Poblíž města eM...

Poblíž města eM...

Anotace: Realita. Ach jo.

„Chlapi, tak jak to vypadá?“
„Vosum štací tady a přes les k Roháčům, Daliborovi a dvojčatům Véberovým... do Lhoty k mladý Madlen...“
„Karas, dala ti Máňa ty masky? „
„Jo, hůl dobrý. Hábit máma večír přemáchne. Pozejtří vodpoledne tady, chlapi.“
Pozejtří se odpoledne snoubilo s večerem a trojice svatých vyrazila k prvnímu cíli. Sněhu bylo toho roku pomálu, břečka bláta, kam se podíváš. Malé školáčky to však neodradilo. Dnes měli povoleno zdržet se venku a tak se snažili využít každé volné minuty po svém. Zítra se nezkouší. Je Mikuláš.
Za neustálého pobízení rozpustilých čertisek přeskakovali špinavé kaluže a zvědavě nakukovali do mikulášského, prozatím prázdného, košíku. Pavel, Honzík, Milánek. Tajně doufali, že ke konci pochůzek se něco v naparáděném koši najde i pro ně. Malý třpytivý balíček by stačil.
A svatvečer pokračoval a jejich putování vesnicí také... radostné rozbalování štědré nadílky za okny domků nebralo konce...
Dobrácký Mikuláš zachytil Milánkův dychtivý pohled a posléze neskrývané zklamání všech, když v jeho koši zůstaly jenom dvě láhve alkoholu jako diškerece pro dospěláky. Usmál se a připomněl, že má pro malé pomocníky něco „od cesty“ a ať jen si hrábnou do jeho bílé mikulášské kapsy. Za okamžik se už kluci svorně dělili o pár desetikorun.
Milánka si urostlý muž vzal stranou. „Chtěl bys čokoládu, viď?“ Nečekal na odpověď a naléhavě šeptal: „Přijď zítra ke mně do zahradního domku, však víš kde. Mám plnou misku dobrot, vybereš si.“ Milánek kýval vážně hlavou, stejně jako plastový Santa, kterého tuhle viděl ve výloze obchoďáku.
Ká. padnul na gauč. Uf, to byl večír. Tak snad zejtra... Posílen alkoholem, vybavil si chvíle velikonoční. Nakoupil figurky zajíců a pak... zajíčci pro z a j í č k y...
„Milis, máš tu ty žvejkajdy. V pátek si zasejc uvaříme čaj a hele, ten staniolovej Mikuláš na skříni. Brzo bude tvůj. Ale pšt... jo.“
Druháček Milan se dočkal. Konečně se může pochlubit klukům mikulášskými žvýkačkami s kovbojskými samolepkami. A Mikuláš je hodný, povídá si a ani trochu nekřičí...
Ráno 14. prosince – zpráva v tisku:
Třicetiletého Ká. Ká. zadrželi policisté z města eM. Jmenovaný je podezřelý ze znásilnění nejméně tří nezletilých chlapců. Policisté ho podezírají, že od dubna letošního roku zneužíval chlapce ve věku 8 – 11 let...

Co na to nezletilý? Nic. Žvejkajdy poctivě vyžvejkány, staniol z čokoládových figurek zdobí odpadkový koš a Milan je bohatší o smutnou zkušenost a chudší o kamaráda, který hezky povídal a ani trochu nekřičel... než...
Autor JoHanka, 25.12.2010
Přečteno 307x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí