Koukání

Koukání

Anotace: Chtěl bych upozornit, že s tímhle žánrem nemám moc zkušeností. Berte to jako pokus. Případný úspěch by určitě rozjel tuhle sekci o trochu víc.

Všechno se třese okolo mé zvláštní přítomnosti. Zase jsem v noci nemohl spát, protože oběť si nemohla odpustit flámování a mně, jakožto hostu i hostiteli, nezbývalo nic jiného, než přehlížet, přehlížet a přehlížet. Hřál jsem se svým takzvaným 'koukáním', otázky typu 'Kde to jsem?', 'Co tu dělám?' mi z jakési zvláštní příčiny nepřišly důležité. Jen to koukání ano. Mé sladké nic. Koukal jsem do zavřených víček, což možná přijde někomu nepochopitelné, ale já v tom viděl jistý smysl. Uvažování nad světem. Vize barev, které co nevidět spatřím, mi dodávala pocit klidu. Podle Senecy možná stoického. Zaručeně budu flegmatikem.

Zase rámus. Proč nemůže aspoň dnes relaxovat? Usadit se do křesla a číst třeba noviny? Oběma by nám bylo lépe. Kdybych tak mohl něco říct, jen lehce napomenout. Bohužel, nemohu. Asi se budete divit, ale nemám zuby. Nepamatuji se, že by mi někdo býval dal pěstí do tváře. Zvláštní. Šišlání mi určitě půjde, i když jsem z toho trochu nervózní. Nezlobte se. Nejspíš jsem zjistil vážnější příčinu mé neschopnosti vyjádřit se. Totiž, nevím jak se to dělá. Kdosi mě učil býti stydlínem namísto lidské řeči.

Alfred de Musset - Zpověď dítěte svého věku. Fantazie. Všude vidím pohádkové draky a udatné hrdiny, kteří jim sečou hlavy. Teď mi jakýsi podivín zpívá písničku. Že by od Rolling Stones? Je to frajer, anglicky umí perfektně. Pohoštění je ovšem velice špatné, v tom zakouřeném prostoru začíná být nedýchatelno. Tak už s tím přestaň! Kdybych to věděl, pořídím si kapesní odsávání vzduchu. Navíc, ruší to mé potěšení, mé koukání.

Teď mi v uších zní jen příjemné ticho. Ona nejspíš spí. Její spánek je mou drogou. Miluju ty chvíle, kdy mohu klidně přemýšlet, co já vím, třeba nad nesmrtelností brouka. Je mi to fuk.

Ale ne, pohla se. Já ji snad... počkejte moment. Cítím vlhký čerstvý vzduch. Možná mi teď někdo sundá ty velké neprůhledné brýle. Už mě nudí být jen negativem uprostřed mrňavého světa, kde občas udeřím nohou do měkké zdi. Naštěstí netrpím klaustrofobií. Slyším křik. A další a další. Tohle není flám. Je to mnohem razantnější a ostřejší. Nech toho! Prosímtě!

Ona jen tak nepřestane. Možná se z toho zblázním. Kdybych měl tužku a papír, popsal bych své pocity trháním toho čistého listu do zmizení. Aneb co vlastně exitovalo před pojmem 'tabula rasa'. Neslyším už nic jiného. Křik vraždí mé koukání, mou jedinou radost ve světě bez kamarádů. Přestaň! Přestaň! Přestaň! Nenávidím tě! Cítím jakýsi pohyb, sjíždím někam dolů, někam do neznáma. Prodírám se zástupem krvavých balónků a uličkou, kde zavládne věčný požár, pokud někdo rychle nezastaví čas. Křik. Křik. Krev. Křik. Krev. ... Konec. Ticho. Umřel jsem?

Možná. Mé koukání však stále žije. Vím to. Někdo ho ovšem pocákal barvou bělejší než sníh.

Slyším pláč. Je to můj pláč? Panebože, ano. Otevřu oči. Otevřu oči. Otevřu oči. Teď. Orbis Pictus. První erotično, které sálá z té prohnané děvky. První pohledy na mou zvláštní přítomnost. První koukání.

Je krásné se narodit.

.
Autor Trapné děťátko, 18.05.2007
Přečteno 745x
Tipy 15
Poslední tipující: KORKI, Jiří Dušek, Double_U_is_usually_W, Haniéčka, Faileen, Čarokrásná dívka od vedle, amatérka, runa
ikonkaKomentáře (17)
ikonkaKomentujících (17)
ikonkaDoporučit (4x)

Komentáře

Jo !

12.04.2015 23:14:52 | Šantir

eeej no mazec chlape... dobry :-D jen tag dal!!

08.08.2009 21:50:00 | May Bee

Ty bláho...úžasný...k tomu snad ani není co dodat, prostě je to uplně originální a bombasticky napsaný, pořád jsem čekala co z toho bude a ten konec mě naprosto dostal:) Fakt skvěle napsaný, moc se mi to líbí:)

06.08.2009 11:18:00 | prostejina

Páni...vždy jsem ke všemu měla co říct.Ale,někdy člověku,jak koukám,slova dojdou.Snad krátce: krása,neuvěřitelné,gratuluju,děkuju,beze slov...

14.08.2008 21:56:00 | Kohai

Nemám slov. Kromě těch pochvalných. Moc a moc se mi to zalíbilo.

23.07.2008 00:36:00 | Čarokrásná dívka od vedle

úžasné :)

22.05.2008 19:20:00 | Dívka s perlami ve vlasech

Moooooooooc zajímavé, tohle jsem tady ještě nečetla. Jen tak dál šikulo :)

22.05.2008 18:32:00 | Bubble - miluje - slunečnice

doufám, že někdy ještě sepíšeš nějakou třeba jen kraťučkou povídku... protože ti to opravdu jde...

17.02.2008 17:08:00 | runa

je to skvělý (opět mě nic zajímavějšího nenapadá).....i když o co jde mě bylo jasný od druhýho odstavce

03.11.2007 01:45:00 | DIDADA

skvělý konec.

31.07.2007 22:20:00 | Myrkur

Tak tomuhle říkám efektní příběh s překvapivou pointou. Opravdu zajímavě vyjádřené. Gratuluji!

04.07.2007 14:55:00 | Rikitan

Fakt skvělý. Něco úplně jiného, ale fakt dost dobrý jako :)

02.06.2007 19:39:00 | intricate

je to už doba co jsem byl embryo....ale taky jsem koukal a viděl, že nic nevidím

23.05.2007 08:47:00 | PUERO

koukej pokračovat. Ta je.

20.05.2007 20:20:00 | lidus

bezkonkurenční,něco takhle napsanýho sem ještě neviděla =)) ten konec...to sem...teda..koukala..!! :D

18.05.2007 23:05:00 | Albertinka

je to uzasne. velice dobry napad, originalni a fajne. strasne moc chvalim!

18.05.2007 21:51:00 | Malá shnilá emotivní příšera

Ja si myslim, ze je to dobrej pokus...porad v tom vidim tak trochu tvoje basne...:))...me se to libi...:))

18.05.2007 19:07:00 | rry-cussete

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí