Zlaté ruce! /díl II./

Zlaté ruce! /díl II./

Anotace: Díl druhý, štěně žije a daří se mu moc dobře, je to němý tvor,příroda ho moc dobře vybavila , láskou a věrností k člověku....

„Ráno byla v chodbě pohroma,“ všude jsou loužičky a hromádky, no hrůza a všechno bez řečí uklízím.
Stýská se ti viď?
Tak pojď malý medvídku, mrkni se na dvoreček a boudu, zda se ti u nás bude líbit.
Říkám štěněti a volám ho jménem...Dastyne!
Je nádherný a já se do něj zamilovala.
Desetitýdenní štěňátko německého ovčáka malinko smutní, snažím se být hodně s ním, povzbuzuji ho a plná radosti bych mu snesla i modré z nebe.
Večer nechce žrát ani pít, možná je to snad steskem říkám a mám starosti a pídím se po příčině jeho potíží.
Další den zase nežere, nepije, zvrací a má průjem. Začínám se o něho vážně bát.
Raději půjdem k veterináři zlatíčko, mluvím k ležícímu uzlíčku bohatě chundelaté srsti, jen zářivé korálky v jeho očích se na mě snutně dál dívají.
Něco mu bude, snad dietní chyba, já nevím a ustaraná hladím mrňouse po hebkém kožíšku.
Náš zvěrolékař je báječný člověk, s krásným vztahem ke zvířatům a také jim velmi rozumí.
Následovala důkladná prohlídka, RTG a je podezření že něco snědl a nebo že má ucpaná střeva i žaludek.
„Lékař odhadl situaci správně téměř okamžitě.“
Uvidíme co bude na rentgenu, říká doktor a má starosti. Žaludek bude pravděpodobně neprůchodný, řinou se mi slzy do očí, skoro nevidím na cestu. Malému štěněti je moc špatně zhubl náhle o 3,1/2 kila. Bude nutná operace, otevřít bříško je poslední šance, buď a nebo! Slyším jak říká muž v bílém a z čekárny posílá lidi domů s tím, že okamžitě malého Dastyna otevře..
Jiné východisko není, pokusím se ho zachránit říká a společně s mladou lékařkou vše připravuje k operaci. Píchneme mu injekci, posaďte se na okamžik v čekárně, než látka začne působit. Myslím na to nejhorší a ze všeho je mi zle! Proč je to tak, je tak malinký a musí tolik trpět. Za chvilku ho neseme bezvládného na operační stůl a odcházíme do čekárny. Asi po 1/2 hodině nás volá lékař do ordinace, ukazuje zauzlená střeva a veliký zánět v žaludku, slezina je samá bílá tečka, jako-by byla rozežraná od červíků a nebo ho někdo kopl do bříška? Na slezině má četné srůsty a to značí o tom že to nebylo zranění malé. Příčiny neznáme, víc už se o nic nestaráme, snažíme se pomoci všemožně malému příteli, který je závislý na cizí pomoci.
Zda bude žít nám ukáže několik následujících hodin, lékaři jsou vždycky optimisté a já jim v tenhle veliký okamžik moc věřila! Jdeme si sednout, čekáme na dokončení operace, vše trvalo asi hodinu a půl, na cestu domů dostal antibiotika. Za tři dny přijďte na kontrolu, zavolejte zítra dopoledne jak se malému daří,.. říká ustaraný lékař a doprovází nás z ordinace. Celou noc štěně skoro spalo, bylo trochu popletené z narkózy, večer jsem ho donesla na dvorek vyčůrat, postavil se a udělal potřebu, jsem šťastná z každého malého úspěchu. Spal se mnou v posteli, v dětské vaničce, kterou jsem si půjčila od sousedky. Konečně je ráno, rozmíchám mu do vody trochu konzervy z živinami co nám doporučil lékař. Jen po malých dávkách jsem štěňátko udržovala a velmi opatrně rozkrmovala. Po operaci žaludku mu postupně přidávám, druhý den trochu rýže a krmím ho každou hodinu. Mám velikou radost, všechny životní pochody se obnovují a štěně začíná prospívat, ještě bere léky proti průjmu ale už je jako z divokých vajec,... jsme šťastní, chutná mu jíst a má zájem o hru.
Přivykáme ho na suchou stravu, chutná mu a roste nám před očima. Dnes jdeme na kontrolu, je vidět zlepšení říká doktor a poplácává ho po hřbetu,.. vyndáme stehy z bříška, tak pojď Dastyne jdeme na to!
Štěně se bojí trochu dělá divadélko ale zdárně jsme ho přeprali. Mám velkou radost říká a odkládá pinzetu a nůžky do emitní misky, tak ještě jednou píchneme protilátky a přijďte na očkování proti vzteklině v lednu 2008, to už bude zdravý. Odcházíme s nejlepšími pocity, na shledanou,... loučíme se v ordinaci. Doktor se za ním dívá a u srdce ho jistě hřeje krásný pocit, úspěch ze kterého i on měl viditelně radost, věřila jsem mu vždycky, má zlaté ruce!
Štěně poskakuje a provokuje ostatní psi v čekárně, dokázali jsme něco moc velkého, říkám si a hladím chundelatý hřbet vlkošedého. Bylo mu dovoleno žít, není to ten nejhezčí dar před Vánocemi?
Jsem šťastná že zase jedno světýlko svítí, tohle poděkování píši pro tři doktory – veterináře, známe MVDr. Jiřího Zajíčka dlouhé roky, ke zvířatům přistupuje s láskou už od samého počátku svojí praxe, díky doktore za poctivě odvedenou práci!

*

Copyright © 2007, Sidy
Autor carodejka, 14.02.2008
Přečteno 595x
Tipy 30
Poslední tipující: Dragita, Sladkalu, Naivka, Krahujec, Oťas, Zbyněk.2, sluníčko sedmitečné, David., Jiparo, jedam, ...
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Dragita...děkuji ti Dragito, dnes jsou už pejskovi 3 roky, je to věrný a hodný, poslušný kamarád.))) Ani nevím , co bych si bez něj počala, když si člověk zvykne na jejich společnost, pak mu ta zvířátka moc chybí.Je to halama a když se ohnu, hned využije situace a oblázne mi tvář, vrtí ocáskem a věřím že nám bude stále dobrým přítelem.

02.03.2011 22:35:00 | carodejka

krásně a dojemně napsané, doufám, že se pejskovi i nadále daří dobře. Tvůj příběh mi trochu připomněl mého prvního pejska, který měl také zauzlovaná střeva, ale operaci nezvládl. Vždy když se dívám na jeho fotky neubráním se slzám, byl osobnost, chytrý a věrný přítel;) Také jsem se zařekla, už nikdy více, ale půl roku na to jsem neodolala chundelaté yorkšíří kuličce, která nám dělá radost do dnes a to díky jednomu moc šikovnému doktorovi. Kdybych u něj tenkrát nebyla se svými potkany, asi by tu už Aimi nebyla - minulý veterinář totiž bagatelizoval problém bouličky na mléčné žláze až se jí to rozšířilo na obě strany....Přeji hodně radosti, vždyť bez zvířátek by nebyl život tak krásný;

02.03.2011 22:25:00 | Dragita

Naivka...děkuji ti žes přišla číst a také za dobré srdíčko.))

07.08.2010 22:38:00 | carodejka

Moc hezké a dojemné:-)) Kéž by nás takových, jako jsi Ty bylo víc.

07.08.2010 10:33:00 | Naivka

vesuvjana.. Děkuji Ti za milá slůvka ano, uzdravil se naší péčí, po 3 operacích, měla jsem ho v tu dobu jako dítě, vnímala jsem že je to živý tvoreček a chtěl žít, vzala jsem tedy uspořené peníze na Vánoční dárky a zaplatila mu tak vstu do nového života, krásné ale bylo to, že si veterinář hned po operaci peníze nevzal, čekal 4 dny a pak si vzal jen polovinu za tak skvěle odvedenou práci.

14.12.2009 00:23:00 | carodejka

ada.cat.. Moc Ti děkuji, ten příběh mě doslova zlomil a já byla moc nešťastná ale pak přišlo štěstí, obličej se vyjasnil a dnes je z malého dastíka obrovský kus hafana a hlídá věrně náš dvůr, je to náš miláček a také přítel.

14.12.2009 00:19:00 | carodejka

Má milá Čarodějko, při čtení jsem to ubohé štěně úplně viděla. Dovedu si představit Jak Ti bylo, měla jsem nemocného kocourka měl urologický syndrom kocourů a prožívala jsem to s ním.Dva roky na speciální dietě,když už to nebylo možné aby žil bez bolestí,musela jsem mu dát pomoct.Brečela jsem i když jsem věděla že je to správné...
Německý ovčák je inženýr mezi psy, mám pro ně slabost, víš že mám fenečku z útulku. Má bouli na čeníšku,někdo se jí jako štěněte asi chtěl zbavit. Je to bláznivá puberťačka, ale zlatíčko.Když manžel přivezl to nalezené kotě, měli jsme starost,ale ona mu neubližuje, jen je kočička neustále mokrá, jak ji Blnduška neustále olizuje.
Dastymu přeji nádherný a dlouhý psí život.

11.09.2009 16:21:00 | ada.cat

sluníčko sedmitečné... Dekuji Ti , dobre napisu dalsi pokracovani, dneska uz je steneti 7 mesicu,je to bajecny pes, visi mi na ustech kdyz na nej mluvim.Poznal jak ho mame radi, poznal ze chceme aby zil!

27.04.2008 00:02:00 | carodejka

Pokračuj...!

28.03.2008 07:51:00 | sluníčko sedmitečné

siorak.. to ano, ale povim Ti pravdu ze jsem mela opravdovy strach.

15.02.2008 16:42:00 | carodejka

Bíša...DěkujiTi velmi Tony, i v mem srdci jsou ty sramy stale cerstve, budu na nej stale vzpominat.

15.02.2008 00:29:00 | carodejka

Při čtení mi tekly slzy - účasti i radosti...

14.02.2008 13:37:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí