Veselý kašpárek

Veselý kašpárek

Anotace: Jak jsem "bojovala"...

Psal se rok 2005. Poslední den před vánočními prázdninami. Třídní besídky... Postrach všech učitelů - i těch otrlých. Školou duní ze všch tříd hudba, bohužel z každé jiná, bubínky vibrují... Už to stříhám jako metr. Teď ještě rozdat dárky, potěšit se z nich, uklidit třídu a hurá domů!

Vstoupila jsem do třídy, v ruce drobnosti pro děti - a něco bylo jinak. Třída nastoupená, největší lotříci před tabulí, úsměv od ucha k uchu, v ruce obálku. Ježiši Kriste! Co si na mě vymysleli! Vím, že mí andílci umějí být ďábelští, a tak jsem ve střehu. Po zádech mě jemně mrazí! Nasadila jsem křečovitý úsměv a popošla k tabuli.

A pak to přišlo! "Paní učitelko, my jsme vás přihlásili do soutěže Zlatý Amos." A mně se podlomila kolena! Jednak z toho, že si myslí, že do takové soutěže patřím, ale také proto, že je to ve své podstatě show. A show já vážně nemusím. Neumím ze sebe udělat kašpárka na přání a tahle soutěž je hlavně o tom, jak je kantor "správnej".

Teď jak z toho ven?! Začala jsem blábolit něco o tom, jak mě potěšili, ale že si myslím, že to není pro mě, že si to zaslouží jiní... A mlele jsem a mlela - leč marně. Když mi vysvětlili, že museli sehnat sto podpisů, že obíhali třídy, navštěvovali i mé bývalé žáky, že vymámili i souhlas ředitelky školy a mých kolegyň a kolegů, rezignovala jsem. Rukou nepevnou jsem převzala obálku s nominací a pokyny pro krajské kolo a odešla vynadat sborovně, že to nezatrhli včas, nebo mě alespoň nevarovali.

Celé Vánoce a půlku ledna jsem přemýšlela, s čím "ohromím" Poděbrady. Nakonec jsem s dětmi něco ne úplně pitomého vymyslela a jelo se. Zástupci žáků jako doprovod mě hecovali ještě cestou, mně bylo špatně, připravené rekvizity se nám ve vlaku potrhaly, prostě všechno probíhalo podle předpokladů. Konkurence na místě byla tvrdá! Učitelů jako kvítí, všichni v komických převlecích (jeden byl dokonce převlečen za hodiny s kukačkou pod břichem) - a já hezky v civilu, se stojanem od not a potrhanou papírovou tabulí s fotkami ze svého veselého archivu.

Zatetelila jsem se štěstím, neboť jsem pochopila, že to je konečná. I děcka pochopila, tlamičky jim zesmutněly - a do mně najednou vjela bojovnost! Svolala jsem rychlou válečnou poradu, rozdělila úkoly a ještě před vstupem motivovala spolubojovníky hezky stylově: "Nepřátel se nelekejte, na množství nehleďte!"

Nevím, čím to bylo. Jestli tím, že jsme byli tak moc jiní, nebo proto, že jsme byli parta, ale my tu soutěž vyhráli. Stala jsem se Zlatou Amosou Středočeského kraje a sám pan primátor Bendl mi stiskl ruku! Děti dostaly trika a já hrnek (ještě ho mám schovaný), a jelo se domů. Ve vlaku mě napadlo: "Sakra, postoupila jsi do celorepublikového kola!" A už mi vůbec nebylo dobře po těle. Dvakrát za sebou ze sebe veselého kašpárka neudělám ani já!
Autor hloubavá, 12.06.2011
Přečteno 551x
Tipy 38
Poslední tipující: vodnař, strawbery, tato22, Aliwien, Fanosh, zvířenka, Mbonita, Žqáry, Emmelia, Maryje..., ...
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

děti dokáží překvapit a když mají rády i bojovat o svého dospělého

21.08.2011 10:00:00 | vodnař

Hezké a milé čtení. Na některé své učitele nebo učitelky vzpomínám v dobrém celý život. A kdyby tenkrát byl "Zlatý Amos" taky bych měla kandidátku.

22.07.2011 19:56:00 | Aliwien

Dovolím si obohatit a změnit smysl onoho" s malým kašpárkem.....
Tedy... "Není třeba přílišných rekvizit pro kašpárka a může přesto být skvělé divadlo"
Za mně nejen ST ale i 103 podpis:-))

22.06.2011 13:47:00 | zvířenka

moc si Tě vážím a obdivuju Tě:-)
jinak dodám..tohle..pro pár párů dětských očí šla bych světa kraj i bosá...

20.06.2011 21:16:00 | Mbonita

Gratuluji, paňčelko:-)))

Stodruhý podpis:-)

Tak Poděbrady jsou pro moje děcka fakt daleko:-)) škoda.

18.06.2011 15:55:00 | Žqáry

jsi dobrá.....takovou mít pro své potomky :)ST.

15.06.2011 07:06:00 | Maryje...

Jen hlupák se bojí ze sebe udělat legraci. To ale není tvůj případ! :o)) ST!

14.06.2011 20:57:00 | Zasr. romantik

No, o něco víc jsem na sobě přece jen měla! :-))

13.06.2011 15:46:00 | hloubavá

Ty jsi jak ta "Jana Ámosa" ze Starců na chmelu :))

jsi báječná, báječná, báječná a já to věděla hned
že vstoupíš se šarmem jen v rytmu kastanět

a já Ti za to louku voňavou k večeru ustelu :))

13.06.2011 15:41:00 | šuměnka

... to je krásný ... je to pocta, když za Tebou děcka stojej a daj´ Ti pochvalu, která vyváží samotnýho Amose. Svůj respekt a úctu, že Tě považujou nejen za skvělýho kantora, ale za bezva člověka ...musel to bejt úžasnej pocit ... a jistě by nezůstalo u 100 /vlastně 101 + ... :-)/ podpisů ... umíš bezvadně podávat historky ze života ...a gratulujuuuuu, Ámosko ;-)

12.06.2011 23:24:00 | Bambulka

Jako normálně hvězda hvězd, miluji tvůj humor i pod šibenicí a že to pro tebe muselo být těžké co???? Krásné, veselé a poučné.... Děkuji

12.06.2011 20:34:00 | kasparoza

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí