Skříňka

Skříňka

Anotace: .

V obvyklém spěchu rychle vytáhla klíče z kapsy u kalhot, jeden z nich bez přemýšlení vložila do zámku a dvakrát jím hlučně pootočila. V předsíni si zouvla vysoké kozačky. S čepicí na hlavě a v zimní bundě vlétla do obývacího pokoje. Otevřela skleněná dvířka malé skříňky. Uchopila nádobu pevně dlaněmi obou rukou a přemístila ji na okenní parapet. Významně se na ni usmála.

Pak přišel on. V perfektně padnoucím obleku a naleštěnými boty odemkl s puncem obřadního rituálu byt. V předsíni se zouvl, boty pečlivě srovnal na vyhrazeném místě v botníku a zamířil do obývacího pokoje. Otevřel skleněná dvířka malé skříňky. Tu malou dřevěnou krabičku položil na okenní parapet, zpod okraje koberce vylovil malý klíček a jeho pomocí se mu konečně
naskytl jeden ze dvou pohledů, na které se každodenně v práci nejvíce těšil. Jeden z pravých kubánských doutníků opatrně vsunul mezi rty a krouživými pohyby svými hbitými prsty zažehl svůj plamínek života. Otevřel okno, zhluboka se nadechl a významně se usmál na svět.

Potkali se.
,,Jaktože kouříš v obýváku? Říkala jsem ti to přece tolikrát: Klidně si kuř až budeš venčit Rexe, ale v bytě ne."
,,Ale lásko, dobře víš, že když se setmí, tak nekouřím."
,,A je tu to zase. Zvrácená teorie o nebezpečí kouření za tmy. Dej mi s tím pokoj. Na blbé vtipy nemám náladu."
,,Tak se nezlob lásko, přece se nebudeme ještě před přivítáním hádat. Pojď za mnou a polib mě."
Beze slov se k němu přiblížila a políbila jej na čelo.
,,Ale naposledy kouříš vevnitř, slibuješ?" Zeptala se, ačkoliv byla přesvědčena o naivitě svého požadavku a
absenci odpovědi.
,,Jaký jsi měla dneska den?"
,,Znáš to, jenom samé papírování v práci, hnusná omáčka v restauraci a zacpané silnice."
,,A co to tady lásko tak voní? Děláš večeři?"
,,Ano, svíčkovou. Víš, dneska večer přijede Tomáš z Paříže, chci mu po tom měsíci připravit něco z domácí kuchyně."
,,Aha, tak jej pozdravuj, já nebudu zdržovat, ať se ti nezačne pálit. Tak se měj hezky, lásko."
,,Ty taky. Ještě musím vypnout troubu a pak zajet pro Tomáše na letiště."

Vzala urnu pečlivě do dlaní, políbila její víko a vložila ji zpět do skříňky. Rychle si nazula kozačky, během pár vteřin vyběhla z bytu, zamknula dveře a odjela na letiště.
Autor Avalanche, 09.08.2010
Přečteno 246x
Tipy 1
Poslední tipující: lexus
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí