Dobro vs. Zlo

Dobro vs. Zlo

Anotace: taková malá úvaha sepsaná do příběhu někoho jiného...

Procházel se alejí. Bylo jaro a vykvetly jabloně. Zbožňoval tu vůni květů. Už kvůli ní by se klidně oženil na jaře. Byla jednoduše opojná. Myšlenky mu létaly hlavou.
„Bylo by to všechno tak jednoduché kdybych vždycky nemusel lidi přesvědčovat že jsem hodnej kluk. Svět by byl o tolik snadnější kdyby existovali jen hodní a zlí. Jenom dvě strany mince. Rub a líc. Andělé a démoni. Dobro a zlo. Černá a bílá. Už nic mezi tím.“ Věděl by že dívka která teď spí u něj v posteli není jen mrcha co ho přišla okrást Anebo by si tím byl jistý. „Nemůžeš se na to dívat tak jednosměrně. Představ si tu nudu která by tu zavládla. Pozorovat lidi a jejich chování je zábava. Čerpám z nich inspiraci. No řekni vzal bys mi inspiraci? Nejlepšímu příteli?“ „Nech toho Petře. Život by byl úžasný. Nebyl by nevěra ani zrada. Lidi by se nešidili a žili by všichni spokojeně. Zlí by byli zlí jen mezi svými a dobří zase dobří mezi svými.“ „Jednim slovem Nuda“ prohlásil Petr a zívnul. „Zmizela by příjemná rafinovanost světa a tajemnost budoucnosti. Narodil by ses jako dobrák, žil bys jako dobrák a umřel bys jako dobrák. Nic by sis neužil.“ „Ale ano. Žil bys život s vědomím že lidi okolo tebe ti neublíží Že ti žena nezahne s prvním hezkým chlapem když odejdeš z domu.“ „Hele dokážu ti, že tvůj svět má trhlinu a ty toho necháš ok? Znáš Romea a Julii?Montekové a Kapuleti. Představ si, že Montekové jsou zlí a Kapuleti hodní. Potká se zlej Romeo s hodnou julií ale neskončí to smrtí ale miminem. Co ti vznikne?“ „Mimino…“ „Správně…ale špatně. Máš najednou černobílé kotě co se nikam nehodí. Narodila se slečna rafinovanost tajemná. A najednou už nemáš jen černou a bílou. Už řešíš problém s mixem dobra a zla. Stojíš na počátku dnešního světa, Dalo by se říct že kdysi tvůj svět existoval ale smícháním genů vzniknul náš dnešní svět. Chápeš?“ „Jo…“ „Měl by sis vzít ty svoje prášky a vrátit se do postele. Návštěvní hodiny budou končit. Zase za tebou přijdu jo?“ „Dobře Petře.“ Petr si povzdychl a nasedl do svého mercedesu. Vycouval a vyjel z brány léčebny.
Autor Imwu Lilien Samuthaar, 03.06.2008
Přečteno 520x
Tipy 1
Poslední tipující: Mera
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí