Není člověk jako člověk

Není člověk jako člověk

Anotace: Včera mě rozlobila řetězová zpráva, kterou mi poslal kamarád. Nevím, jak se proti takovým lidem bránit, jak je změnit, proto jsem se pokusila napsat tuto povídku, která i když není obsáhlá a dokonalá, se snaží poukazovat na lidskou krutost a stupiditu.

Těšil se, až s ní opět prohodí nějaké to slůvko. Vždy, když šel vyčerpán z přednášek, její slova pro něj přinášela úlevu. Byl rád, že na něj někdo myslí, někdo na něj úpěnlivě čeká. I když jen skrz internet.

Ten den šel smutně ze zkoušky. Bude muset opakovat. Jedinou útěchou mu bylo, že ji zítra konečně poprvé spatří. Dlouho si ji představoval. Je-li to blondýnka, brunetka, malá, vysoká, hubená nebo plnoštíhlá? Ale co na tom, její duše mu připadala tak krásná. Byla tak nevinná…



„Ahoj, jaký jsi měl den? :)“ psala mu Jitka s úsměvem.
Snažil se naladit trochu do pozitivní nálady, ale marně. „Nic moc, proletěl jsem u zkoušky…“
„To mě moc mrzí, jsi připraven na zítřek?“ prohodila Jitka, aby se snažila Mirka povzbudit.
„Popravdě se moc těším, ale zároveň i bojím.“ Odepsal jí však s obavami Mirek.
„Není se čeho bát, jedině mě :).“ Pokusila se Jitka o vtip.
„Víš, já určitě nevypadám tak, jak o mně možná sníš…“
„Záleží snad na tom jak vypadáš? Jestli jsi jen z poloviny tak milý a inteligentní jak píšeš, určitě bude všechno v pohodě :-*.“ Konejšila ho.
Zase se cítil tak šťastný, moc se na ni těšil.
„Pošlu ti něco, co mě teď fakt pobavilo… Ať žijí Vánoce… :D“ Napsala zvesela Jitka.
„Ok :).“
„Každou touhle poslanou zprávou zemře jeden cikán. Přepošli proto tuhle zprávu všem svým kontaktům a udělejme si bílé Vánoce!!! – dobré ne? :D“ smála se Jitka.
Odpovědi se už jí však nedočkalo.



Druhý den marně čekala drobná brunetka na chlapce, zatímco o pár kilometrů dále v hlubokém smutku oplakávala romská rodina zemřelého syna, který by nikdy mouše neublížil, vždy se snažil konat dobro. Ale jak vysvětlit lidem, že není Rom jako Rom? Že není člověk jako člověk?

...

Dodatek autorky: Proč jsme takoví, jací jsme? Proč dokážeme být tak krutí? Tahle řetězová zpráva mě opravdu hodně rozesmutnila a nazlobila. Ne, nejsem Romka, ale pokud se něco nazývá rasismem, tak je to právě tohle. Jak může mít někdo právo takovou hroznou zprávu posílat? Copak se někdo nestydí to rozeslat dál? Suďme přece člověka jako jedince, ne jako skupinu, protože tak, jak si tvoříme obrázek sami v sobě, tak nás vidí i ostatní!
Autor Agnesita, 09.12.2008
Přečteno 490x
Tipy 3
Poslední tipující: Linushka, Kes
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

I když lépe by bylo, aby se nikdy nestal.

09.12.2008 18:05:00 | lexus

člověk ot nesmí brát vážně: kdysi dávno jsem se pohoršil u jednoho vtipu:Víte proč měly sprchy v koncentračních táborech 11 děr? - Protože Žid má jenom deset prstů.
Jo u tohohle jsem se cítil divné, ale pak jsme se začal smát. Přece jenom je to taky rána všem zpochybňovačům holocaustu a takhle blbý vtip ho potvrzuje.

09.12.2008 18:04:00 | lexus

já vím, že není, ale lidé by občas měli uvažovat, co vypustí... jedna věc je říct: nemám je rád... a druhá je tato hrozná zpráva, že někdo zemře... bohužel vím, že boj proti rasismu nedokážu vyhrát, ale doufám, že každý, kdo si přečte tuhle povídku, se nad sebou zamyslí.

09.12.2008 18:02:00 | Agnesita

To se snadno řekne, hůř se to udělá. Není to tak jednoduché.

09.12.2008 14:24:00 | Kes

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí