Písnička pro maturitu

Písnička pro maturitu

Anotace: Aneb jak to vypadá, když máde hudební vložku při předávání vysvědčení maturitního.

"Proboha, to nezvládnu, určitě tam udělám nějakou chybu, vždyť vždy, jak jsme to zkoušeli jsem nějakou udělala. Panebože!"
"Ježíš klid..." Obořila se na mě Tereza a já se s klepajícíma rukama chopila houslí a s nervozním úsměvem jsem jako první vyšla zpoza záclony a Tereza za mnou, taktéž s houslema. Paní účitelka na nás kývla a začla hrát. Najednou jsem si uvědomila, kolik věcí je blbě. Stály jsme obě špatně, zvuk houslí se bude odrážet ode zdí a nebude se správně rozléhat. Dál jsem stála na místě prvního houslisty, přitom mám být na místě druhého houslisty. A klavír je nesmyslně postavený. Nebyly jsme sehrané tak jak jsme potřebovaly. nenápadně jsem mrkla po učitelce - otočila jsem se na ní celou vrchní polovinou těla zrovna, když se natahovala na kývnutí - tůdíž k povelu ´hrát´. Rychle jsem to naznačila i Tereze a začlo se. Něco vyšlo z houslí a byl to dokonce tón. A dokonce několik tónů! Jenže pak začal problém číslo jedna - ozvěna. Byly jsme natočeny fakt blbě, takže do dodávalo takové tajemné echo, ale výraz ředitelky mluvil za vše. Bulela jako malá želvička. No tak fajn. Jelikož nervozita byla velká, klepaly se mi ruce. Takže mé nikdy nepovedené vibrato šlo víc než dokonale. Tak, a bylo to. Dohráno, housle balím do futrálí, ale ještě to není vše. Přistoupí ještě dve holky a jdeme zpívat Mamma mia. Začátek strašný, všechny nervózní jako prase... Najednou jsem si vzpoměla na to, co mi nalívala do hlavy má paní učitelka z houslí. Výborná ženská. Ty jsi osobnost. A pokud tam příjdeš jako ´Omlouvám se a nezlobte se na mne já bych zahrála...´tak se zlobit budou. Ale pokud jim svým postojem vyjádříš ´tak jsem tady, a teď vám něco předvedu, tak potom mi hezky zatleskejte´, oni to udělaj. V tu chvíli jsem se začala usmívat jako blázen, a zpívala, užívala si to, že jim mohu zazpívat, předvést se. Ta energie přešla i do holek, bylo to čím dál lepší. Dokonce i maturanti začali pohybovat hlavou do rytmu. Bylo to nádherný. I po skončení této písničky někdo zvolal ´Repete!´ a zpívalo se ještě jednou. Ale teď zpívali úplně všichni lidi v sále. Fakt nádhera.
Myslím že ti maturanti na to předávání vysvědčení nikdy nezapomenou.
Autor Nine Saturdays Alusia, 26.06.2010
Přečteno 338x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí