Brigáda

Brigáda

Anotace: Na tehdejším režimu byla nejhorší všudepřítomná ideologie, která neuvěřitelným způsobem dělala ze všech zúčastněných hlupáky. A přitom sama nevěřila tomu, co hlásala. Vznikala absurdní komedie...

Jediný pracovník svému vedoucímu: Chtělo by to brigádu…
Vedoucí: Nebuď idealista, nikdo by ti nešel a nikdo by u nás brigádu nebral.
Pracovník: Jedině brigádou to můžeme dát trochu do pořádku, sám to nikdy nestihnu.
Vedoucí: Máš pravdu, chtělo by to brigádu.
Předseda vedoucímu: Máš pravdu, chtělo by to brigádu…
Vedoucí pracovníkovi: Za týden se pojede vyjednat brigáda. Musíš jet s námi, kdyby bylo něco potřeba…
Pracovník: To je výborné! Uvidíte, že budeme nejlepší pracoviště.
Předseda vedoucímu za půl roku: Jak to, že to Novák ještě nemá hotové!
Vedoucí: Je na to sám, dělá soboty i neděle a ještě přesčasy.
Předseda: Aby si moc nevydělal!
Vedoucí pracovníkovi: Předseda mi vynadal a říkal, že to musíš mít do čtrnácti dnů hotové!
Pracovník: Jak to můžu mít, když jsem na to sám! Proč se předseda nepřijde podívat, jak to tady vypadá!
Vedoucí: Co si to myslíš! Vždyť by se ti vysmál. Od toho jsem tady já, ne?!
Pracovník: A co brigáda?
Vedoucí: Brigáda se odložila, nebylo auto.
Pracovník: Dobře, mohu si vzít den dovolené?
Vedoucí: Proč tak najednou?
Pracovník: Pojedu vyjednat brigádu.
Vedoucí: Tak jo, a když budeš mít úspěch, tak ti to proplatíme.
Pracovník vedoucímu po dovolené: Vyjednal jsem brigádu. Za čtrnáct dní je tu dvacet lidí. Kdybychom prý řekli dřív, tak třeba na tři týdny, takhle jenom na týden, ale stejně; to se udělá práce…
Vedoucí: Jak ses tam dostal?
Pracovník: Vlakem.
Vedoucí: Hned to nahlásím a proplatíme ti to. Kolik to dělá?
Pracovník: Pět korun.
Vedoucí předsedovi: Přijede brigáda. Novák ji vyjednal, byl tam vlakem. Za čtrnáct dní přijede dvacet lidí.
Předseda: Neblázni, člověče! Kdo se o ně bude starat! Nemám je kam dát a vůbec, to musí být oficiální! Musí jet někdo od nás, aby to bylo trochu na vyšší úrovni. Pojedeme tam, ale teď jsou žně, potom cukrovka, tak až na podzim.
Vedoucí pracovníkovi: Brigáda je zamítnuta, to musí být oficiální. Pojede tam delegace s předsedou, možná že tě vezmou s sebou, kdyby bylo potřeba něco projednat. Ale nejdřív na podzim, až po řepě.
Pracovník: Dávám výpověď.
Vedoucí: Proč proboha? Práci máš, peníze taky a co víc bys chtěl…, všude je chleba o dvou kůrkách…
Pracovník: To Vám dám písemně, aby to bylo oficiální…
Kádrovák pracovníkovi: Je Vás škoda, měl jste pověst nejlepšího pracovníka.
Pracovník kádrovákovi: Nikdy bych neodešel. Líbilo se mi tu. Odcházím kvůli vedoucímu.
Kádrovák pracovníkovi: My to víme, my ho známe. To je celej Jarda…
Autor Kalka-psanec, 05.03.2010
Přečteno 284x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí