Momentka

Momentka

Anotace: Svět se probouzí, příroda se probouzí, všechno jako každý den. Všechno tak všední... (Prosím prosím o nějaké ty komentáře, ať vím, co mám zlapšovat.)

První sluneční paprsky dopadají na ztrápenou tvář. Tvář, která vypadá starší, než ve skutečnosti je. Kosi a ostatní zpěváčci radostně švitoří a oznamují příchod nového svěžího rána. Celý svět se probouzí a to nejenom kvůli novému dni. Přichází i jaro. Nové roční období s předzvěstí barev, vůní a nových začátků. Stromy se pomalu začínají obsypávat zelenými pupeny, mrazem zežloutlá tráva se vzpamatovává a všechno tak nějak překypuje vláhou, jarní svěžestí a radostí ze života. Potůček vzadu za barákem se bouří a snaží se udělat dojem vodnatostí, kterou nabyl za těch pár předcházejících deštivých dní a jeden drzý kos mě provokuje ťukáním na okno.
Avšak i dnešní krásný den provází řada nepříjemných povinností. Cesta do školy a zase zpátky, učení, uklízení pokoje… zkrátka jako každý jiný všední den. Ale budu tu ještě chvíli sedět a dívat se do zahrady. I všednost je hodna pozorování a tichého obdivu.

Daleko od toho všeho kráčí po zaprášené silnici mladá žena. V dnešní den by ji ani nenapadlo dumat o probouzející se přírodě. Její myšlenky se pohybují v úplně jiných kruzích. Je zklamaná životem, okolím, je v depresi. Za jeden jediný den se všechny její životní sny zhroutily. Už má jen jeden jediný cíl a k tomu se pomalu blíží.

Dopravní prostředky se zaplňují reptajícími nevyspalými lidmi. Všichni jsou nevrlí a nejprotivnější ze všech, stařenky a stařečkové, se dožadují nějakých těch míst na sezení. Většina ne zrovna moc slušným způsobem. Celá ta masa cestujících pak doráží ve špatné náladě do zaměstnání, kde rozsévají nepohodu mezi ostatní spolupracovníky a mnohdy i mezi vlastní zákazníky.

Jen jediného člověka se dnešní mrzuté jarní ráno netýká. Člověka s předčasně zestárlou tváří a bez chuti do života. Člověka ležícího pod železničním mostem, jehož život pomalu vyhasíná. Téhle ženě bylo teprve 22 let, měla přátele, rodinu i práci. Přesto se rozhodla všechno to opustit a vlastní rukou se sprovodit ze světa.

Už je pozdě. Měla bych si pospíšit nebo mi ujede autobus. Páni, to bude zase strastiplná cesta. Jen ještě jeden pohled ven…
…A vidím kosa, jak mi vytrvale bubnuje na okno.
Přečteno 250x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí