Co na srdci, to na jazyku

Co na srdci, to na jazyku

Anotace: To jsme měli psát ve škole sloh :D

Za sedmero horami, sedmero řekami a patero domy žije chlapec. Ale není to obyčejný chlapec, je výjimečně chytrý a každý hned ví, na čem u něj je. Nemá žádné kamarády, protože na rovinu každému řekne, co si o něm myslí. Platí u něj jedno prastaré pravidlo: „co na srdci, to na jazyku“. Chlapce to však velmi trápí. Stále je sám a žádní děti si s ním nechtějí hrát.
Je noc a chlapec bezesně leží v posteli. Sám sebe se ptá: „Proč si se mnou žádní děti nechtějí hrát? Proč se hned urazí u všeho, co jim řeknu? Možná proto, že poukazuju na jejich chyby. Ale proč si je nepřipustí? Však člověk se za svoje chyby stydět nemusí! Člověk se chybami učí.“. Takové otázky si pokládá, dokud nakonec neusne. Ve snu se chlapci zjeví zářící mužská postava a praví: „ Chlapče, máš vlastnost, kterou každý člověk nemá a měl bys sis jí velmi vážit.“. Chlapec se ho ptá: „ Ale pane, jak si mám vážit vlastnosti, která mi ze života dělá peklo?“ Muž na to: „ Musíš ji jen správně využívat.“ Chlapec odvětí: „ Rodiče mě učili, abych vždy za každé situace mluvil pravdu a přijde mi nejlepší je poslechnout.“ Muž, s jemným úsměvem na rtech, chlapci prozradí jednu věc: „ Vždy není nejlepší udělat to nejlepší, proto ti radím, nejprve se zamysli nad tím, jestli někomu neublížíš , a až pak mu řekni, co si myslíš.“ Chlapec skloní hlavu a mlčí.
Zadrnčí budík. Chlapec se leknutím posadí a uvědomí si, že všechno byl jen sen, ale dokonce svého života nezapomene na slova, která mu ve snu řekl záhadný muž v zářícím oparu.
Autor Platón, 06.11.2007
Přečteno 901x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

No... nechci být zlá, ač možná budu, ale ber to jako názor ze kterého si něco můžeš vzít a ne kritiku kterou tu trousím jen proto že mám chuť si dneska na někom vybít vztek=)

Celkově je to takové roztomilé - ale něco mi tam chybí. Možná by to bývalo chtělo ještě trochu rozvinout, ale do toho nechci moc rýpat. Nějakou myšlenku to taky má ale přijde mi nedokončená. Nebo jinak - dokončená ano, ale nerozvinutá, protože vidím, že se snažíš nad něčím uvažovat a zdá se mi že to nemá příliš hloubku. Ale jinak jako poučný příběh pro děti dobré.

Rozhodně tě nechci odrazovat od ničeho! To ani náhodou. Ani tě nechci nutit abys něco předělával. Ale jen jedié - ty básně ti asi přecejen půjdou líp=)

Hodně štěstí při psaní.
A

07.11.2007 14:40:00 | Já Esther Ruth

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí