Green eye

Green eye

Anotace: Snad každý to alespoň jednou za život pozná... (Pro ty méně znalé angličtiny dodávám, že "green eye" nemusí nutně znamenat jen zelené oko :) ale nesahejte hned po slovníku, na konci Vám to snad dojde :) ) Prosím o názor, díky, Cris

Pětice dívek sedí v kavárně. Mihotavé světlo svíček je hladí po tvářích a v pozadí hraje tlumená hudba. Baví se, vtipkují, žertují. Přátelskou atmosféru podbarvuje aroma kávy.
Jedna z těch pěti má před sebou sklenku vína. Červeného. Rudého jako krev vytékající z ran na jejím srdci. Duše jí pláče a každá dopadající slza zraňuje tisíckrát více než kterákoliv předchozí. Smutkem zatíženou hlavu podepře dlaněmi. Rozpitý pohled upírá do prázdné večerní ulice. Veškeré dění okolo vnímá jen okrajově – tak, aby věděla, že je pořád ještě tady. Povzdechne si a upije ze klenky. Doušek vína pomalu převaluje v ústech po jazyce jí klouže trpká chuť hroznů. Trpká jako situace, ve které se ona sama teď nachází.
Rozpršelo se. Déšť se snaží proniknout i přes okno a dál, až do jejích očí. Rychle je zavře, snad se snaží skrýt za oční víčka sebe samu.
„ S tebou teda dneska není moc veselo.“, strčí do ní kamarádka.
„ Ne, to není.“, odpoví tiše a aby nemusela dál odpovídat, odejde na toaletu.
Cestou na privát zůstává pozadu. Osamoceně uzavírá skupinku a skrývá se do tmy. Doufá, že třpyt hvězd na nebi je výraznější než slzy na její tváři. Zvon na věži odbíjí cešlou. Zní to skoro jako by mu pukalo srdce. Stejně jako jí.
O několik chvil později už stojí o okna v pokoji. zabalená jen do ručníku svírá v rukou houbu na mytí tak křečovitě, jako neznámý pocit její duši. Třese se chladem. Nebo zlobou. Snsží s naslouchat hlasu tiše ševelícího vánku, který šeptá konejšivá slova.
„ Není ti něco?“, ozve se jí za zády spolubydlící.
„ Ne.“ (Ty sis všimla?)
„ Co se s tebou děje?“
„ Není mi dobře.“ (Nemůžu s tebou být ve stejné místnosti.)
„ Chceš si promluvit?“
„ Chci se jít vykoupat.“ (Chci, abys už konečně odešla a dala mi pokoj.)
„ Proč?“
„ Asi proto, že jdu spát.“ (Protože se na tebe neůžu už ani podívat, natož s tebou mluvit.)
„ Tak co je?“
„ Nic. A nech mě už bejt..!“ (Ty se ještě ptáš?! Nech ho bejt... prosím..)
Stojí ve sprše a nechává si stékat mýdlo do očí. Černou maskaru má po obličeji roteklou jako vztek a zoufalství po duši.
Zahřmí a nad městem se rozpoutá bouře. Je skoro stejně hrozivá jako ta, která právě zuří v jejím nitru. Žárlivost prý se tomu říká...
Autor Cristinne, 24.04.2008
Přečteno 374x
Tipy 8
Poslední tipující: Denael, Baldeus, Aaadina, j.c., LD, Kes
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

no jo, jako ukaz lasky, ze? ale ja myslim, ze jeste vetsi ukaz je prave ta vira, ktera jaksi neni s zarlivosti slucitelna, dle me.
jinak k dilu: abych rekla pravdu, docela me rusi to pripodobneni. je takovy snad laciny, ocekavatelny. rusi me tam. a ten pocit, jakej ma mezi tema kamaradkama... ja osobne ho znam dobre, driv sem se tak citila casto, ale nelibi se mi a pripada mi prapodivne afektovanej. nevim, na kolik to mam rozvadet. kdyztak se mozna ozvi, jestli te zajima hlubsi kritika, rekneme.
jinak napsane je to hezky, uznavam. du na dalsi : )

01.01.2009 23:10:00 | žároffka

hezký, jen si myslím, že když není žárlivost přehnaná či absolutně nemístná, tak se dá považovat za docela dobrou vlastnost. aspoň si partner/ka nemyslí, že je mu/jí lhostejná...

29.11.2008 17:50:00 | Muta cum liquida

Jaktože tohleto čtu až jako poslední?=)
Žárlivost, mnjó, myslím, že můžu říct, že o tom vím taky svoje:)

17.08.2008 10:33:00 | Baldeus

Krásně napsané dílko o jedné ošklivé vlastnosti.
Ale komu se vyhne, že..?
Jiří senior

30.04.2008 18:27:00 | j.c.

Hezky popisovany situace,
trochu je skoda te obycejne pointy na konec... umis perfektne cloveka uvadet do ty dany situace, toho by ses mela drzet a vytvorit pro to stejne rovny pribeh... tenhle nestaci.
Tak sem se zas jednou stavila,
mej se a hodne stesti;)
M.

25.04.2008 10:19:00 | Me and you and all the others

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí