Amnézie

Amnézie

Anotace: Jen si vzpomenout.

I.

Když jsem ho uviděl přede dveřmi, nemohl jsem uvěřit vlastním očím .. Měl prošedivělé vlasy a byl zhruba o 10 kilo lehčí ..Přišel domů na večeři..Uteklo 12 let....

II.
Venku svítí slunce, už 2 týdny je hrozné teplo a tak meteorologové varují před bouřkami z horka. Ve středu to má být nejhorší ,bouřka má být doprovázena tornádem a lidi by měli raději zůstat doma..
Já jsem před měsícem oslavil s kamarády 18. narozeniny..Byla to velká oslava při které nechybělo spoustu jídla a pití.. Oslava se moc povedla a já jsem se na ní seznámil s Kristýnou , hnědovlasou dívkou s modrýma očima, ale nejvíc se mi líbilo jak se ji tvořili ďolíčky když se usmála ... Byla to čerstvá láska ,ale oba jsme věděli , že nám to spolu dlouho vydrží...Vzhledem k tomu , že byly prázdniny a já o prázdninách pomáhal rodičům v práci tak jsme se viděli jen v úterý a ve čtvrtek, to jsem měl volno ..Dnes ale byla středa a já jsem zrovna pracoval....


Venku bylo zataženo a ošklivé počasí doprovázel silný vítr..bylo hodinu po odpoledni a to byl čas jít do práce...dneska jsem pracoval až dlouho do noci.. Oblékl jsem si číšnickou vestu bílou košili a černé kalhoty. V kuchyni jsem pozdravil mamku a dal pusu na čelo svojí 9 leté sestřičce,která pobíhala po kuchyni a snažila se pomáhat...Přišel jsem do výčepu a zjistil, že je hospoda úplně plná... Přebíral jsem směnu po tátovi a jak jsem si všiml ,už se mu zase leskli oči , hned mi bylo jasné, že doma bude hádka .... Ale teď sem musel pracovat...

Do konce směny už mi zbývá už jenom hodina práce , máti se pohádala s tátou a ten zůstal v hospodě opilej u stolu ... Slíbil sem , že sestřičku dovedu po práci domů tak jsem ji šel vzbudit, spala v kanceláři na gauči... Moc se ji nechtělo a tak sem jí vzal na chvíli do náručí, ale pak už šla sama.. Měli jsme zavřeno a táta už někam taky zmizel kdovíkam s chlapama... Venku bylo boží dopuštění vítr lámal větve stromů a oblohou letěl jeden blesk za druhým...Já jsem ještě potřeboval vypnout chlazení ve venkovním sklepě, vzal sem deštník, abych schoval sestřičku a utíkali jsme spolu ke sklepu..otevřel jsem poklop kterým jsem se dostal dolů.......

I.


Pozval jsem ho dál , žena byla v kuchyni a pekla kuře k večeři, když ho uviděla vypadlo jí všechno z ruky objala ho a pak už jenom brečela.. Když se to trochu uklidnilo prostřela pro tři lidi a společně
jsme povečeřeli.. Potom ho uložila ke spánku a přišla za mnou do ložnice, vedli jsme rozhovor až do rána..

Ráno při snídani už byla dobrá nálada ze setkání pryč..
Žena jenom seděla a hleděla do očí ztraceného syna, ten se ládoval snídaní, vypadal,jako by týden nejedl... Trošku mi ujeli nervy a sebral jsem mu talíř s jídlem...,,Můžeš mi říct kdes byl 12 let mladej´´ Zeptal jsem se ho trochu podrážděně...Nic mi neodpověděl...trochu jsem přitvrdil ...´´Tak už mi sakra řekneš kdes byl a kde je tvoje sestra? ,, Při téhle otázce se syn roztřásl,do očí mu vtekly slzy a utekl zpět do pokoje...Obrátil jsem svůj pohled na ženu a jen jsem konstatoval,,pěkně jsi si synáčka vychovala"


Nevěděl jsem co mám otci odpovědět, nevěděl jsem nic, nevěděl jsem kolik let sem byl pryč , nevědělel jsem kde jsem byl ani proč, poslední co jsem si pamatoval bylo, jak stojím se svojí sestřičkou před otevřeným sklepem..Bylo hrozně těžké si vzpomenout jen na ten večer a o to horší vzpomenout si na 12let života... V hlavě jsem si pouze spočítal, že mi je už 30 let....


III.

Odpoledne přijelo k domu sousedů policejní auto, odváželi k výslechu mladýho od hospodských.. A poté z doslechu do vazební věznice , stál jsem na verandě a celou situaci pozoroval, matka brečela a otec můj dlouhodobý přítel jen stál a nervózně přešlapoval ..po chvilce zalezl do domu a křápl za sebou dveřmi. Šel jsem říct manželce že se večer stavím u sousedů.



I.

Když mne přivezli k výslechu moc jsem jim toho neřekl . Moje vzpomínky smiřovaly jen k jednomu večeru a navíc jsem nebyl schopen odpovědět... Převezli mě tedy do vazební věznice. Za týden jsem se měl dostavit k soudu..

V týdnu čekání na soud jsem měl návštěvu, byla to Kristýna. Pozvali ji jako svědka ,protože jsem se s ní podle výpovědí ve čtvrtek ráno před zmizením sešel. Vypadala nádherně , stala se z ní opravdu dospělá žena , přišla oblečená v decentním sáčku .Prý vystudovala na doktorku. Přítele neměla říkala , že po mém zmizení to párkrát zkoušela ,ale nikdy to nedopadlo moc dobře. Nijak mě neodsuzovala spíš mě přišla podpořit , během rozhovoru jsem však viděl jak se snažila zadržet slzy.

I.

Den před soudem.
Venku se smráká a jsou slyšet hromy. Ležím na pryčně a přemýšlím jak si vzpomenout .. Do cely mi profukuje vítr z venku a dělá se zima.. Usínám. Vítr burácí večerem je podobné počasí jako toho večera ,toho osudného večera před 12 lety.. Ale já ležím ve vězení..
Zdá se mi sen.



II.

Stojím, v dešti se svojí mladší sestřičkou před hospodou a přikrývám jí deštníkem. Venku je psí počasí .Otevírám poklop ,který je vchodem do sklepa. Najednou se za mnou objeví stín ..Po ráně do hlavy padám dírou dolů. Ležím ve sklepě u zdi svázaný a přede mnou stojí tři lidi nevidím jim do obličeje jen jejich obrysy. Po chvíli se rozestoupí a mezi nimi leží moje devítiletá sestřička.
S odporem ve tváři se na ně koukám jak moji sestřičku všichni tři znásilňují . Poté jeden z nich vezme do ruky uvolněnou cihlu ze zdi a dvakrát ji udeří do hlavy, nakonec jdou ke mě..
Vstávej mladej máš práci !!!..Tamhle leží krumpáč tak kopej!! Vstávám a celej vyděšenej hloubím díru do země , jde to hrozně těžko ve sklepě je jílovitá země. Odstrčí mě a stoupnou si před vyhloubenou jámu ,teď už stojí ve světle a já jim vidím do tváře, menší podsaditý chlap s černými vlasy , toho jsem si všiml jako první, aby ne je to můj otec. Společně se sousedem a ještě jedním zákazníkem pokládají tělo mé sestry do vykopaného hrobu, jsem za nimi ,využívám situace,postavím se na nohy a rychle utíkám po schodech nahoru, nemají šanci mě chytit..Utíkám daleko ,hodně daleko..



I.

Zpocený jsem se probudil se strašnou bolestí hlavy, prohrábl jsem si vlasy a vzadu na hlavě jsem nahmatal jizvu po úderu... Ráno mě čeká soud ,je to můj otec, ale tohle mu nikdy neodpustím.

III.

Večer jsem se sešel se sousedem, šel jsem do jeho dílny a tam jsme se pohádali , tvrdil , že mladej je vygumovanej a že u soudu nic neřekne, prý mám jít klidně spát ,že bude všechno v pořádku.
Odešel jsem tedy domů připravil si sako k soudu ,nalešti boty,abych vypadal k světu . Dal jsem dětem a ženě pusu na dobrou noc a šel jsem si lehnout. Zítra bude velký den.
Autor leopold, 19.07.2010
Přečteno 270x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí