Výpověď

Výpověď

Anotace: Život je nelehký, někdy těžký a často k nežití, ale když si z něj uděláš srandu, dožiješ se v pohodě smrti. Zatím se to podařilo kdekomu.

Sbírka: Povídky, reportáže a úvahy

Jsem právník. Pracuji pro jednu firmu, kterou zde nebudu jmenovat. Sami jistě pochopíte proč.
Přišel za mnou ředitel.
"Láďo, mám problém!"
Hned jsem věděl, že to bude vážné. Cítím to už předem. Ředitelovy problémy jsou VŽDY (!) vážné.
"Ale Karle", chlácholím ho, "žádný problém není tak velký, aby se nedal řešit!"
V duchu si říkám, z tebe se, Láďo, stal ještě psycholog. Nakonec tady budeš dělat i vrátného, poslíčka a sekretářku. To jsem ještě nic netušil, jak se celá věc bude vyvíjet.
"Hele", začal ředitel, "řeknu ti to jednoduše. Znáš Janičku?"
"Kdo by neznal tvoji sekretářku?" Zasnil jsem se. Mladá, usměvavá, sympatická špinavá blondýnka , věčně s dobrou náladou, krásně a krátce oblečená, zkrátka radost se podívat! Nejradši jsem se na ni díval, když se ke mně otočila zády a začala hledat formuláře pro hlášení pracovního úrazu. Měla ho ve skříňce úplně dole, oba jsme to dobře věděli, ale ona to vždy jako zapomněla a nadšeně hledala. A já jí stejně nadšeně fandil, aby se jí to podařilo najít co nejpozději. Taková naše milá hra na zpestření pracovní doby. Ale pozor, většinou jsme toho nezneužívali! Nechtěli jsme ohrozit chod našeho podniku a ekonomické využití pracovní doby bylo pro nás vždy prvořadé. Přiznám se však, že ekonomika není mou silnou stránkou. Upřednostňuji spíše nasazení, tempo a kvalitu, a samozřejmě i výdrž. Teda, hlavně s Janičkou, doma je to spíš hra na to, co bylo kdysi.
Z mých výživných představ mne někdo násilím vytrhuje. Nějaké ošklivé individuum. Vracím se zpět do reality. Poznávám ředitele.
"Tys usnul, vole! Nebo co ti je? Není ti špatně? Nejseš přepracovaný?" ptá se s ustaraným výrazem.
"Ne, nic mi není, ale právě jsem si vzpomněl, že bych měl urychleně vyřešit jeden pracovní úraz, tuším, že dnes to bude delší!" a představuji si na malý okamžik, jak ze skříňky na mne vykukuje ta nejhezčí část Janičky. Potláčím vůlí základní instinkty svého těla a již se zase plně věnuji řediteli.
"Tak co se ti stalo, Karle? Ven s tím!"
"Propustil jsem sekretářku!"
"Svoji Janičku?" nevěřícně na něj zírám. "Kdy?"
"Před chvilkou! A na hodinu!"
"To nejde, Karle, na hodinu! To bys musel mít opravdu silný důvod!" říkám a tmí se mi před očima.
Je mi jasné, že do 'skříňky' se už nepodívám. Kdo mi podá formulář? Ředitel? Fuj! Hrozná představa. Ještě aby mu tak praskly kalhoty.
"Z jakého důvodu jsi ji propustil?"
"Začala šišlat!"
"Šššššišlat?" začínám koktat rozčilením.
"Jo, a taky začala nadužívat zdrobněliny!
Musím přiznat,že to se mi na ni dost líbilo, jak něžně ... Pracuj, Láďo, snít můžeš potom! říkám si v duchu.
"Tttto ale pppřece není dddůvod k rozvázání pracovního poměru, pppane řřřřediteli!" přecházím do vykání, abych ho upozornil na jeho funkci. Nepomáhá to. A pokračuje:
"Je a je a je! To bys musel sám zažít!
Vzpomněl jsem si na své zážitky z posledního delšího hledání 'formuláře'. Vlastně on má pravdu! Zdrobněliny! Vždyť mi to taky vadilo, ale nedal jsem to na sobě znát.
Hrál jsem si před ředitelem na tvrďáka, ale uvnitř jsem byl už měkký. Začínám tušit. Ptám se, aby si říďa ničeho nevšimnul:
"Ccccco ti například řřřekla, žžžže jsi se tak nnnnakrk?"
Posadil se zdrchaně do křesla. Hromádka neštěstí. A začal. Zkrátím to.
"No, začalo to už dřív. A mě se to ze začátku líbilo. Nejdřív Karle, Karlíčku, jednou mi dokonce řekla Karsíčku, nechceš kávičku, nebo rumíček, koňáček na povzbuzeníčko, jenom kapičku, hošíčku. A pak už to byl samý mazlíček, drobeček, klacíček, šťouchátko, měkkýšek, háďátko ..."
Poléval mě pot. Jako bych ji slyšel!
"... a platíček mi taky dáváš malinkej!"
Nakonec mě začala oslovovat i před cizími lidmi

Pane šiditeli, pane šiditeli!

Oba jsme se vzpamatovávali až do večera koňakem ze sklenic. Okamžité rozvázání pracovní smlouvy jsem mu schválil a potvrdil jsem mu, že výpověď je právně zcela v pořádku.

Šišlat se zkrátka nemá! Zvláště řediteli.
Autor Zasr. romantik, 02.08.2009
Přečteno 593x
Tipy 29
Poslední tipující: slavekmiloslav, Iv, jehlaspichlas, Boženka Němcová, stravla, Zelená okurka, BERYL.K, Jarka, labuť, Tanzania, ...
ikonkaKomentáře (16)
ikonkaKomentujících (15)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

to jsou věci! a v tisku žádné varování před použitím... no, horor :-)

04.12.2010 09:54:00 | slavekmiloslav

:-) Tvoje humorné povídky se nedají číst,bez řádné ochrany.Než budu pokračovat,jdu si koupit to zařízení jež slouží k zachycení inkontinence :-)

22.10.2010 14:45:00 | Iv

To mi povidej. Znám jednoho maníka, který taky měl
techtlemechtle se svou koleginí, ale oba je nepropustili, a navíc ten dotyčný nemakačenko povýšil.

Ale o tom se vykecám někdy jindy a v jiné formě.

29.03.2010 21:14:00 | jehlaspichlas

štokráté éštéé

30.11.2009 05:04:00 | Lilien

Miloučkej Karlíčku právníčku,stejně si myslím,že jsi romantickej realista.Pa a pusinku.Janinka

08.08.2009 21:13:00 | stravla

Tahle se mi líbí víc, a pobavila tak, jako pobavila jiné čtenáře. Šišlající Janička už kapku přestřelila a připravila tak právníka o hezké vizuální požitky.

07.08.2009 00:20:00 | Psavec

neskonale úžasně legrační, vtipné, moc se mi líbí tvůj humor a vyjadřování st st st

04.08.2009 10:45:00 | BERYL.K

Šišlání je roztomilé jen u malých dětí, k sekretářce nepasuje.

04.08.2009 09:23:00 | Jarka

Mě tak napadlo, mezi řehotem, jak bys vypadal, jako sekretářka, co hledá hlášení úrazu v dolních patrech... Trochu mi tečou slzy, smíchy...
Fakt se Ti to podašilo lomantiku :o))

03.08.2009 15:17:00 | labuť

moc hezkýýýýý!ST

02.08.2009 20:05:00 | Tanzania

Ale Karsi...

02.08.2009 15:58:00 | Bíša

Ale Kájo, vždyť nejsi ředitel, neznáš žádnou sekretářku Janinku a kafe - to taky nepiješ. A jestli myslíš jak jsem se přepsal, tak to je pouhý překlep, nic víc, tam mělo být Karlíčku, nechceš kávičku? To opravdu není o tobě! Tvůj nejlepší kamarád Láďa.

02.08.2009 13:40:00 | Zasr. romantik

Máš kliku, žes tu fasádu po pěti měsíci u mě dofušoval, propustil bych tě na hodinu. Ředitel
ST

02.08.2009 12:06:00 | Kars

Někteří ředitelé a jejich právníci to mají holt těžký...
a jejich sekretářky ještě těžší... :-) dobrá povídka, tleskám!

02.08.2009 11:17:00 | nejsembásník

Tady je přímo filozofický problém. Co se jednomu zdá málo, druhý má za velké. Co je málo a co hodně?
A janinka se neztratí, s tím co má a jak s tím vrtí ...

02.08.2009 11:14:00 | Zasr. romantik

Šišlat se fakt nemá.
Ale malinkej platíček
si pusinka Janička
od pana šeditelíčka
nezaslouží.
Nějakej penízeček navíc
hodil by se.Ne?

02.08.2009 11:10:00 | Květka Š.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí