Rande naslepo

Rande naslepo

Anotace: ...

Stál v nedělním podvečeru před vestibulem metra a v ruce svíral kytici. Tedy kytici – spíše kytičku, karafiáty, nechtěl do první schůzky investovat majlant, ani se nechtěl předvádět jako zbohatlík. Pozorně se rozhlížel kolem sebe, jestli nepozná dotyčnou, která odpověděla na jeho inzerát. Byl sice na místě o něco dřív, ale předpokládal, že ani ona se nebude chtít opozdit.
Byl poněkud nervózní; neměl se schůzkami na inzerát žádné zkušenosti, ale nechtěl už poslouchat matčino „…už ti bude pětatřicet, zajímá tě jenom tvoje práce (je úspěšným programátorem), já chci taky být babičkou, proč ses nemohl víc sblížit s Veronikou (dcera matčiny spolužačky, poměrně pohledná, ale neskutečně žárlivá hysterka – měl s ní tři schůzky a stačilo mu to), když nikam nechodíš, tak si dej inzerát!“ A tak si dal inzerát: VŠ 180/34, svob., fin. zaj., nekuř., hl. přim. protějšek. Jen vážně. Zn.:“Samota tíží“ Upřímně vzato – jeho samota nijak zvlášť netížila, vypráno a uvařeno měl od maminky, práce ho bavila a na hory a vodu jezdil s partou. Stejně si inzerát podal jenom kvůli matce, která se už trochu styděla před příbuznými, že se nemůže chlubit vnoučky. Nikdy jsem neměl rád svatby, uchechtl se při vzpomínce na starý vtip; vždycky za mnou chodily babičky, tetičky a všechny příbuzné a říkaly: Příště jsi na řadě ty, Milánku! Přestaly s tím od té doby, co jsem jim totéž začal dělat na pohřbech.
K metru se blížila dívka – spíše dáma, velmi pohledná a zdálo se, že nespěchá. To by mohla být ona, pomyslel si a zářivě se usmál. Usmála se na něj, pohlédla na květinu v jeho ruce. Její úsměv se rozšířil poznáním, lehce zavrtěla hlavou a prošla kolem něj. Nemůžeš se na každýho chechtat, jako mimino! vynadal si v duchu, každý pozná, proč tu stojíš a jsi k smíchu!
Zadíval se na kytičku. Taky jsem místo karafiátů mohl koupit jednu symbolickou růži, pomyslel si mrzutě, s tímhle vypadám jako pionýr, který zabloudil na oslavu MDŽ! Ale co, teď už je to jedno, kytka jako kytka.
Už by tu mohla být, zadíval se na hodinky, přesnost je nejen vlastností králů, ale taky královen. Zvedl oči a u východu z metra uviděl dívku s tvarohovitým obličejem a mastnými vlasy oblečenou v ne příliš čisté železničářské uniformě, která se pátravě rozhlížela. Ne, proboha, tohle ne!!! pomyslel si v náhlé panice a bleskurychle se otočil zády, aby skryl květiny před tělem. Udělal dva rychlé kroky a vstrčil květiny do odpadkového koše. Stonky karafiátů zapružily, kytička vyskočila a zůstala ležet na okraji. Dlaní zatlačil karafiáty do hloubi koše a snažil se je zahrabat pod nedopalky a papírové obaly z nedalekého Mc´Donaldu.
„Dobrý den,“ ozvalo se nad ním. S rukou ponořenou do odpadků vzhlédl. Před ním stála půvabná mladá žena, po zádech se jí rozprostírala blonďatá řeka a svůdně vykrojená ústa s mírným, všechápajícím úsměvem pravila: „Dobrý den, nejste náhodou pan Milan?“
Autor sobý hnusec, 05.08.2010
Přečteno 546x
Tipy 45
Poslední tipující: Jiná, Niky88, Ive, Egretta, Gabrielle, Dota Slunská, Iv, Helena Lovecká, Jožin z Moravy, Radek.oslov.Šafárik, ...
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (14)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

povedená povídka na zpříjemnění odpoledne :)

05.09.2011 17:35:00 | Jiná

:) Úplně se vykresluje před očima. Príma čtení!!

18.11.2010 12:18:00 | Dota Slunská

naprosto úchvatné pro potřes bránice a provětrání CHA CHA :-) ST

04.11.2010 15:18:00 | Helena Lovecká

Rovněž se přimlouvám za pokračování, moc se mi to líbilo! ST! :)

06.10.2010 11:37:00 | Anne Leyyd

Moc mile napsaná povídka. Taky se přimlouvám za pokračování.. :)

29.09.2010 10:56:00 | Pevya

Ježiš,jdi do prdele,kreténe,ani neumíš psát,debile!!!

18.09.2010 05:07:00 | ROMAN LOHRENT

ROMAN LOHNERT - to jsem já a já vím,že stojíš za hovno,ty ksindle,ty hnusko a píčo najednou!

18.09.2010 05:07:00 | ROMAN LOHRENT

Pěkně napsané.To tomu dal,také mohl s tím vyhozením do odpadu ještě chvilku posečkat:-)))

08.09.2010 14:58:00 | CULIKATÁ

Pěkná! st.

07.09.2010 17:38:00 | Zasr. romantik

Teda chvilku tu člověk není a pak jen čumí :-)ale super jsem ráda ,že si konečně všimli :-)))že to za povšimnutí stojí na začátečníka hmmm dobré ST

19.08.2010 19:42:00 | Divoženka1

peerfektní...chci pokračování

06.08.2010 16:52:00 | mexx

Poutavě napsáno. Nebude to mít pokračování? Možná by to stálo za úvahu. Pobavila jsem se.Povídky ze života, i když na docela jiné téma, jsou i mými příspěvky na tomto serveru. Nahlédni, možná i Tebe zaujmou. Přeji hodně inspirace do dalších děl.

06.08.2010 16:15:00 | Aliwien

i když možná s trošku předpokládaným koncem, musím to označit za velmi dobré, má to vtip, šťávu, je to jaksi "ze života" a utnuto v pravou chvíli, ST. )

06.08.2010 15:49:00 | Já Esther Ruth

...směju se...nahlas...v kanceláři...už se na mě byl podívat šéf...a mimochodem...na karafiátech není nic špatného...to jen zlá doba jim pošramotila pověst...mám radá ty bílé s nádechem do zelena...

06.08.2010 15:35:00 | kuskus pruhovaná

Wau...ST je málo :-)
a..kdyby jsi viděl teď mojí
tvář,tak mám úsměv až nevím kam.
Je to krásný...faktí moc...

TLESKÁM...

05.08.2010 12:04:00 | Kett

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí