Z kuchařky snů, aneb vaříme z kuřete

Z kuchařky snů, aneb vaříme z kuřete

Anotace: .

Mám kamaráda. Jmenuje Luan. Narodil se v Thajsku čínskejm rodičům. Proto se cítí bejt víc Číňanem, než Thajcem. Luan moc rád vaří. Dost dlouho taky pracoval v jedný čínský restauraci. Tak dlouho jsem Luanovi koukal při vaření přes rameno, až mě do několika receptů zasvětil.
Tak předně, co se mi líbí na čínským stravování: nemaj zbytky. Zužitkujou úplně všechno. Není to jako u nás, kdy do masokombinátu dovezou prase a z jedněch vrat vyvezou šunkovej salám a z druhej moučku na vykrmování prasat. Do čínskýho masokombinátu přivezou prase a druhou stranou z něj vyjede strašně moc šunkovýho salámu. Jen se mě neptejte, jak oni to dělaj.
V životě se má zkusit všechno. Tak jsem si zapsal i recept na kuřecí nohy v pikantní fazolový omáčce. To bylo vlastně všechno, co mi po Luanovi zbylo, když se odstěhoval. Několik receptů a telefonní číslo.
Než se pustíte do vaření, rád bych zdůraznil, že výběr omáčky je jen na vás.
Nejdřív jsem z těch nohou odstříhnul drápy (nehty?). Potom jsem je krátce povařil. Nechal jsem je vychladnout na savém papíru. Savý papír nasál 99 procent vlhkosti. Zbylé jedno procento jsem utřel do zástěry. Zatímco se kuřecí nožky odvlhčovaly, zapnul jsem fritovací hrnec, do něhož jsem nalil olej. Po rysku. V ideálním případě je olej rozpálenej v několika minutách.
Povařené nožky jsem vložil do rozpálenýho oleje a nechal v něm tak nějak deset minut.
Ještě jednou, ale krátce, o omáčce. Ta pikantní fazolová je docela náročná na přípravu (v porovnání s těma kuřecíma nožkama), proto si jako přílohu zvolte něco, co vám už jde uvařit bez větších potíží. Pro úplné začátečníky můžu doporučit hranolky s tatarkou, nebo čerstvý chléb s máselm.
Tak tedy, po deseti minutách vytáhneme nožky z fritovacího hrnce a opět je položíme na savý papír. Tam je ponecháme několik minut, abychom je zbavili nadbytečného oleje. Tak je to dobře. Nožky mírně osolíme a pak už nezbývá, než je položit mezi tatarskou omáčku a hranolky. Pěkný.

0487 967254
Píííp. Píííp. Píííp.
,,Haló?
,,No, Luane, to jseš ty?“
,,No, nazdar, chlape! Jak to tam válíš?“
,,Hele, dobrý. Dneska jsem zkusil ten tvůj recept.“
,,Jo? Kterej?“
,,Dyť víš. Ty kuřecí nožky. Jen jsem si netroufnul na tu omáčku. Dal jsem si je s hranolkama.“
,,A šlo to?“
,,Jo, Luane, šlo to dohromady.“
,,A co kuře. Cos udělal z kuřete?“
,,Ty, Luane. To jsem ti chtěl říct, to kuře se mohlo posrat. Co jsem dojedl, tak mi nepřestalo lítat po kuchyni. Poslouchej: Píííp. Píííp. Píííp.“
Autor Tecka 2, 12.11.2009
Přečteno 336x
Tipy 4
Poslední tipující: Bíša, Tempaire, Lady Carmila- Políbená mlhou..
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

já jsem se strašně smála...tenhle humor je takový...drsný...a je to tak realisticky popsané...osobo, máš ve mě fanouška :)

12.11.2009 12:59:00 | Lady Carmila- Políbená mlhou..

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí