Cesta domů

Cesta domů

Anotace: Jej, nevímco k tomu mám napsat..a jaké to máte doma vy..je to poměrně autentické..takže si nevšímejte sprostých slov...prostě to tak je:-)

Ztemělá ulice. Pro mladé děvče není nic děsivějšího.
Pára z kanálů, smrad a tma. Jen stíny prozrazují postavy spících bezdomovců.
Prošla jsem mezi nimi potichu. Možná abych je nevzbudila, ale spíše ze strachu. cesta domů by neměla být děsivá, ale je. Je plná přízraků.
Neonové nápisy lákají poutníky "dolít nádrž" popřípadě "vyhrát velký prachy" Jen v mysli tuším palčivý cigaretový kouř a smrad nedopitých piv. Kolikrát už?
Neohlížet se, nevzpomínat, jít dál.
Cesta do kopce mě uklidňuje. Když se člověk namáhá, nemyslí na ten obrovský strach.
Zvoní telefonn. Volá TÁTA. Nadechnu se a přijmu hovor. Když po dvou nekonečných minutách mobilní telefon ztichne, musím se znova nadechnout. Načerpat trochu odvahy.Měla jsem to tušit a vlastně jsem to i tušila..celou cestu domů.
Klíč zarachotí ve dveřích a já vklouznu do málo osvětené chodby. Jde ke mě. Jeho dech prozrazuje kde a čím trávil předešlé hodiny.
Šumí mi v uších.
"Tadyjsi ty zmetku", zakřičí a já se jen divím jak to, že jsem ještě neomdlela strachy.
"Najdi mi ponožky, slyšíš?" "Dělej!"
Hledám...v té obrovské hromadě prádla,hledám...
Nejsou tady.
"Mám si je snad najít sám? Kurva, tři ženské v baráku..." ztrácím koncentraci, musím se uklidnit.
"Co je to tu za bordel?"
"Já ti přece..hledám---"snažím se dokončit větu na svou obhajobu.
Chytí mě za krk a tlačí mi hlavu do hromady prádla jako štěněti.
"Co to kurva je?"
Neodpovídám, třeba to bude lepší.
"Ukliď to, a když už budeš v tom, můžeš se dát do kuchyně."
Vstávám a nevímco dřív. Umývám tedy nádobí.
"Víš proč si myslíš, že jsi zmetek?"
"Ne."zašeptám skrze slzy.
"Protože jsi zmetek," zařve a zasměje se svému vtipu.
Cítím kov v ústech. Chci plakat, ale před ním nemůžu.
"Monikááááá!" Utíkám z kuchyně a do obýváku "Ano tati?"
"Kde mám ,do prdele, ty ponožky?"
"Já jsem .." nestihnu doříct. Táta zavírá dveře a zuří jako býk.
"Tak ty ze mě budeš dělat vola?!" "Ze mě tady nikdo vola dělat nebude! Ty nestojíš za nic! Nic tady neděláš, jenom se flákáš, ale já ti ty tvoje princeznovský manýry vytluču z hlavy!"
Tupý náraz těžké ruky už snad ani necítím. Píská mi v uších a brní mě tvář. Chci už jen spát. Třeba mě nechá být.
Ne, nenechá.
"Co bulíš? Já ti ještě přidám, abys měla za co! Ukliď to, kurva!"
Snažím se nemluvit, nemyslet, jako vždy.
Slyším ránu. Neotáčej se, neotáčej se, neotáčej...
Stojí ve dveřích.
"My dva jsme si už dlouho měli promluvit."
"Tati, ne, jsi opilý, nechme to až na ráno."
"NE! Mě žádný fakan nebude říkat, že jsem vožralej!"
"Ano tai, tak mluv."
"Neříkej mi, co mám dělat!"
Facka, pak druhá..a další..už ani nevím kolik jich bylo.
"Vstaň nebo ti ještě přidám!"

Najednou rachot. Dveře se otevírají

"Mamo, ahojky..jak bylo v práci? Dělali jste dnes cukroví?"
"Ne, dneska se balily čajovky." Odpoví matka a se zájmem se podívá pod stůl.
"Co se jí stalo?" řekne s mírně ironicky zvednutým koutkem úst.
"Nic. Spadla."
Podívá se na mě, a já vím, co mám říct.
"Ano, mami, spadla jsem."
"Co je to tu za bordel?" Zeptá se matka vyčítavě a pohlédne na mě.
"Proč jsi to neuklidila? Měla jsi dost času!"
"Promiň, zapomněla jsem.."
Chystám se spát, ale přece..
"Mami?" zeptám se zkusmo, ale odpovědí je palčivý pohled mojí matky.
Je ticho. Jen klidný dech mých sourozenců a já mezi nimi. Ne, tati, já ti je nedám. I kdybych měla umřít, tak je nedostaneš.
Konečně jdu spát. Třeba se mi zrovna dneska budou zdát i sny! A zítra?...Zítra možná...ne..
..Zítra mě čeká další cesta domů..
Jako každý den.
Autor Lady Carmila, 26.11.2007
Přečteno 636x
Tipy 36
Poslední tipující: Nergal, shakespeares, Isquieasuus, strašidýlko-střapatý, kejtyyy, Blázen? =), drsnosrstej kokršpaněl, kryndy, saddova, Jan na Druhou, ...
ikonkaKomentáře (16)
ikonkaKomentujících (16)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Teda, predstavivost me srotovala na plny obratky. Tak trosku jsem tusil, ze to asi nemas lehky, ale tohle? To je hnus! Nevim proc, ale kdyz si predstavim, ze by te nekdo mel bit .. to bych se vazne neudrzel. Nevim co na to rict Moni ..:( Je to svinstvo..

30.08.2009 16:37:00 | Nergal

...

jestli je to fikce, tak píšeš dobře...

jestli to není fikce, tak píšeš dobře a... nezůstávej na místech, kde nejsi doma (domov je tam, kam se rádi vracíme)

08.03.2009 10:41:00 | drsnosrstej kokršpaněl

Přečetla jsem si jednu z těch Tvých starších a vehnala mi slzy do očí. Je to až děsivý... Nevím, co psát, nevím, jestli to tak funguje, dál...

18.12.2008 23:28:00 | kryndy

Co k tomu říct...je to prostě občas život/neživot..sama vím dobře jaké to je, když se člověk bojí..horší je, když se bojí dítě..to je ta nejhorší a nejdelší bolest, a nejhorší je, že je věčná...ale čas pomůže..v to doufám..Jinak nevim..myslím, že můžem být štastní, ale občas si musíme bohužel projít peklem, abysme to štěstí viděli pak...každopádně se člověk musí obrnit..jinak to asi nepůjde. A ano, taky pak dát svým dětem přesně to, co si zaslouží, lásku a peči...já,ale nevím jak to je...

17.10.2008 15:58:00 | Agniezka

ja vim, ze to takhle chodi, bohuzel

02.09.2008 15:57:00 | saddova

Tohle je opravdu smutné :(

19.07.2008 23:10:00 | 0-0

Já teda jenom doufám, že tohle se neděje u vás doma...
Povídka je to dobrá, akorát na můj vkus moc smutná, jenže život není jen veselý, takže Super Tip, mě se to líbí...

30.06.2008 22:22:00 | Grafomanická MIA

I víš, nosím při sobě pár citátů, jeden z nich mi hodně pomáhá...Jsi-li ve stínu, to neznamená, že nablízku není světlo... Vždycky přišlo, třebas hodně za dlouho, ale přišlo a chvilku pobulo. Vydrž a moc Ti přeju, aby z Tebe přese všechno vyrostl prima člověk. Ale to už vlastně jsi...

07.05.2008 10:54:00 | Iva Borecká

Tyhle hnusný slova znám, i když u mě je to matka.. Ale neboj, jsi silná, zmákneš všechno a ke svým dětem se určitě nebudeš chovat tak, aby museli prožít to, co ty. Držím palce, ať je líp.

16.04.2008 17:51:00 | Tea17

...také je mi z toho na nic ...Kavec

06.02.2008 15:50:00 | kavec

Ctu Tve radky a mam z toho husi kuzi po tele, nevim co na to rict, snad jen to ze rodice si nevybirame, ja vim, ale Ty jsi silna umis o tom vsem krasne napsat a to uz je odvaha, postavila ses na spravne misto, ted uz vim ze Ty ma mila nepujdes stejnou cestou a z toho mam nejvetsi radost, objimam Te a posilam hodne sily.

08.12.2007 02:22:00 | carodejka

Jak ti muzeme pomoct?

29.11.2007 10:29:00 | Leonide

Nejhorší je,že když už se dá něco udělat,tak to uškodí i nám.Protože jsme do určitých let závislí na rodičích.

26.11.2007 21:01:00 | Replix

Hrůza. Když rodiče neplní funkci andělů zachránců, není to dobrý. Ale když plní funkci ďáblů, je to strašně špatný... Já sice nikdy nemůžu říkat, co je špatný a co dobrý, ale tímhle jsem si fakt jistá... A právě v takových chvílích mě strašně rve srdce, že nejde NIC udělat... Skoro začínám i věřit, že je svět nespravedlivej :´-(

26.11.2007 20:38:00 | Liss Durman

Jako bych ho slyšela...

26.11.2007 18:13:00 | Anewue

Je mi z toho smutno!

26.11.2007 14:58:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí