Ukončete nástup.

Ukončete nástup.

Anotace: Hloupé. Hloupé povídání o životě.

Víření vloček. Tanec těch zmrzlých slz nebe.
Odvrátila oči od okna. Taková už dávno nebyla. Tak hloupě sentimentální. Kdo by taky byl?
Povzdechnutí. Hlava nachýlená.
Je čas típnout, už dohořívá.
Za chvíli ti popálí prsty.

Nebe bylo kalné. Zachumlala se více do svého kabátu a proklínala chvíli, kdy složku estetickou nadřadila teplu. Kráčela kolem setmělých bloků. Klap klap klap. Přeskočit našedlou kaluž. Rozhlédnout se na přechodu. V podchodu se vyhnout podezřelým s pokladničkami. Vyčkat cinkotu tramvaje. Zaslechnout cosi….
Jako ty hloupé koledy. Dnes, na konci listopadu. Nebo je začátek února? Pach spálených klobás se nesl osvětleným prostranstvím. Hloupé. Hloupé děti, co si radostně vybírají dárky u stánku Levandulová.
Ukončit nástup. Dveře se zavírají.

Tma na schodech. Proč rozsvěcet? Když je tma, třeba trefíte do úplně jiných dveří. Když je tma, třeba půjdete pořád dál a dál do jiného bytu a života. Nebo si taky zvrtnete nohu.
V bytě se rozsvítit musí. Co když tam totiž něco číhá. Nečíhá. Opět zklamání.

Ta samá konzerva ananasu. Nač příbor? Na ananas. Netřeba. Ty žluté kostky se dají vyzvednout i zkřehlými prsty.
Svléknout si boty? Možná. To se má. V botách se do postele nechodí.

Budík ukazuje dvě hodiny. Proč proboha nespí? Měla bys spát. V noci lidé spí, lidé sní, v noci jsme jinde a jiní. Jen ona tu tak leží a počítá vlhké skvrny na stropě. Tahle vypadá jako…Afrika. A tamta jako drak. A támhleta jako…panebože, to je ale hloupé. Hloupé krácení bezčasí.
Usnout.
Zapomenout.
Usnout.

Neusíná.
A ráno je ještě daleko. Asi jako krabička cigaret. Je támhle, v kapse kabátu. Přes židli. Udělá ty tři kroky?

Udělá. Zapálí si. I když v posteli se přece nekouří. Nemá se to. Je to hloupé.
Je to hloupé.
Neusnout.

Usíná.
Cigareta dohořívá.

A ráno se probudit, to jsem ale měla štěstí, že jsem neuhořela a ve zdraví se probudila.
Štěstí.
Navléci kabát, tentokrát snad nebude taková zima, nač tedy svetr?
Kráčet kolem setmělých bloků. Krok sun krok. Přeskočit našedlou kaluž. Rozhlédnout se na přechodu. Vyčkat cinkotu tramvaje.
Ukončila jsem nástup. Dveře se zavírají…
Autor Franti, 06.01.2008
Přečteno 323x
Tipy 5
Poslední tipující: fialová, adida, Mango-Holka, spare
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

jojo... další zastávka se nepočítá. a už vůbec ne ta předchozí. ale co.. do konečný je to ještě
o pár kroků
blíž
---

06.01.2008 19:37:00 | Mango-Holka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí