Krabička zápalek

Krabička zápalek

Anotace: nevím, kam to zařadit. takový krátký příběh ze života.

Seděla jsem tam a fascinovaně sledovala jeho snahu. Levá ruka se mu neuvěřitelně třásla a on se snažil poskládat do krabičky asi třicet zápalek, které úmyslně vysypal.
Zprvu se mu dařilo, ale když mu jich zbývalo asi dvanáct, krabička se mu převrhla. Začal znovu. Ty, které vysypal nebral samostatně. Nebo se alespoň snažil, ale musel některé otáčet, aby měly hlavičky stejným směrem.
Odvrátil se od zápalek a přerušil ticho. „Hrozný, co? Jak mi to nejde.“ Měla jsem na jazyku to slovo, fascinující, ale místo toho zazněla má odpověď: „Je zajímavé sledovat, jak se snažíš.“
„Kdyby to šlo jen tak vzít a...“ Nato zvedl ze stolu jednu zápalku, přenesl jí nad krabičku a chvíli svíral mezi klepajícími se prsty, než jí upustil. Poté uchopil pravou rukou další a hbitě ji přemístil do krabičky.
Už chyběly jenom tři. A zase. Jeho klepající se ruka opět převrátila krabičku. Vypadla sotva polovina zápalek, ale vzápětí vysypal další čtvrtinu. Zase je dával po jedné do krabičky. Ruka se mu klepala čím dál víc.
Pak mu jedna zápalka spadla na zem. Zvedla jsem mu jí a položila na stů tak, aby jí nemusel otáčet a měl její uchopení co nejjednodušší.
Musel často odpočívat, ale po půlhodině se dostal ke konci. Krabičku ale nemohl zavřít. Nakonec si pomohl pravou rukou, která se mu netřásla tolik jako levá. Bylo to pro něj vysilující, ale dokázal to. Já tam ještě pár minut seděla a sledovala krabičku zápalek. Nebo na ní spíš jen hloupě zírala...
Autor Kristine Clary-Aldringen, 02.09.2008
Přečteno 315x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Proč mi to jenom připomíná Kafku nebo někoho podobného?

02.11.2008 13:58:00 | CorrimsonTom

Když jsem to četla, měla jsem takovej ten pocit bezmocnosti, co občas mám. Já na to nemám, a nikdo mi nemůže pomoct... Napsal jsi to skvěle, viděla jsem to před sebou, a vžila jsem se do tý jeho bezmoci... možná, že jsi to celý myslel úplně jinak. Ale já jsem to pochopila tak, jak to na mě působilo... ale je to fajn.

30.10.2008 15:29:00 | nedám si. díky

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí