Náruč domova

Náruč domova

Anotace: Práce na téma: Kdy se cítím být v bezpečí? Ve všech mých pracích nejdete kus mé osoby... v každém mém příběhu, je kus mého života

Freya je šestnáctiletá, zelenooká mladá dívka s dlouhými plavými vlasy. Nepatří mezi typické teenagery, protože její vnímání okolí je naprosto odlišné od všech spolužáků ze třídy. Nebývá u ní zvykem záškoláctví, kouření ani pití alkoholu. Má svůj svět, ve kterém je spokojená, i když není vždy všechno v nejlepším pořádku. Žije jen se svou matkou Michelle v rodinném domku nedaleko jezera, nad kterým se v pozdních nočních hodinách pravidelně objevuje strašidelně působící opar stoupající z hladiny.
Vztah dcery s matkou je vyrovnaný a harmonický. Ale jen do té doby,kdy se Freya zakouká do chlapce, jenž je o tři roky starší. Matt je typický frajírek, který musí mít pokaždé pravdu, neumí ustoupit ani přiznat chybu. Ale co je to platné, kvůli jeho čokoládově hnědým očím a krásným slovům mu neodolá žádná dívka, kterou se rozhodne získat. Jednou z nich se stala i Freya. Michelle tušila, že dceřin miláček není tím, za co se vydává, a snažila se ji varovat. Zbytečně. Byla totiž zamilovaná až po uši a nechtěla slyšet nic špatného o své lásce. On takový přece není a nemůže být.
Freya svého idola pravidelně potkávala ve škole, ale poprvé spolu mluvili až na Mattově maturitním plese. Bylo krátce před půlnocí, sálem se linula vůně alkoholu doprovázená libými melodiemi o lásce. Na parketu tančilo několik párů, ale Matt ne. Stál kousek od baru a nezaujatě se rozhlížel kolem. Náhle ho však něco uchvátilo - dívka, co stála opodál. Vyčesané vlasy do drdolu zvýrazňovaly její úzkou šíji ozdobenou šperkem. Vypadala jako panenka. Byla mu povědomá, vídal ji přece na chodbách, ale ještě nikdy nevypadala tak nádherně. Neváhal ani minutu a vydal se směrem k ní. Freya ho zpozorovala hned, protože o opravdovém setkání s ním toužila již dlouho dobu, ale nedávala na sobě nic znát. Matt ji oslovil a začali spolu tančit. Kdykoli se jejich pohledy setkaly, cítila Freya velké napětí a touhu po lásce. Nedokázala odolat tak nádherným očím. Čas plynul jako voda. Ani jeden z nich si však nevšiml, že už je moc pozdě a Freya se musí vrátit domů. Mladík, pravý gentleman, se nabídl jako doprovod. Cestou si spolu povídali a bylo jim moc hezky, že si domluvili schůzku. Při loučení Matt zašeptal : ,, Nikdy jsem neviděl krásnější dívku, než jsi ty. Učarovala jsi mně svýma očima, jsou tak nádherný!“ A políbil ji. Tak něžně, až se dívce podlomila kolena. S úsměvem na tváři zavřela dveře a těšila se na další den. I když v duchu čekala, kdy se probudí a zjistí, že to byl jen sen. Ale nestalo se tak. Po svém příchodu vyprávěla vše své matce a očekávala od ní stejné nadšení, jako měla sama v srdci, jenže marně. Michelle toho mladíka nikdy neměla moc ráda, nepůsobil na ni důvěryhodně. Začínala se bát toho, co přijde. Freya šla spát s velkou radostí z nové lásky a zároveň s nespokojeností způsobené matčinou reakcí. Zdálo se jí o své první opravdové lásce. Druhý den se s ním přece znovu setká.
Čas běžel a Freyina láska byla pořád větší, stejně jako Michellin strach. Nejdříve si nechtěla připouštět pravý důvod svého znepokojení, ale po nějaké době už to nemohla vydržet. Viděla, jak je dcera šťastná, když se má sejít s Mattem, ale také určité zklamání a bolest, když se vracela domů. Trápila se, a proto se rozhodla promluvit o svých pocitech.
Jednu neděli cestou na nákup začala Michelle mluvit na toto téma. ,,Zlatíčko, asi bych ti měla něco říct. Nejdřív jsem nechtěla, protože jsem si myslela, že se to ztratí, ale nemůžu jinak.“
,,Co se děje, mami?“
,,Víš, já si nemyslím, že Matt je kluk pro tebe. Měla bys být s někým, kdo je ti bližší věkem. A taky s někým, kdo si tě bude vážit.“
,,Cože? Jak ty můžeš vědět, že si mě Matt neváží? On mě miluje! Vím to! Ty s tím nic neuděláš!“
,,Ale zlato, ty to asi sama nechceš vidět, protože ho máš ráda, ale on není takový, jak si myslíš.“
,,A jak ty můžeš vědět, jaký je? Nebo snad víš všechno?“
,,Samozřejmě, že ne. Ale jsi moje dcera a znám tě už šestnáct let a miluju tě, tak poznám, když se trápíš.“
,,Ničemu nerozumíš! Víš co, radši to nechme být! Jednoduše si Matta nevšímej, když ho nemáš ráda!“
Freya se rozzlobila na svou matku a rozhodla se udělat všechno proto, aby byla jen s Mattem. I přes celou tu hádku. Michelle byla zklamaná, ale uvědomila si, že jednou přijde pravý čas a že Freya vše pochopí.
Asi za týden se Freya chystala na večírek s Mattem. Nalíčila se, učesala, oblékla si plesové šaty a netrpělivě očekávala svého miláčka. Začala být nervózní, měl ji vyzvednout před půl hodinou. Jen to nestíhá, třeba pro mě má nějaké překvapení, pomyslela si. Ozval se zvonek. Freya utíká ke dveřím a s nadšením je otvírá.
,,Ahoj, miláčku, promiň, ale něco mi do toho vlezlo,“ povídá s klidem Matt. Je z něj cítit dámský parfém a má nějaký flek na límečku. Vypadá to jako rtěnka.
,,To nevadí. A co se stalo?“
,,Ale znáš to, kámoši mě zdrželi no. Tak vyrazíme, ne?“
,,Jasně,“ řekla již trochu nedůvěřivě Freya.
,,Tak zatím ahoj, mami. Přijdu nejpozději ve dvě“
,,Ahoj, zlato! Hezky se bav a buď opatrná!“ Bouchly dveře.
Večírek už je v plném proudu, když dorazí Matt s Freyou.
,,Pojď, napijeme se něčeho,“ povídá Matt.
,,Já pít nebudu, víš přece, že to nedělám. Ty se klidně napij, ale nepřežeň to, prosím.“
,,Nebuď jak moje máma, prosim tě!“
,,Odskočím si na záchod, počkáš na mě tady u baru?“
,,Já nevim, kde budu. Když se mi nebude chtít tady čekat, tak tu nebudu. Když tak si poradíš a nejdeš mě tu. Není tu tolik lidí“
,,Dobře“ Freya je moc smutná a opouští svou lásku. Za pár minut jde zpět a nemůže Matta najít. Zahlédne jeho dobrého kamaráda a vydá se za ním.
,,Neviděl jsi Matta?“
,,Je támhle!“ a ukáže na hlouček stojící na balkonu. Freya pospíchá do schodů. Kousek od skupinky slyší Mattův hlas : ,,Prosim tě, ta je mi ukradená, šla prej na záchod. Víš, kámo, abych řekl pravdu, tak je to s ní pěkná votrava! Jsem zvyklej na lepší kočky. Zrovna dneska jsem byl u Patricie, ta mi dala do těla, brácho! Měl´s to vidět! Ha, ha! Málem jsem se nestih včas oblíknout, abych vyzvedl tu chudinku!“
Freya stojí jako opařená. Neví, co dělat. Má utéct nebo zůstat? Matt se otáčí a vidí, že Freya stojí za ním.
,,Jé, už jsi tady! Zrovna tu mluvíme o tom, jak moc tě miluju.“
,,To jsem slyšela,“ odvětí mu se slzami v očích. ,,Co si o sobě vlastně myslíš? Mě teda tahat za nos nebudeš! Tohle jsi neměl dělat! Už tě nechci nikdy vidět!“ S pláčem utíká pryč. Už chce být doma.
,,Počkej, přece! Se mnou se žádná holka rozcházet nebude!“ a utíká za ní. Freya běží ulicemi a neohlíží se za sebe. Vůbec nevnímá, co se děje kolem. Jen pláče. Slzy ji stékají po tvářích jedna za druhou. Kousek od domova - u jezera se náhle jako blesk z čistého nebe objeví Matt. Z jezera stoupá pára a okolní stromy zvýrazňující strašidelnost místa šumí do tichem zalité noci. Snaží se dívku zastavit, ale ta se mu vysmekne a strčí do něj tak, že frajírek padá rovnou po hlavě do ledové vody.
,,Počkej, ty ještě uvidíš, ty náno! Já ti ukážu, co to je, zahrávat si se mnou!“ zakřičel. To ho už ale nikdo kromě přírody neposlouchal.
Uplakaná dívka otvírá dveře a vrhá se matce kolem krku.
,,Promiň mami, moc mě mrzí, jak jsem se k tobě chovala! Mám tě moc ráda a u tebe je mi nejlíp!“
,,To je v pořádku, miláčku! Taky tě mám ráda!“ a objala ji. Seděli spolu takhle několik hodin. A když se Freya trochu uklidnila, vyprávěla všechno, co se jak stalo.
Aby Michelle dodala dceři trochu optimismu, vyprávěla příběh o své první nešťastné lásce. Celé vyprávění zakončila : ,,Víš, zlato, musíš věřit, že slunce druhý den znova vyjde! Nemůže být pořád noc. A i když černý mrak zakryl slunce, já věřím, že za ním svítí dál.“
Autor Freya - Zara, 08.12.2008
Přečteno 240x
Tipy 2
Poslední tipující: Dota Slunská
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Už jméno Freyu předurčilo, aby dříve či později pochopila, co je to láska. Milá povídka, pěkně zpracovaná, čte se lehce a ladně.

10.12.2008 16:14:00 | Dota Slunská

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí