Globalizace

Globalizace

Anotace: Kapitalismus je když se máme všichni globálně dobře.

Globalizace
Jedná se o cizí slovo. Pro mne představuje vidinu zestejnění . Co to znamená? Začnu tím jak se věci, lidi a příroda odlišuje. Na Moravě se nosí kroje. Indiáni spí v tí pí. Veverka skáče z větve na větev. Přijde Vám to samozřejmé? I u mne tomu tak je. Mnoho lidí se domnívá, že tomu tak být nemusí. Co je k tomu vede? Myslím, že je to vidina zisku. Jsou oblasti, kde se daří pěstování obilí, jiné kde se potýkají z nedostatku vláhy a mají třeba nadbytek ropy. Někde jsou naleziště diamantů jinde uranu. V dřívějších dobách produkoval a spotřebovával každý jen to, co nezbytně potřeboval. Nebylo možné věci jen tak převážet z místa na místo. Nebyl k tomu prostředky. Nyní jsou a tak můžeme využívat věci a technologie, o nichž se nám dříve ani nezdálo. Máme mobilní telefony připojení k internetu, internetové obchodování, seznamování, auta, věci a zase věci. Tyto nám nahrazují setkávání s přáteli anebo jej naopak zjednodušují. Zamýšlím se nad tím, zda věci mohou toto nahradit?! Tak tedy globalizace je to, že regály v Obi jsou stejné v Německu, Itálii, Česku a vlastně všude. Stejné zboží, stejní majitelé, stejná kultura nakupování, seznamování. A my lidé toužíme vidět nepoznané a tak za tím cestujeme tam, kde globalizace nemohla proniknout. Jsou to rozvojové státy Rumunsko Afrika Asie. Do Evropských zemí již nemá cenu jezdit. Věci jsou stejné jako u nás, u nich. Jen tu přírodu nedokážou globalizovat. I když i tady jsou mistři, co staví lesy, kraje vesnice a města. Zase stejné bez místní identity. Identita je to, co odlišovalo místo vzniku od svého okolí. Je to tak, že Stradivárky, Ferrari, Znojemské okurky, Eifelova věž či Pražský hrad patří tam, kde jsou. Není možno je jen tak vzít. Dnešní doba naznačuje můj omyl. Vše je možné. V Číně se staví Karlův most a Karlova ulice, Plzeňské pivo pijí v Austrálii stejně jako u nás. Dnes jsem doma zítra třeba v Japonsku v Obi. Já nechci být v Obi rád bych viděl gejši, jedl Kung Pao, viděl Perské koberce. Rád bych chtěl být doma, protože je to tu jiné, naše. Lidé cestují s vidinou vidět anebo být vidět. Jestliže chtějí vidět vidí jak to začíná být stejné a to pak není co vidět. Čím víc věcí máš tím větší jsi jejich otrokem. Čím víc věcí znáš, máš. Globalizace je smrt identity, lehká dostupnost čehokoliv, kdykoliv a kdekoliv. A má to tak být?
Autor umělec2, 29.04.2008
Přečteno 210x
Tipy 4
Poslední tipující: Judita
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí