Sedmnáct mínus šest- 1.díl

Sedmnáct mínus šest- 1.díl

Anotace: Jedná se spíše o román na pokračování, ale nenašel jsem pro něj vhodné umístění v kategorii romány...Pojednává o sedmnácti lidech, kteří společně cestují z texaského Austinu do Dallasu. Doufám, že se bude líbit, brzy přijde pokračování...

Jonathan Miller navzdory nechuti stírá z předního skla poslední nečistoty. Poslední, které na skle zůstaly, poslední, kterých se zbavuje před svým odchodem do penze. Čeká jej tři sta devadesát dva kilometrů, zatáhne ruční brzdu, vyčká, až vystoupí cestující, sbalí pár talismanů (jmenovitě plyšového pejska od pětileté vnučky, levné hodinky s utrženým řemínkem zakoupené v Dallasu a nikdy nepoužitý kompas- bůhví proč jej tam vlastně měl, sám to jistě neví) a s hlavou navenek vztyčenou a smířenou, ve skutečnosti však plnou sentimentu a obav, co bude dál, zamkne prosklené dveře autobusu a tiše odkráčí.

Nohou opatrně odsouvá překážející kbelík s vodou a ladným pohybem ruky naznačí netrpělivým cestujícím, že můžou začít nastupovat.
Mladý pár připomínající dvojici z titulní strany módního časopisu mu věnuje současně děkovný úsměv a ruku v ruce stoupá po právě umytých kluzkých schůdcích.

1) JACK ROLSTON- 24 LET, DALLAS
Začínající právník
Má za sebou osmnáct seskoků padákem, doposud získal tři vítězné trofeje na golfových turnajích hráčů do 25 let.
Pochází z úplné rodiny, otec je uznávaný právník, matka žena bez zaměstnání a smysluplných zálib.
PŘÍTEL CATHERINY WARRENOVÉ

2) CATHERINE WARRENOVÁ- 22 LET, DALLAS
Studentka medicíny
V dětství ve škole neoblíbená dívka, často terčem posměchu a narážek.
Nyní úspěšná studentka s neobyčejně hladkou pletí a přitažlivým úsměvem.
Matka třikrát rozvedená, samoživitelka, jež po třetím rozvodu rázně změnila svůj život, když se z ní stala pracovně vytížená módní návrhářka.
Catherine nikdy nepoznala svého biologického otce.
PŘÍTELKYNĚ JACKA ROLSTONA

Mladá zamilovaná dvojice usedá na obstarožní sedadla v obstarožním autobuse. Co tam dělají?

Mezitím, několik metrů stranou, stojí čtyřčlenná rodinka, na první pohled roztěkaná a nervózní. Není divu, hlava rodiny (v tomto případě matka) hledá svůj mobilní telefon a během čtyřiceti sedmi sekund stačí z jeho ztráty postupně obvinit všechny zbývající členy rodiny, včetně buldočí fenky Connie. Po několika minutách počínajícího hysterického záchvatu jej nalezne v boční kapse své nové značkové kabelky.
,, To by mě vážně zajímalo, kdo mi tam ten mobil mohl dát…“
Manžel Brian trpělivě mlčí. Už šestnáct let.
,, Tak a teď honem do autobusu, za pár minut odjíždíme,“ prohlásí matka již za spěšné chůze směrem k autobusu.

3) BRIAN GARDENER- 36 LET, AUSTIN
Veterinář
Skutečně vroucně miluje svou rodinu, obzvláště děti. Zpočátku romantický vztah s jeho o dva roky starší manželkou se po narození prvního dítěte změnil v soukromou diktaturu jeho ženy nad domácností, rodinou a Brianovým životem. Brian zvládá výpary své ženušky neobyčejně statečně. Alespoň navenek.
MANŽEL DIANY GARDENEROVÉ, OTEC TOMA GARDENERA, OTEC REBECCY GARDENEROVÉ

4) DIANA GARDENEROVÁ- 38 LET, AUSTIN
Učitelka na střední škole (Anglický jazyk, dějepis)
V jádru docela milá žena, světu však posledních čtrnáct let ukazuje pouze odvrácenou stranu svého já- chová se arogantně a povýšeně.
Svými žáky je tajně nenáviděna.
Svým manželem ještě mnohem tajněji.
MANŽELKA BRIANA GARDENERA, MATKA TOMA GARDENERA, MATKA REBECCY GARDENEROVÉ

5) TOM GARDENER- 15 LET, AUSTIN
Student střední školy
Příznivec melodického rocku, šance jej spatřit bez MP3 přehrávače se rovná šanci spatřit na poušti Yettiho. Puberta na něj prakticky neměla žádný vliv, sebevědomí mu ale v současnosti rozhodně nechybí. Ne vždy tomu tak ovšem bylo…
SYN DIANY GARDENEROVÉ, SYN BRIANA GARDENERA, BRATR REBECCY GARDENEROVÉ

6) REBECCA GARDENEROVÁ- 7 LET, AUSTIN
Žákyně první třídy základní školy
Její svět jsou jen: Barbie a Ken
Vztah bratra k ní je velice vlažný, odměřený.
Největším kamarádem je pro ni už od mateřské školky chlapec na vozíčku Jason Webb.
V dospělosti se chce stát Paris Hiltonovou.
DCERA DIANY GARDENEROVÉ, DCERA BRIANA GARDENERA, SESTRA TOMA GARDENERA

7) FENKA CONNIE- 2 ROKY, AUSTIN
Druhá a poslední kamarádka Rebeccy.
Před necelým rokem ji otec Brian našel zcela vyčerpanou několik metrů od jeho ordinace.
Nejdříve ji chtěl předat útulku, po několika smutných Conniiných pohledech se rozhodl pro jinou možnost…

Otec Brian s malou Rebeccou zaujali místo ve druhé řadě sedadel hned za mileneckou dvojicí. Dianě vadí, že se do pravé strany autobusu opírá polední slunce, rezignovaně si tedy sedá nalevo. Tom nemá na výběr: sice nerad, ale musí ke své upovídané a panovačné matce.
Ještěže má svůj MP3 přehrávač…

Najednou se ozve ohlušující rána, přesto nejde vzhledem k velké vzdálenosti, ze které pochází, identifikovat o jaký druh zvuku se jedná. Nad silnicí proletí hejno ptáků. Cestující si vymění i s řidičem autobusu několik zkoumavých pohledů a po chvíli dál pokračují v předchozích činnostech.

O dvě minuty později vkročí do vozu drobný blonďatý klučina s malým kufříkem. Bez pozdravu, bez jediného pohledu na řidiče nebo ostatní cestující.

8) ?????

Pokračování příště….
Autor Avalanche, 28.07.2007
Přečteno 274x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jo, určitě piš dál, celkem jsem se u toho zasmál ( ehm, s tou MP3kou jsem na tom podobně, ale že bych chtěl být v dospělosti Paris Hilton?! ).

29.07.2007 12:01:00 | Eclipse

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí