveně koukám na tabuli.
„Eliško, proč nepočítáš?“ Zeptá se učitelka a probodne mě pohledem.
„Já…já to nechápu. Minule jsem tu nebyla,“ sklopím pohled na lavici. Cítím jak se mi do očí derou slzy. Na chvilku zavřu oči a pokusím se je všechny zahnat. Konečně úspěšně.
„Tak pojď k tabuli, tak to pochopíš nejlíp,“ podá mi křídu.
„To je dobrý, brácha mi to doma vysvětlí…nevím ani vzorečky,“ pokusím se o úsměv.
„No dobře, jak chceš,“ ušklíbne se a otočí se zpátky k tabuli. Brácha mi to vysvětlí?! Zatraceně co mě to napadlo?Tohle se těžko naučím sama. Znovu položím hlavu na lavici a snažím se uklidnit. Nemůžu tady předevšema začít brečet. Vedlo by to akorát tak k tomu co se děje a pokud by se to opakovalo, dali by vědět mámě…a to je to poslední co chci.
Hned po zvonění se vydám za tělocvikářkou. Sama nevím, jakou výmluvu použiju tentokrát. Když už něco vymyslím dneska, co řeknu příště?
„Dobrý den,“ usměju se, když na ní narazím na chodbě. Jsem ráda že to s ní můžu vyřešit už teď a nebudu to muset rozebírat před všema v tělocvičně.
„Ahoj. Hlavně mi neříkej, že zase nebudeš cvičit,“ koukne na mě podezíravě.
„No já,“ zadívám se do země, „spletla jsem si týdny, nemám tu věci. Zítra vám donesu omluvenku,“ udělala jsem to znova. Jak jí zatraceně zítra přinesu omluvenku?
„Achjo. Neděje se u vás něco?“ Jen zavrtím hlavou.
„No dobře, tak buď běž domů, ale zítra mi dones tu omluvenku, nebo tu zůstaň a napíšu ti to jen jako necvičila,“ usměje se na mě.
„Počkám tady, děkuju,“ vrátím jí úsměv a zamířím do tělocvičny.
Po škole se snažím co nejvíc courat, abych dorazila domů co nejdýl. Pak mi ale dojde, že po mě chtěl vypracovat ten referát, takže musel taky do školy. Trošku přidám a doufám, že neskončil dřív než já, jakože normálně nekončí, ale nechodí tam zrovna moc poctivě. Oddechnu si, když je ještě zamčeno. Uvařím si oběd a rovnou nám připravím i něco k večeři. Když mám konečně hotovo, dobelhám se k sobě do pokoje. Mám sto chutí lehnout do postele a spát až do rána. To je ale to poslední, co bych si teď mohla dovolit. Musím se aspoň trochu kouknout na matiku a pokud neuspěju připravit se na to, že za ním budu muset dojít.
„Ell?“ Ozve se zezdola ještě dřív, než sem doufala.
„Jo?“ Houknu na něj zpátky a až když kouknu na hodiny si uvědomím, že jsem usnula.
„Nemůžeš jít sakra sem, když s tebou mluvím?!“ Zařve. Tohle mi fakt chybělo. Jsem unavená, matiku nechápu a on nemá ani trochu dobrou náladu.
„Co se děje?“ Zastavím se raději hned pod schody, nepotřebu bejt to první co mu příjde pod ruku až bouchne.
„To tu není nic k jídlu?!“ Zavře ledničku.
„Na topení jsou řízky,“ vyhýbám se jeho pohledu.
„Co dělaj na topení? Proč nejsou v lednici?!“ Reje do mě dál, jako bych toho už neměla až po uši.
„Aby nevystydly. Ohřejvaný už nejsou dobrý,“ zalomím pohled na flek na podlaze.
„Aha. Fajn. Tak dík…klidně zase běž.“
„Já, já bych od tebe něco potřebovala,“ zakoktám.
„Co že by jsi?“ Zvýší tón hlasu.
„No. Já. Nechápu matiku a tak mě napadlo…Ty jsi z ní měl vždycky dobrý známky. Máma bude naštvaná, když nebudu mít vyznamenání a já se to sama nenaučím,“ uhodila jsem hřebíček na hlavičku. Tohle musí zabrat. Ani on nesnese, aby byla máme zklamaná. Sice by byl rád, kdybych zklamala já a né on, ale i to by byl problém.
„No dobře. Tak za mnou za půl hodiny přijď. Přesně, jasný?“ Probodne mě pohledem.
„Fajn, dík,“ pokusím se o co nejnefalešnější úsměv a odeberu se zase nahoru.
Nechápu co se s ním stalo. Nebyla jsem u něj nějak dlouho, ale byl v klidu. Párkrát na mě zařval, že jsem totálně neschopná, ale ani se mě nedotknul. Možná si uvědomil, že mu to nemůže procházet věčně…
Autor Naggi, 05.11.2013
Přečteno 434x
Tipy 1
Poslední tipující: Rezkaaa
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí