Choper - čopr popis pro toho kdo to nezná

Choper - čopr popis pro toho kdo to nezná

Anotace: Mašina a věci okolo ní neboli manuál

Choper je motocykl pro důchodce. Když máš artrózu kolen natáhneš si je, bolí tě v zádech sedíš vzpřímeně, potřebuješ vypadat jako frajer máš ho. Je na tom příjemná jízda, čím vyšší kubatura tím lépe. Má pěkný zvuk. Rodinu s ním nepřepravíš. Žere neboli chlastá víc než já a to už je co říci. Do terénu lepší jít pěšky. Na delší vzdálenost si musíš vzít o pár dní delší dovolenou, abys to stihl tam a zpátky. Bývá hodně chromovaný, spolehlivý. Má dvě kola, jedny řídítka světlo a sedlo. Nohy se dávají na stoupačky, spolujezdec má pak svoje samostatné. Médium je benzín, jenž se uchovává v nádrži, této se v žargonu říká banda. Helma se k této motorce nehodí. U předních řídítek bývá nosič na pivo z kůže. V zadu pak brašna na parádu. Z boku řídítek bývají třásně, to proto, aby tě něco práskalo do rukou a znemožnilo tak jet víc než 80 km. Vypadá to, že jsem odpůrcem této mašiny, není úplně tomu tak. Já mám rád přírodu, samotu a tak raději jezdím na prostředcích, které mi to umožňují a k těmto patří typ motorek označující jako enduro. Oněm jezdcům se pak přezdívá bahňáci a to jsem tedy já. Padnu, zvednu, znovu tak narovnám ulomím kopnu a je to. Jedu li po štěrku, lítá za mnou sprcha kamení, na louce pak tráva, v lese mech, v brodě voda. Na silnici honička, v případě dostižení pokuta. Na enduru je nezbytná helma, rukavice, boty, hlava i ruce. Zapomenul jsem na nohy, ty jsou tedy taky potřeba. Důležitá je i chuť jet. Při delších vzdálenostech je dobré mít orientační smysl popřípadě telefon.

Na Chopru jsem se párkrát svezl, tak straně hodnotím. Pro ženský co by spolujezdkyně je to celkem dobrý. Pro ježdění sólo je lepší holá silnice nebo do města skůtr.

Nejlepší odrůdou pak je kolo s přídavným motorkem.

To jsem to zase rozebral co?

Tom
Autor umělec2, 25.05.2006
Přečteno 767x
Tipy 2
Poslední tipující: Judita
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

No... tak teď si mě dostal hned první větou...
A kousek urazil... nevim kerej.
Jenže vono to celý bylo tak krásný počtení, že se na Tebe nevydržim hněvat... vono máš recht... ve dvaceti sem měla jinej vkus... Ovšem kerej pozér by se dřív nebo pozdějc nezabouch do "čopříčka", no ne?

03.12.2007 23:39:00 | Judita

Výbornej manuál :-)

26.05.2006 08:15:00 | infinite

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí