Jednou ráno

Jednou ráno

Anotace: Tenhle příběh je bez pointy, stejně jako celý můj život

„To byla zase noc,“ zněla má první slova, když jsem se ráno probudil. Bylo to stejné jako každý laciný den v mém životě. Protřel jsem si oči a rozhodoval se, zda mám nechat okno otevřené a pomalu umrzat, nebo jej zavřít a nechat se otrávit pachem alkoholu, kouře a žaludečních šťáv. Nakonec jsem jej nechal otevřené.
Po dlouhém přemáhání jsem konečně vstal a šel do kuchyně. Zašátral jsem ve spíži, ale nenašel jsem nic než jeden tvrdý rohlík. Uvařil jsem si čaj do plechového hrnku a přikusoval starý rohlík. Seděl jsem u stolu, zíral z okna do vlhké ulice a třásl jsem se. Nepřišel jsem na to, zda to bylo zimou, či už mě tolik odrovnává chlast, ale každopádně mi bylo dost špatně na to, abych o tom dál přemýšlel.
Byl den mých narozenin, ale já neměl co slavit. Ano, tak jako každý rok jsem si tiše představoval, že se náhle rozezvučí zvonek a za dveřmi bude stát nějaký kamarád z dřívějška, nebo stará láska, jenže to byly jen sny. Snažil jsem se si je vůbec nepřipouštět, i když to bylo těžké. Jen jsem na okamžik přivřel oči a zavzpomínal na...jaké to bylo dřív. Lásky a kamarádi, lásky a...kamarádi a...život? Ne, ten jsem neměl už tenkrát. Nikdy.
Shrnul jsem poslední zbytečky tabáku a umotal si cigaretu. Sebral jsem poloprázdnou láhev vína a šel si sednout na balkon. Byla to překrásná podívaná. Nebe bylo celé černé a jen se z něj lily nekonečné proudy vody, které vytvářely skvostný zvuk, když dopadaly na zem. Sedl jsem si do křesla, nalil víno, zapálil cigaretu a pozoroval tu nádheru. Už jsem se ani tolik netřásl. Ulice byla úplně prázdná. Sem tam jsem zahlédl za záclonou u protějšího domu nějakou zvědavou tvář, ale ta hned zmizela.
Hodiny na kostele odbyly poledne. Symbolicky jsem dopil láhev a odnesl ji za roh, kam obvykle prázdné lahve dávám. „Ale ne!“ vykřikl jsem radostí a celý se rozzářil. Mezi prázdnými lahvemi byla jedna úplně plná, ještě neotevřená. Musel jsem ji přehlédnout. Ihned jsem si ji vzal na balkon a s vážností pohřební mše ji otevřel. Doslova rituálně jsem upíjel a hleděl do šedé ulice, až byla docela prázdná. Zase mi bylo chvíli krásně. A pak jsem usnul. Probudil jsem se večer a víte, jak zněla má první slova? „To byl zase den.“
Autor Sorg, 29.01.2008
Přečteno 434x
Tipy 2
Poslední tipující: ewon, Walome
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

ja bych nerekla ze to je depkoidni...ja bych rekla,ze to tak nekdy proste je...a ze lahev vina je smysl nektery doby..a ze to bylo dobry a dobre napsany..

13.04.2008 20:19:00 | veronika

Moc dobrý. Takový fakt realistický. Bohužel to realita je a ta mrcha je často dosti krutá. Jo nedávno jsem si taky říkala:"to byla zase noc":-D

03.03.2008 17:23:00 | Evil Queen

Na mě příliš depresivní, ale nezařadil bych to mezi běžné depresivní povídky zde, typu: " je mi 16 a zabiju se, protože miluju kluka co mě nemiluje a chodí s mojí nejlepší kámou". Takže se mi docela líbilo jak to bylo napsané a depkoidní.

31.01.2008 18:04:00 | Walome

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí