Z online do offline aneb láska přes internet s malým "l"

Z online do offline aneb láska přes internet s malým "l"

Anotace: zase jsem musel něco napsat do novin... tentokrát na téma Komunikace a vztahy přes internet

„Přišla Vám nová pošta,“ objevilo se mi okénko, když jsem se úspěšně přihlásil na svůj internetový e-mail. Docela mi bylo jasné, kdo mi napsal. Už nějakou dobu jsem si psal s jednou holkou na líbku, i když jsem to nikdy neměl ve zvyku. Ale kamarádi ve škole na mě pořád dokola tlačili, abych si založil nějaký účet na internetové seznamce, vyzkoušel si psát s ostatními zaregistrovanými a případně si vyzkoušel nějaký vztah po internetu. Prý to je hrozná sranda. Zprvu jsem odolával, ale po několika dnech přemlouvání a lákání se mi ta myšlenka začala líbit. A tak jsem se zaregistroval na www.libimseti.cz a napsal jsem si do sekce Partner, že hledám nějakou holku na flirt či dokonce na vážný vztah. Několik dní bylo ticho, nepřišla ani jedna zpráva – jasně, víkend, to přece nic neznamenalo. A opravdu, s novým pracovním týdnem se začaly objevovat první odpovědi. Jenže mě ani jedna nezaujala. Pořád to samé - „fajn holka, která hledá lásku na celý život“ nebo „pohodička se smyslem na humor“- prostě nic, co by mě lákalo. Ale pak mi přišla zpráva od jedné holky, která měla o sobě napsaný, že má ráda čtení knížek, toulky přírodou a setkávání se s přáteli. Vypadalo to, že hledá to samé, co já. Přezdívala se Jajushka.
Ano, přiznávám, že Jajushka je hrozná přezdívka, ale mně na tom nějak moc nezáleželo. Krásně se mi s ní psalo a, k mému vlastnímu podivení, mě to bavilo. Což bylo pro začátek vztahu přes internet to nejdůležitější. Připadal jsem si, že jsem Tom Hanks z filmu Láska přes internet a ona je má tajemná láska, pod kterou se skrývá nádherná a dokonalá Meg Ryan. Klikl jsem na nově příchozí zprávu pln očekávání, co v ní tentokrát najdu a co skvělého se tentokrát dozvím o své zamilované z netu. V příloze jsem našel její fotky. Ve svém minulém mailu jsem ji totiž požádal, aby mi poslala, jak vypadá. Bez váhání jsem je otevřel – a nemohl jsem úžasem popadnout dech. Najednou se na mě z obrazovky dívala krásná modrooká hnědovláska s božským úsměvem. Chvíli mi trvalo vzpamatovat se z její krásy a přečíst si, co mi to vlastně napsala. Byl to opravdu dlouhý text, nejpodstatnější ale bylo, že by chtěla náš vztah přenést z online do offline verze. Obratem jsem jí napsal, že určitě bych se s ní chtěl potkat. Naštěstí jsme byli ze stejného města, a tak domluvit se na věcech, jako místo a čas první schůzky a jak se poznáme, nebyl tak velký oříšek. Horší bylo zachovat chladnou hlavu, neboť jsem byl z toho opravdu vynervován. Chtěl jsem s ní mít něco vážnějšího než psaní si přes e-maily. Ano, tak moc se mi ten vztah s ní líbil. Bylo to má milá Jajushka.
Dorazila včas. Byla krásně oděna. A krásně namalována. Sice už nevypadala jako z těch fotek, kde měla o pár kilo méně a neměla odbarvené vlasy, ale i tak se mi moc líbila. Líbko obhájilo svůj název. Ale její první slova byla jako nůž vražený do zad: „Achojky vole, to jsi ty, Tom007? Tak co? Zakalíme?“ Tím u mě dostala velké významné mínus. A celý večer se tímhle tempem táhl. Mluvila jako nějaký dlaždič, chtěla se bavit o naprostých kravinách, pořád se po mně lísala a všichni se na nás dívali s znechucenými obličeji. Nejraději bych se propadl do země. Byl jsem z toho opravdu vedle. Jednou to byla velice slušná a inteligentní dívka, se kterou se mi skvěle psalo, ale teď se z mé milované Meg Ryan vyklubalo něco nesnesitelného a sprostého. Prostě se ukázala ve své pravé tváři – nedokonalá Jajushka.
Na konci schůzky jsem jí řekl, že to takhle opravdu nepůjde a že se s ní už nechci ani vídat, ani si s ní psát. Okázale neotřelým způsobem mě poslala k čertu a řekla mi, co si o mě teď myslí. Asi s tím měla už nějakou zkušenost. Teda spíš hodně zkušeností. Cestou domů jsem o tom přemýšlel. Ta moje láska přes internet s malým „l“ nebyla vůbec jako v krásné romantické Lásce přes internet s tím velkým „L“. Byla plna přetvářky a lži. Láska přes internet není bez záruky, v tom se neliší od těch jiných v životě. Co se však u mnohých v online vztazích přeměňuje, je jejich identita. Nikdy netušíme, kdo se skrývá pod slibnou přezdívkou Angelina Jolie či James Bond. Mrcha, nebo princezna? Padouch, nebo hrdina? Nebo něco mezi tím? Proto je důležité mít neustále na paměti hranice toho, co je hra a co už zavání lží. Málokdy se stává, že z e-mailů se stává e-vztah a z ní e-láska, aniž bychom na internetu potkali někoho, kdo skrývá své pravé já a snaží se ztvárnit obraz vašeho ideálního partnera. Proto Vám říkám, klidně si vyzkoušejte nějaký vztah po internetu, ale dávejte si pozor. Abyste nedopadli jako já a Jajushka.
Autor Tafird, 08.04.2009
Přečteno 529x
Tipy 1
Poslední tipující: Swimmy
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Tak mi to dali do novin ;) trochu v lepší zkrácené verzi ;)

15.04.2009 14:57:00 | Tafird

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí