Pojmy nejsou dojmy

Pojmy nejsou dojmy

Anotace: I takhle se to může někdy zvrtnout... vyhrabala jsem to odněkud, takže je to trochu starší...

Henry byl vždycky tak trochu jiný. Tvrdil o sobě, že je vlastenec, s oblibou nosil kanady, maskáče a 'bombra'.
„Nejsem skin! Ani neonacista!“ křičel vždy podrážděně, když mu to někdo vytkl. „To, že mám vyholenou hlavu, neznamená, že jsem skin!“ křičel jindy.
Ano, byl trochu agresivní, možná proto se ho všichni báli a radši se mu podřídili. Ani s děvčaty nezacházel zrovna v rukavičkách. Na profesory byl drzý, rodiče ignoroval a ani teď se jeho chování nezlepšilo. Ale mělo by...

Teď totiž 'sedí', jak tomu říká.

„Zabil jste člověka!“ křičel na něj tehdy jeho vlastní advokát. „Proč?“
„Nebyl to Čech, tak co tady chce? Jak může mít stejný práva? A vůbec, není to člověk! Je to cikán! Dá se to snad považovat za rasu?“ odpověděl Henry s trochou rozhořčení v hlase.
V tu chvíli na něj advokát zůstal zírat s otevřenými ústy. Po chvilce odešel...

„Hey dilino, kde's nechal vlasy?“ smál se nějaký Rom na procházejícího Henryho.
„Na koho mluvíš? Ty demente!“ otočil se k němu Henry. Zatím se ovládal.
„Na tebe, ty dilino, vidíš tu snad někoho jinýho?“ přišel k němu blíž a sebevědomě vypnul hruď. Podíval se mu zpříma do očí.
„Sakra, komu říkáš dilino, ty debile!?“ strčil do něj Henry.
Rom postrčení ustál a začal se smát. „Nic lepšího neumíš?“
To už Henryho opravdu rozčílilo. Strčil do něj znovu, avšak větší silou. Rom upadl na chodník, na kterém původně stál. Henry do něj několikrát kopl, bylo mu jedno kam. Kovovou špičkou kanad mu zlomil žebro, to propíchlo plíci, druhý kop směřoval na hlavu. Rom zemřel na krvácení do mozku a do plic.

„Byl jste si vědom svého činu?“ zetpal se zástupce žalobce.
„Ano," odpověděl Henry a díval se soudci přímo do očí.
„Proč jste to udělal?“ zeptal se právník znovu.
„Proč bych to dělat neměl?“ ušklíbl se Henry.
„Neodpovídejte laskavě na otázku otázkou,“ upozornil jej právník.
„Byl to cikán, copak je to nějaká rasa? Udělal jsem službu státu, zase je to tu i něco čistčí!“

„Můžete to uhrát na nepříčetnost, nikdo u toho nebyl, nebo na sebeobranu. Napadl vás, jen jste se bránil,“ radil mu advokát, jak se vyhnout plnému trestu.
„Nemám se za co omlouvat, to co jsem udělal bylo pro dobro státu, proč bych měl lhát?“
„Sakra, jste obviněnej z ublížení na zdraví s následkem smrti!!! Chápete to?“
„Já nic neudělal,“ pokrčil rameny lhostejně.
„To vysvětlujte soudci!“
„Klidně.“

„Hey, ty's ho jako fakt skolil jo?“ smáli se kamarádi.
„Jo, jo...Zůstal tam ležet v kaluži krve,“ smál se Henry.
„Dobrý, kámo,“ poplácávali ho po zádech, ikdyž jim svědomí napovídalo, že něco není v pořádku.

Nepleťte si pojmy s dojmy...
Autor akibu, 22.07.2009
Přečteno 264x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí