Procházka

Procházka

Anotace: Procházka domů otce a syna...

Z divadla se vyřítili davy lidí spěchajících domů. Hrnuli se po schodech, předbíhali se ve frontách na taxíky, utíkali na přijíždějící tramvaj nebo pospíchali rychle pěšky domů. Za pár minut z teď prázdných dveří vyšli dva lidé. Otec a syn. Pomalu klidně sešli ze schodů, otec čekal trpělive na malého syna kterému to zabíralo víc času. Syn se zastavil na předposledním schodu a naklonil se.
,,Tati, dívej!“ S jásotem seskočil dolů. Otec se pousmál.
,,To byla teda výška.“ Uznal obdivně táta a chytl ho za ruku. Kráčeli pomalu. Syn si občas poskakoval, občas se nechal táhnout a občas se rozběhl před tátu. Šli po širokém chodníku kolem velkých baráků. Po cestě projížděli auta. Všichni spěchali. Syn se pustil táty a rozběhl se se smíchem před něj.
,,Že mě nechytíš.“ Jeho hustá hnědá hříva mu poskakovala na hlavě když utíkal kupředu. Táta se rozběhl a čtyřmi velkými kroky ho dohnal. Chytl ho do svých ruk a vyhodil si ho nad hlavu. Kluk se hlasitě smál. Táta ho položil znovu na zem.
,,Ty si taaaaaakový velký,“ řekl klučina a zdůraznil to roztažením svých ruk daleko od sebe.
,,A já taaaaaakový maličký,“dodal po chvíli a ruce přiblížil na pár centimetrů k sobě.
,,Jednou taky vyrostěš a budeš taky tak velký jako já, ale musíš vydržet, musíš poslouchat a být hodný.“Otec pohladil syna po vlasech. Syn zvedl hlavu a usmál se na svého tatínka. Pokračovali v cestě dál.
,,Dal bych si hamburger, prosím prosím.“ Synek prosebně upřel oči na tátu. Ten si ho přeměřil naoko nepřístupným pohledem. A pak se na něj znovu usmál.
,,Tak pojď.“ Pevněji ho chytl za ruku a převedl ho rychle přes cestu k stánku z občerstvením. Prodavačka, obtloustlá paní si je měřila nepříjemným pohledem.
,,Co to bude?“ Zeptala se jako kdyby ji zákazníci jenom obtěžovaly.
,,Jeden hamburger prosím.“ Poprosil ji kluk pěkně. Prodavačka připravila hamburger, hodila ho na pult a vzala si peníze z tátovy ruky. Když se s ní loučily zavrčela něco čemu nerozuměly. Rychle přeběhly na druhou stranu.
,,Tati?“
,,No?“
,,Proč byla ta paní tak protivná a zamračená?“
,,Možná, že jí táta nikdy hamburger nekoupil.“Syn se překvapeně podíval na tátu.
,,Nikdy?“
,,Možná nikdy.“
,,Myslíš, že ji neměl rád?“
,,Možná měl, možná ne. Nevím a možná ani ona to neví.“
Syn se zamyslel. Kousl si do hamburgeru.
,,Je mi ji líto. Nechtěl bych nevědět jestli mě má můj táta rád nebo ne. Máš mě rád, že jo?“ Chtěl se ujistit. Táta se sklonil k němu.
,,Víc než cokoliv jiného na světě.“ Syn se usmál a táta ho silně objal.
,,Už jsme doma.“ řekl táta před schody ke dveřím.
,,Uvidíme se o víkendu tati?“
,,Jasně, že ano.“ Syn dal tátovi pusu na líčko a vyběhl do schodů. Pak se obrátil zpátky a strčil tátovi do rukou nedojezený hamburger.
,,Maminka by se zlobila.“ Táta se usmál a přikývl. Syn znovu vyběhl nahoru. Za dveřmi stála máma a vítala ho. Táta ho láskyplně sledoval jak objímá maminku. Ona se podívala na otce.
,,Tak v sobotu v 7.“ Řekla jednoduše a zavřela dveře. Syn rychle zamával tátovi. Ten zamával zavřeným dveřím. Úsměv mu poklesl. Zakousl se do hamburgru a vydal se domů.
Autor Black Death, 08.06.2010
Přečteno 259x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí