Život - I.

Život - I.

Anotace: Pokud se v tomto příběhu poznáte, je to podobnost oprávněná, skoro každý jsme něco podobného již prožili. (1.díl)

Sbírka: Život

I.

Stojím vzpřímený na skále, kousek od mého skleněného zámku, a rozhlížím se. Den se zrovna rodí z popela noci a já jsem při tom. Stojím, kolem mě plují mraky a svit měsíce mezi nimi každou vteřinou slábne. Již rozeznávám vrcholky ostatních horských velikánů kolem mě a ze tmy již vystupují i jezera na pláni a romantické zříceniny hradů a katedrál na svazích kopců za planinou. Přivírám oči, jak se mi do nich opírají paprsky vycházejícího slunce. Udělám krůček ke kraji srázu…… nadechnu se a zatajím dech……protáhnu si krk, až to lupne ……zavřu oči ……a začnu se naklánět do vzduchoprázdna. Tíže převzala moc nad děním s mým tělem a já padám dolů. Hlavou mi letí stovky myšlenek, ale já neuchopím žádnou z nich, abych jí rozvinul, prostě je nechám svému osudu. Otvírám oči. Padám strašnou rychlostí dolů, kolem mě se míhají ocelově šedá úbočí skal a země se nezadržitelně blíží. Konečně vydechnu, prohnu se v zádech a s plnou silou rozevřu svá křídla, až to zasviští. Pád se změní v nádherně vykreslený oblouk a já zamířím zpět k mrakům. Má mohutná křídla mají dostatek síly a energie, kterou získala pádem, ji jen umocňuje. Letím nad temně černými jezery, v nichž se odráží ranní slunce, a sleduji svůj stín, který kreslí na jejich hladiny. Letím nad stepí a můj stín se žene přes ty zlatohnědé pláně trav a keřů, jen sem tam ozdobené bělavými kameny. Kroužím mezi kopci a z výšky si prohlížím majestátní zříceniny hradů a katedrál. Vidím lidičky mezi nimi, jak zvedají hlavy a mávají mi. A pak zamířím přímo vzhůru ke slunci. Každým úderem křídel jsem mu blíž a blíž. Již jsem i nad těmi nejvyššími vrcholky hor a stále stoupám. Vzduch řídne a já zastavuji svůj strmý let. Jen tak se vznáším někde mezi nebem a zemí a křídla mě lehounce udržují v této pozici. Rozhlížím se a moje srdce křičí radostí. Je zde nádherně. Prohlížím si svá křídla, mám je ocelově modrá, sem tam se zeleným, či červeným odleskem. Jsou obrovská a dávají mi moc nad sebou samým.
Najednou mi zazvoní mobil. Naposledy se rozhlédnu a začnu číst sms-ku. Je strašná, ani slůvko vysvětlení, ani náznak omluvy. Prostě jen „Odcházím!“ Cítím, jak mi praskají křídla a lámou se. Ze všech sil se snažím udržet výšku, ale začínám se propadat níž a níž, křídla se sice snaží zpomalit a řídit pád, ale praskají další kosti a šlachy, až křídla nakonec jen vlají nad mým tělem jako cáry rozervaných hadrů a já se řítím s té hrozné výšky na zem. Ale je mi to jedno, hlavu mám prázdnou a nevnímám, co se děje kolem mě. Ten pád trvá snad celou věčnost a přesto neudělám nic, čím bych to mohl změnit. Slzy mi stékají po tváři a já se modlím, abych už byl dole. Abych se rozbil o zem a tohle trápení skončilo.
A najednou jsem dole. Náraz je strašný. Mé tělo rozrazí hladinu jezera a je to, jako když zazní výstřel z děla. Když dopadnou poslední kapky, nad celou krajinou se rozhostí strašlivé ticho. Mé tělo klesá ke dnu.
Autor kasparoza, 11.09.2011
Přečteno 414x
Tipy 16
Poslední tipující: kasparoza, la loba, Kett, E.T.Jane, Mbonita, Bambulka, hloubavá
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Je to silné...

17.10.2011 14:06:00 | la loba

rozhovory o životě...

12.09.2011 09:00:00 | Mbonita

víš - mám vnitřní tušení
že křídla máme kvůli sobě
a druhým pro radost

a to je umění
že i té bídné době
je v těle síly dost

letět a nepadnout
mít prostor sobě sami
brát mezník spíše vhod

to před námi, ať mámí...

12.09.2011 08:17:00 | šuměnka

Teda, Kaspi, začínáš zostra ... Tak jsem zvědavá, co bude dál ;-). Pokračování, prosím :-).

12.09.2011 01:39:00 | Bambulka

Krásná poetika! Úplně to vidím. A dál?

11.09.2011 21:10:00 | hloubavá

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí