Sázka na třináctku

Sázka na třináctku

Anotace: Šťastné číslo? Jak kdy!

Nedávno - v souvislosti se státní maturitou - jsem si vzpomněla na kuriózní příběh své vlastní dávné maturity. Pořád jsem ho přemílala v hlavě a říkala si, jestli stojí za to napsat, jak to tenkrát bylo...

Maturovala jsem v pátek. Byli jsme poslední dva - já a premiant třídy Martin. Bylo mi zle už od středy a poslední noc jsem prožila v jakési plačtivé křeči, protože mi bylo jasné, že matiku nedám. Vůbec jsem se na ni nepřipravovala, protože jsem věděla, že je to marné. (Učitelce přece stačí umět do pěti - ale to jsem tehdy netušila.)

No a matikou jsme právě začínali. Tedy - JÁ jsem začínala, protože jít PO Martinovi by byla sebevražda! Ráno jsem dorazila s obličejem vzbuzujícím soucit a uviděla odpočatou komisi, natěšeného Martina a matikářku, jak se ke mně blíží s brokátovým pytlíkem s číselnými žetony. Prostě děs!

Zašmátrala jsem v sáčku a dost lhostejně vylovila jakési číslo. Bylo mi to jedno! Pokud nevytáhnu něco fakt jednoduchého, jsem stejně v kopru! Číslo třináct! Nic mi to neříkalo, a tak jsem odevzdaně zasedla na potítko a čekala. Dostala jsem kartu s příklady. A hele - složité zlomky a nerovnice. Tak jsem to začala nějak rozmotávat - ani sama nevím jak - a ono to vyšlo! U tabule ani paní profesorka nevěřila vlastním očím - já to vážně dala!

Vypotácela jsem se ven a teprve teď na mě sedla ta pavá tréma. Já se klepala jako sulc! Na češtinu jsem si ale věřila - a to mě uklidnilo. Navíc jsem si vytáhla třináctku! To byl Wolker a spol. - jo, tady jsem si byla jistá. Před ruštinou jsem si z hecu pročetla otázku číslo třináct - a vytáhla si ji!

To už se bavila celá komise, padaly poznámky o magnetické ruce, všichni jsme se smáli a v takové atmosféře i rusky můžu. Před zkouškou z dějepisu jsem se už vsadila - jen tak z hecu - ne, že bych tomu věřila, ale byla jsem prostě v laufu! A co myslíte? Třináctka! Zase třináctka! Bylo to prazvláštní maturitní dopoledne a já si doteď říkám, že vytáhnout z třiceti čísel čtyřikrát třináctku - to se blíží zázraku!

A tak jsem začala na šťastnou třináctku věřit. Neměla jsem, protože život není maturita a náhoda má zřejmě smysl pro humor. Zakrátko nato jsem se seznámila s úžasným klukem, který mě vážně rozmazloval a hýčkal. Pro vztah hovořilo i to, že se narodil třináctého!

Rozvedli nás po třinácti letech dost drsného manželství a já doteď, když slyším něco o šťastných číslech, zpotím se i za ušima!
Autor hloubavá, 07.07.2011
Přečteno 391x
Tipy 29
Poslední tipující: strawbery, střelkyně1, kasparoza, Fanosh, Aliwien, Bambulka, Zasr. romantik, V.N.Losinský, Žqáry, hatlapatla, ...
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Za to Ti dávám jedničku.

12.08.2011 16:43:00 | Ringo

Krásnou povídečku jsem si dala před spaním...senzačně jsem se pobavila!:))

26.07.2011 22:45:00 | střelkyně1

Víš třináctka byla možná znamení, ale snad trošku i platilo něco o tom džbánu .... Moc pěkné počtení ...

20.07.2011 23:17:00 | kasparoza

Hezké počtení. Život někdy tropí kromě hloupostí i zázraky, jak je vidět.

09.07.2011 20:32:00 | Aliwien

... krásný příběh ... vzpomínkový ...
... čísla, stejně jako jiná znamení ... věřím na ně ... a čísla pro mne mají magickou moc ... ale všechno by se mělo dělat s mírou ... V každém případě, jsem ráda, že jsi svůj příběh napsala .../škoda, že jsi ho nezveřnila 13.tého, to by byla teprve pecka :-)/

09.07.2011 14:53:00 | Bambulka

:-DDD to mi připomíná můj děs, když mi přišlo oznámení s datem rozvodu... šestého šestý dvatisícešest!!!:-)))
Tři šestky = sám ďábel!!! Krve by se ve mně nedořezalo... ale naopak to proběhlo neskutečně skutečně hladce a od té doby se tří šestek neděsím:-))) jinak jsou čísla docela zajímavá záležitost:-)

07.07.2011 20:31:00 | Žqáry

Tu historku o třináckách od Tebe znám
ale přečíst si ji - příjemné osvěžení

i když Tvé vyprávění je má šmrncu kus
tak ráda Tě drahá poslouchám
Tvých mouder i smyslu pro humor si cením

a máš dvě krásný děti,
tak na svý šťastný čísla už uvěřit zkus
kdoví, kam ještě třináctého vletíš...:))

07.07.2011 09:45:00 | šuměnka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí