Byl jednou jeden život

Byl jednou jeden život

Anotace: Skutečný smutný příběh

Sbírka: Jen tak

Paní Alena neměla lehký život. V dětství ji zemřela maminka, otec se o ni moc nestaral, byla jedináček a často bývala sama doma dlouho do noci. Stávalo se, i když ne často, že neměla ani korunu, aby si mohla koupit cokoliv potřebného. Přesto zvládla absolvovat střední školu a úspěšně odmaturovat.
Seznámila se se svým manželem, měli se rádi a asi po dvou letech se vzali. Už to vypadalo, že ji život přinese i něco hezkého. Narodil se jim syn, dostali nový byt, koupili si auto. Zdálo se, že jim nic nechybí. Jen chlapec byl trochu těžkopádnější, chodil
pomalu, ale podle lékařky z toho měl vyrůst, byl prý zdráv. Jenže jak kluk rostl, pohyb se nelepšil.
No, zestručním to.
Po absolvování všech možných - a některých i zbytečných - vyšetření se Alena dozvěděla diagnózu, tehdy byly chlapci čtyři roky. Jednalo se o velmi vážné onemocnění svalstava, které je - i dnes po třiceti letech - nevyléčitelné a život hodně zkrátí. Prostě dodnes nikdo na celém světě nedokázal vyrobit účinný lék. Další krutá rána pro paní Alenu, museli si -ona i manžel - uvědomit, že syn je nepřežije.
Ale život šel dál, maminka s hochem musela pravidelně cvičit každý den, bylo štěstí, že si na rehabilitaci oba zvykli a dělali ji jako samozřejmost. Klučina jezdil každý rok do lázní a jeho zdravotní stav byl únosný. Dobře se učil, vystudoval střední školu a pak i magisterský obor na vysoké škole. Začal psát odborné články postupně napsal i dvě zábavné knihy.
Alena s manželem na něj byli pyšní. Věděli, později už všichni tři, že nemoc je krutá a proto se rodiče snažili synovi umožnit vše co si přál. Žili v maličké naději, že se třeba stane zázrak. Ale nestalo se tak. Poslední dva roky života byly velmi těžké pro celou rodinu. Nejhorší je beznaděj, když není jak pomoci. Mladý muž se nedožil ani třicátých narozenin.
Je to smutné povídání, ale je třeba podotknout, že paní Alena i její manžel svého syna milují stále a v jejich srdcích žijě navždy.
Autor Jarka, 27.06.2011
Přečteno 576x
Tipy 4
Poslední tipující: Limun, NikitaNikaT., tato22
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Onemocnění poměrně vzácné, ale jelikož jsem ho zažil u svých přátel, byl bych rád, kdyby bylo ještě vzácnější. S tím hrozným pocitem museli žít patnáct let. Chlapec odešel velice mladý, a jak píšeš i on byl neobyčejně talentovaný. Krásně kreslil a často dokázal několika tahy vyjádřit přesně podstatu situace. Jenže pak už ke konci nedokázal ani kreslit a to ho velice drtilo, protože měl asi spoustu myšlenek, které by chtěl vyjádřit. Bylo to smutné a co víc, drtilo to i spřízněné okolí. Jsou to smutné okamžiky lidské pouti... :-(

30.07.2017 09:16:45 | Koblížek

Ano okamžiky smutné, kruté a do konce života na ně ti pozústalí nezapomenou. Příběh je z mé rodiny, tak vím ...

30.07.2017 10:23:51 | Jarka

Docela o nicem. Je to jakobych si cetl nejaky clanek v damskem tydeniku. Chybi jenom rada redakce Dr. Jemitosumafuk

30.12.2014 16:58:49 | Morýš

??? Je to skutečný příběh, napsaný tak jak byl prožitý.

01.01.2015 12:23:53 | Jarka

Tady jde o to ze to mas odflakle. Hrozne kratke, blbe napsane... napisu to same za 5 minut.

01.01.2015 21:20:29 | Morýš

No nejsem spisovatel ani češtinář, ale jen amatér.

02.01.2015 07:27:36 | Jarka

Nemusis byt profik abys napsala takovy pribeh, ktery je bohaty, jen na 17 radku. Jak dlouho jsi to psala? Ale pravdu.

02.01.2015 10:09:50 | Morýš

Pravda je, že už si to nepamatuji, protože jsem to psala v roce 2011.

04.01.2015 14:52:05 | Jarka

Ano Nikitko, bolavý příběh, ale bohužel skutečný.
A metál by byl na pravém místě, pro všechny takto postižené rodiče.

04.09.2011 16:19:00 | Jarka

Jaruško, nádherný, ale zároveň bolavý příběh, plný emocí, lásky, síly, naděje, ale nakonec shaslé svíčky... přesto... to všecko za to moc stálo a já jsem temu ráda a rodičům bych dala metál. Slzu v oku zamačkávám... jdu číst u Tebe dál...

04.09.2011 07:21:00 | NikitaNikaT.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí