MALÁ POŠTOVNÍ LOUPEŽ

MALÁ POŠTOVNÍ LOUPEŽ

Anotace: Jsme bezmocní?

Sbírka: ŽÁRLIVOST

O velké vlakové loupeži ví snad celý svět. Občas se přiměřené publicistiky dostane i loupežím, které nejsou „výz-namné“ výškou odcizené sumy, ale spíš svou stále novou a důmyslnější metodou, až rafinovaností. Mám na mysli opako-vané odcizení trezorů bankomatů různých bankovních ústavů, které byly vyvráceny ze základu a celé ihned odvezeny.
Snad jen v regionálních listech mohla být zmínka o ne sice největší, ale svou rafinovaností, až neuvěřitelné malé poštovní loupeži. Poštovní nejen proto, že k ní došlo v budově této instituce, ale újmu na majetku mimo mne, utrpěla ta-ké Pošta.
Jako obyčejně a nevím už pokolikáté, jsem vjel svým horským kolem, jehož hodnota je několika desetitisícová, do předsálí hlavní haly poštovního úřadu. Kolo jsem lankem připevnil k radiátoru topení a uzamkl. Asi po patnácti mi-nutách jsem se pro kolo vrátil. I přes provoz jaký v té budově vládne, kde se, jak se říká, dveře netrhnou, kolo tam už nestálo. Někomu se povedlo a muselo to být nejen předem vytipováno a naplánováno, jistě i technicky nacvičeno. Kdosi a nemohl být sám, před zraky stále se měnící klientely, zřejmě vydávající se za firemní údržbáře, odcizil kolo i s radiátorem. Toto dílo, nebýt krádeží, by muselo by obdivováno jako „zlaté české ručičky“, když k vyjmutí radiátoru bylo zapotřebí demontovat dvojí připojení a ještě i uvolnit ze dvou příchytek na zdi. Radiátor buď se také hodil anebo asi bylo snazší jej vymontovat, než před zraky kolem jdoucích přeřezat ocelové lanko.
U nás se krade a krade! Snad asi už není nikdo, kdo by nebyl více či méně okraden. Jako děti jsme si hráli na četníky a na zloděje. Dnes četníků-policistů v poměru ke zlodějům je snad 1:1.Ale nedostatek je zas v tom, že kradou policisté.Výjimkou není ani vzájemné okrádání mezi zloději samotnými. Proto když probíhala soutěž na logo České republiky, domníval jsem se nejprve, že jako Holandsko reprezentuje tulipán, tak my jsme ve světě i nejznámější kvalitním pivem. Takže v logu by mohl být třeba jen na vlaječce půllitr piva. Ale pak jsme došli k závěru, že asi celosvětově známější jsme jako zloději, okrádači a kapsáři. A proto jako nejjednodušší logo ČR by mohl být česká vlajka se svazkem paklíčů uprostřed. Ale to už by nebyla žádná reprezentace. Jen varování.
Autor RU 82, 30.08.2011
Přečteno 298x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí