O Silvestrech

O Silvestrech

Anotace: P.F. 2008

Hodně lidí využívá poslední den v roce ke konzumaci alkoholických nápojů už od rána. A to někdy mívá za následek, že začátek roku prospí v alkoholickém opojení. Vzpomínám si, jak jsem jednoho Silvestra, co vyšel na pracovní den, brzo ráno nastoupil do autobusu. K mému překvapení se vněm nacházelo několik zhroucených spících cestujících na sedačkách a v zadní části dva podroušení páni za hlasitého zpěvu kouřili cigarety.
Na Silvestra jednoho mého kolegu rozbolel zub, a tak při rozvážení zásilek si zaběhl do zubní ordinace, která měla otevřeno. Vrátil se zanedlouho s vytřeštěnýma očima a sdělil mi, že zubařka sedí opilá na křesle a jezdí na něm nahoru a dolu.
O Silvestru jsou občas k vidění věci, nad kterými zůstává rozum stát. Jeden můj kamarád dostal pitomý nápad, že přiváže zapálenou prskavku svému psu na ocas. Dopadlo to tak, že sídlištěm běžel pes, za jehož ocasem se prskavě jiskřilo a za ním sprintoval jeho majitel.
Ono vůbec odpalování zábavné pyrotechniky a blbnutí s podobnými věcmi není mnohdy vůbec zábavné. O tom se přesvědčili známý mých rodičů. V prvních minutách nového roku házeli rozradostněně prskavky z posledního patra velkého paneláku, aby po chvíli zjistili, že si vlastním přičiněním zapálili své nové auto, co si koupili k Vánocům. A tak pro ně Nový rok začal hašením. Vzpomínám si, jak jednou můj otec po novoročním přípitku začal házet jednu zapálenou prskavku za druhou z balkonu. Vše by bylo v pořádku, jen kdyby pod balkony nestáli sousedi, kterým prskavky padaly na hlavy. I já jsem házel jednou prskavky z okna, načež mi neunikla ta skutečnost, že trávník před domem je zaplaven plamínky. Naštěstí brzo uhasly a já jsem si na hasiče nemusel hrát.
Před jedním Silvestrem jsem zavítal do obchodu a mou pozornost přilákala trojice válců, jejichž odpálení slibovalo velkou ránu i světelné efekty. A tak v prvních minutách Nového roku jsem vyběhl na prostranství mezi několik paneláků. Lidé slavící venku hned zbystřili pozornost, když ony válce spatřili. Já jsem je okamžitě položil a zapálil doutnák vedoucí k prvnímu válci. Odstup od válce jsem měl mít deset metrů. Já měl však jen tři. Za okamžik se rozlehla prostranstvím ohlušující rána, což ještě umocnila blízkost panelových domů. Zároveň mnoho metrů vysoko vylétl ohromný gejzír všech možných barev. A já jsem v leže na zemi s vytřeštěnýma očima sledoval ozářenou oblohu nad paneláky. Vzápětí se pozornost všech lidí venku i těch na balkonech a oknech soustředila mým směrem, přičemž přestali házet prskavky a odpalovat rachejtle. A tak odpálení zbylých dvou válců sledovalo kde kdo, přičemž lidé na prostranství se ode mne poněkud vzdálili. A já jsem poté nadvakrát po zapálení doutnáků předváděl ostrý sprint na deset metrů.
Přeji Vám všem co nejvíce vydařeného Silvestra a hodně úspěchů v nastávajícím roce. A až si budete někde o půlnoci připíjet, tak nedopadněte jako já na tanečním parketu. Na něm mi díky velkému množství vystříknutých šampaňských podjely nohy, načež následovalo projetí se po podlaze. A já jsem měl šampaňské na sobě místo v sobě.
Autor fungus2, 31.12.2007
Přečteno 330x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí