Balada o květině

Balada o květině

Anotace: Připomíná Vám to něco?..Je to blízké naším drahoceným křehkým vztahům, porovnejte sami, já to tak vidím, dělá se stále stejná chyba

Důvěru si hýčkáme jako rostoucí květinku, okopáváme, staráme se o ni, když přijdou velké deště, starostlivě ji prohlížíme, zda od prudkého lijáku neutrpěla škody.
Leží nám na srdci a nemůžeme kvůli ní spát. A ráno hned jak vstaneme, nezajímá nás nic jiného než to, jak se jí daří. Hledáme nejprve stopy po poškození a když ji shledáme bez újmy, s ulehčením si oddychneme, jako bysme dýchali za tu křehkou nádhernou květinku, která nám tak učarovala, ani nevíme proč.
Začíná kvést do krásy a vonět ještě více a my máme pocit, že hezčí dny jsme nezažili a cítíme se šťastný více než kdy jindy. A vracíme se později a později..
Pozorujeme, jak roste do krásy a pomalu si začínáme zvykat, jak je nádherná a dokonce si připadáme normální žít bez dechu a obdivovat ji a ani si už neuvědomujeme, jaká to pro nás bývala vzácnost..
Náhle ani nevidíme, že pod krásným květem - stonek usychá. Nechceme tomu věnovat pozornost, protože jí přece musí být báječně, když je nám báječně! Ale to byla neomluvitelná chyba!! Přímo osudová! Jak se říká ale co naplat?
Příště strnutí. V očích děs. Děsivé otazníky visí ve vzduchu a nikdo nám nechce říci proč! Slzy se derou do očí, ale i na to už je pozdě. Prostě je to tak. Květinka ta naše milovaná, opatrovaná náhle úplně zmizela z našeho života. Ptáme se proč. Nechceme uvěřit zlému tušení. Pomalu před našima očima uschla ta něha k opatrované květince a my ani nevíme proč?
Zmatek v duši, žal a nepochopení. Proč pozdě člověk vidí to, co možná předtím zanedbal? Je špatné brát krásné věci za samozřejmost, když už to patří k nám?
Obracíme to jak chceme, ale za nic si nechceme dát vinu sobě. Viděli jsme jenom sebe a nezajímali se o pocity druhého. Proto znovu chybujem a uděláme znovu stejnou chybu, kterou si znovu nechceme přiznat...
Autor Luciasek, 09.05.2006
Přečteno 367x
Tipy 2
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (3x)

Komentáře

pravdive velmi

10.04.2019 19:17:24 | TVOŘILKA LENKA ČAJKOVÁ

Takže Lucík se dal už i na povídky,jo? Tak za tuhle bych ti nejdraši dala 1 000%, protože ta se ti fakt povedla!!!Bohužel to tak v životě chodí a je dobrý,když se nad tím člověk čas od času zamyslí,jak to s ním vlastně je!Na krásný věci si člověk snadno zvyká a lehce je začne brát jako samozřejmost, o to víc pak bolí,když to člověk ztratí :(.

22.05.2006 12:19:00 | petulinka :)

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí