Deník bezdomovce 18.

Deník bezdomovce 18.

Anotace: ---

4. 9. 2006
Dva měsíce jsem nenapsal ani čárku. Notes jsem vyndal ze skrýše a celý si ho od začátku přečetl. Začalo se mi stýskat po Fídě i po primitivním životě v přírodě. Krysička mi už tenkrát byla nevěrná, našla si na směťáku frajera. Ale odcházela s věnem – hromádku dobrot jsem úhledně připravil do dřevěné bedýnky. Červená mašle nescházela. Doufám že to chutnalo nejen Fídě, ale i tomu jejímu manekýnovi. (Pokud jim to někdo jiný nesežral.)
Pod mostem se nic nezměnilo, místo asi zůstalo neobjeveno. I sprchové vaky visí stále na stejném místě. Byl tu krásný život – uvědomuju si to stále víc. Nemůžu spokojeně žít ani bez nové rodiny, ani bez téhle přírody, která mi až příliš přirostla k srdci.
U Věry od prvního dne nebydlím jako podnájemník, ale jako druh. Na psí knížku se tomu myslím říká. Chtěl jsem spát v pracovně jejího bývalého manžela, ale když jsem viděl, že mám odestláno u Věry v ložnici... že jo. Je mi líto, ale drahoty jsem nedělal.
Postupem času jsem i já začal vydělávat. Sice ne koruny, nýbrž eura. Navázal jsem zpřetrhané styky a publikuji krátké články v zahraničí. Je mi to trapné, ale sebekriticky musím přiznat: málokterý „bezdomovec“ se má tak dobře, jako já. Je mi hanba. Tak jsem se těšil, že se tam pod mostem budu potácet hladový, zmrzlý a smradlavý, popřípadě ožralý... ale nevyšlo mi to. Tohle číst skutečný bezdomovec, už bych se válel v krvi. Věra s Evou se mi posmívají, že jsem si na houmelesáka jen hrál. Naštěstí neúspěšně.
Hlavní důvod proč jsem se vrátil pod most pro notes je PERMAKULTURA. Mirek nás všechny tak zblbnul, že o ní opravdu vážně uvažujeme. Ta myšlenka se mi líbí čím dál víc. Pod mostem jsem se utvrdil, že to je motivace, za kterou stojí vykročit. Honosný název permakultury zní: „permanent agriculture“ (nepřetržité zemědělství), ale lidově se tomu říká „líné farmaření“. Skutečným zemědělcům se při vyslovení „permakultura“ otevírá nůž v kapse. Nevím jak dalece má kdo pravdu, protože jsem opravdu začátečník. Mirek je o něco dál, ale ne o moc. Permakultura je pro mne snad jediná šance, jak se i s novou rodinou dostat zpátky k přírodě. Jestli má Mirek skutečně pravdu, tak nás příroda uživí, aniž bychom ji svou přítomností zničili. A co je pro mne také důležité – příroda prý fyzicky nezničí nás. Žádná orba, setí nebo hnojení – dokonce ani plevel prý nemusíme škubat. No, uvidíme. Rád bych prostudoval o permakultuře horu materiálu a s Mirkem pojedeme na přednášky, které probíhají někde na Slovensku. Rozjezd líné farmy bude na samém začátku jistě vyžadovat dost peněz (které mám) a hodně úsilí (které nemám, ale pokusím se).

28. 9. 2006
V baráku probíhá rodinná porada. Beru si jako nejstarší úvodní slovo: „Jsem nešikovnej lempl a všichni to víte.“ Nechal jsem chvilku pauzu, ale nikdo mi to nerozmlouval. Pokračuji: „Zpočátku bude na líné farmě zapotřebí nejen peněz, ale i šikovných rukou. Marně čekám, kdy mi šikovné ruce od ramen vyraší... ale peníze mám, o finance se nestarejte.“
„Tyhle řeči nemám ráda,Vašku,“ vložila se do toho Věra, „proč bys měl všechno platit ty? Nevidím důvod...“
„Dobře, zase dám na tebe,“ chci Věru uklidnit, „ale těch patnáct hektarů zaplatím a stavební materiál taky. Dřív, než ceny vylezou výš.“
Eva s údivem kroutí hlavou. „Můžeme si třeba rohlíky a mléko kupovat za vlastní?“
„Povoleno,“ benevolentně pokynu rukou. „Vím, že se chovám jako pomatenec, ale ty moje prachy leží v bance bez užitku... teprve teď dostanou smysl. Moje bejvalka se svým vypečeným právníkem si skoro polovinu odebrali, ale i tak na farmu zbylo dost.“
Věra si ke mně přisedla a vzala mne za ruku. „Takže nám odevzdáš druhou půlku, pak se třeba pohádáme... a ty půjdeš zpátky pod most. S holým zadkem.“
„Trenky ještě mám, neboj. Jestli mi to v podzimu života s vámi nevyjde, tak jdu pod most s oblečeným zadkem. I sprchové vaky visí stále na místě, voda bude pěkně prohřátá.“
„Teď už je na sprchování zima, ale na začátku července to bylo fajn,“ zavzpomínala Věrka.
„Mami, nebylo to náhodou prvního července?“
„Já nevím. Proč?“
...A poprvé bohužel promluvil Mirek: „Prvního července jsem byl s Evou na folkovém festivalu.“ Poznámka úplně nevhodná, v úplně nevhodnou chvíli.

(Pokračování)
Autor Aťan, 02.10.2007
Přečteno 425x
Tipy 3
Poslední tipující: David., Casmaria
ikonkaKomentáře (32)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Judy, byla jsi služebně ve Státech a ještě marod...
To víš, že jsi chyběla... Ale dřeli jsme to až do
totálního vyplyvnutí. Ale institut se stal světovým!
I puritán Bush se o nás zmínil, jak jsi se dostala
do oválné pracovny? Na grémiu si vše vyzkoušíme...

08.10.2007 00:28:00 | Bíša

Tos trefil hřebíček po hlavičce, Aťane... zatím se nevěřícně po tom čurbesu rozhlížím...
Až šok odezní a já opět chytím dech, tak Vám to, pánové, pěkně spočítám... a specielně Tobě - podtrhnu a sečtu!

07.10.2007 20:16:00 | Judita

Čubikulko, tak Ti za Tvoji impertinentní invektivu pěkně děkuju!
Jen počkej... :-D

07.10.2007 20:12:00 | Judita

Ježííííši, Juditka se vrátila do institutu a já jsem zapomněl umýt zkumavky! To zase bude keců...

07.10.2007 20:11:00 | Aťan

Tak až takhle důrazně jsem to fakt nemyslela!
Ten server zešílel!
Teď jsem za trojnásobného magora!

07.10.2007 19:21:00 | Judita

Pánové brzděte! Šéfová chvilku marodí a pak nestačí zírat!
Pojem "spermoník" mi není cizí, dokonce i pod pojmem "spermoňka" se mi jasně vybaví jedno jméno (členům institutu netřeba polopaticky vysvětlovat, že?), leč po "spermokultuře" jsem se marně pídila ve všech dostupných slovnících.
Co naplat, ač doposud nemocí vysílena, urychleně se odebírám do ústavu a tam, za využití dotací z Bruselu, budu zkoumat až do roztrhání těla (nejednoho).
:-DDD

07.10.2007 19:10:00 | Judita

Pánové brzděte! Šéfová chvilku marodí a pak nestačí zírat!
Pojem "spermoník" mi není cizí, dokonce i pod pojmem "spermoňka" se mi jasně vybaví jedno jméno (členům institutu netřeba polopaticky vysvětlovat, že?), leč po "spermokultuře" jsem se marně pídila ve všech dostupných slovnících.
Co naplat, ač doposud nemocí vysílena, urychleně se odebírám do ústavu a tam, za využití dotací z Bruselu, budu zkoumat až do roztrhání těla (nejednoho).
:-DDD

07.10.2007 19:10:00 | Judita

Pánové brzděte! 3éfová chvilku marodí a pak nestačí zírat!
Pojem "spermoník" mi není cizí, dokonce i pod pojmem "spermoňka" se mi jasně vybaví jedno jméno (členům institutu netřeba polopaticky vysvětlovat, že?), leč po "spermokultuře" jsem se marně pídila ve všech dostupných slovnících.
Co naplat, ač doposud nemocí vysílena, urychleně se odebírám do ústavu a tam, za využití dotací z Bruselu, budu zkoumat až do roztrhání těla (nejednoho).
:-DDD

07.10.2007 19:09:00 | Judita

Opet moc pekne...

06.10.2007 23:02:00 | carodejka

Jestli jsem to pochopil správně: ty máš nápad, že si HO necháš vystříbřit? Zajímavé...

06.10.2007 18:52:00 | Aťan

Z análu dr. Doklátila? Podívám se na to...

06.10.2007 14:46:00 | Aťan

Až tak, tomu se mi nechce věřit... Znám z vědeckých
análu jednu kauzu dr. Doklátila, ale snad později...

06.10.2007 14:20:00 | Bíša

Doufám, že to Jožkovi nevadí. Určitě by se na jeho místě KAŽDÝ rád pro lidstvo obětoval...

06.10.2007 11:39:00 | Aťan

Není to ten Jožka, co mu od jisté doby říkají Makaróne?

06.10.2007 10:41:00 | Aťan

Máme Jožku v databázi?

06.10.2007 08:47:00 | Aťan

Jak cikánkova nožka
má péro Jožka
říkala Božka...

06.10.2007 00:47:00 | Bíša

Bohužel máme problém. Je sice delší, ale podstatně se zúžil. Hned jak přestane vypadat jako makarón, pochlubíme se světu. Sio musí ještě zapracovat.

05.10.2007 22:30:00 | Aťan

Ano, ale prodlužování má ve své gesci vědec siorak.

05.10.2007 13:49:00 | Bíša

Poslal jsem k jednomu eurokomisaři dvě prostopášné holky!

05.10.2007 11:18:00 | Bíša

Pánové, dostal jsem z Bruselu další dotaci na výzkum spermakultury. (Ani jsem nic nežádal... to je nějaký divný. Bude to tam asi samej čuňas.)

05.10.2007 10:16:00 | Aťan

Napíši rozklad a téze, po teorii, empirii; praxi až posléze...

03.10.2007 22:19:00 | Bíša

Bišo, tak to alespoň rozdělej, mladý to pak dotáhnou.

03.10.2007 21:53:00 | Aťan

A co sio, nebo čubík, jsem starý a po operaci kelčáků...

03.10.2007 21:45:00 | Bíša

Sio, ano, takhle to děláme. A když je opravdu velký hlad, druhý den tu bramboru sežerem. Co se týká spermakultury, měl by se někdo z vás z institutu toho ujmout. Já nemůžu, jdu mýt nádobí.

03.10.2007 21:24:00 | Aťan

Tu spermakulturu musíme urychleně projednat, pánové...

03.10.2007 19:58:00 | Bíša

Spermakultura? To by šlo, dík za nový nápad... :-)) Permakultura už běží hezkých pár let, a taky mě hajzlíci nic neřekli. Už jsem mohl mít dávno zaseto.

03.10.2007 13:31:00 | Aťan

...takže jdeme farmařit...no to bude šůs...zrovna jsem se dobelhala ze zahrady...ty nás nenecháš odpočinout...

03.10.2007 12:08:00 | Žqáry

Jo, také se mi "flákání" zalíbilo :-)

03.10.2007 11:03:00 | no

Nastřádaly se mi knížky, které bych si rád přečetl, takže se budu občas flákat... Díky za komenty. :-))

03.10.2007 07:43:00 | Aťan

Kluci, pečlivě si čtu, nejen co napíše Aťan, ale taky všechny vaše komentáře, takže požitek mám "na druhou" (:D)))takže si držím palce, aby vám nikomu nedošla náhodou inspirace a humor...

03.10.2007 06:45:00 | Mara*

Inspirace má autor na šest tun, viděl jsem ho, jak ji
vážil a třídil...

02.10.2007 21:39:00 | Bíša

A že prej nemá inspiraci, syčák :-)

02.10.2007 21:31:00 | Eclipse

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí