Na sněhu

Na sněhu

Anotace: Nadopuj mě štěstím, abych doletěla. Prosím.

Začalo sněžit. Zvedla oči a pohladila vločky, měkké a náhle teplé. Pak sklonila hlavu, aby se podívala na boty, které bývaly červené. Zkusila by udělat krok, ale bála se, že se rozpustí. Začala tančit.

Proč máš ráda zimu?
Podívej se ven. Copak by v téhle kráse mohl být někdo nešťastný?
Bezdomovci. Ukrajinci bez ruského plynu.
Dej mi pokoj, blbe. Copak to není nádherné?
Hm.
Di se bodnout, fakt.

Na okně sedí kočka a tiše kleje.
Zvedla oči a uviděla kočku, tak otevřela okno a popadla to promrzlé tělo, aby mu dala kus svého tepla a štěstí.
Malá, maličká, broukla do kožíšku.

Panenka objala panáčka a v rytmu sněhu spustili tango. Malý barometr se otřásl smíchem, když kráska uklouzla..

Na kluzišti bylo prázdno. Točila se a snila a nepřestala, ani když jí zatleskala parta dvanáctiletých kuřáků.

Vločky jsou malí teroristi, řekla jedna jednou jednomu. Padají úměrně rychle své touze zabíjet a být zabit, když se rozprsknou na čele ignoranta, který neví, že by měl spadnout a být mrtvý. Sebevražední atentátníci, v bílém plášti, s krystalickou strukturou.

Hejhej, v Mexiku sněží!
A nesplet ses?
Co? Ne, nesplet.
Nebylo to v Austrálii?
Tady se píše, že v Melbourne sněží.

V krbu zapraskal oheň a jiskry vyskočily ven, aby zklamaně pozhasínaly na imunních dlaždicích.
Miláčku…
Hm?
Ehm, sáhni si sem.
Níž ne?
Ne, semhle. Cítíš něco?
Ty posiluješ?
Ježišmarjá! Jsem těhotná!

Hohoho, já jsem Mikuláš a tohle je můj pomocník Čert. A tohle je Anděl. Teď se podívám do své kouzelné knihy. Jestli se tam píše, žes byla hodná, tak ti tadyhle Anděl dá cukroví. Ale jestli jsi zlobila, strčí si tě Čert do pytle a odnese do pekla.
Stála, jednu ruku na pupíku, druhou na dveřích, aby nespadla, když se prohýbala smíchy.
Mikuláš znejistěl. Ty se nám směješ, smrtelníku? No to teda né!
Kluci… vypravila ze sebe, skrz slzy smíchu pozorovala Mikuláše a jeho nadpřirozené pomocníky.
No co, trénujem, ségra, pokrčil rameny androidní anděl. Za rok to bude navostro.
Mám vás, kluci, ráda. pojďte dovnitř. Dáte si grog.

Vločky si tiše padaly, agresivně a s lehkostí. Kočka se podívala na zasypané okno a stulila se na posteli. Až zítra. Zítřek neuteče.
Autor Sapfó, 15.01.2009
Přečteno 264x
Tipy 1
Poslední tipující: Muta cum liquida
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

To se mi moc líbilo, pěkná uvolněná atmosféra, metafory a příjemný humor:-)

23.01.2009 23:25:00 | Muta cum liquida

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí