Mikrofon

Mikrofon

Anotace: Jednoduché vysvětlení jednoduché věci pro laiky od laika.

Mikrofon
Dřív to byla jakási pevně napnutá membrána ne nepodobná panenské bláně. Při mluvě natož pak zpěvu se rozechvívala pomocí proudícího vzduchu a měnila frekvenci elektrického proudu. Tento vedlydráty do zařízení, kde přidaly trošku šťávy (zesilovač) pak znovu do magnetu (reproduktoru) ten zase přitahoval mebránu papírovou, jež rozechvívala vzduch, který pomocí různého proudění vydával zvuk původně vypouštěný do mikrofonu.
Nebyl v tom většinou sám, měl spolupachatele v podobě stojanu.
Dnes jsme dál. Děláme z něj štěnice a posloucháme sousedy, co o nás hovoří. Máme ho v telefonu, v rádiu.
Dnes mikrofon nepotřebuje blánu a to je smutné. Dřív se nechal nosit a nyní ho přilepí na tvář. Mám ho před sebou na stole prý na SKYPE a já žádného klokana neznám, tak ho nechávám odpočívat v pokoji.
Mikro je malý a fon je tón i když velký a v mém spojení pán.
Autor umělec2, 15.08.2006
Přečteno 285x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Safra, teď jsem zničil přílišnou pilností krásné nové slovo, jak píše Mara. Hned ho tam jdu vrátit.

15.08.2006 21:38:00 | Pavel D. F.

Moc se mně líbí ty "vedlydráty"...to je tak krásně rozesmávající slovo, že bys za ně měl dostat nejmíň čestné uznání, i když vznikly nedopatřením...ale tolik věcí už nedopatřením vzniklo a ještě vznikne,že je budu brát jako povedený novotvar.(:-))

15.08.2006 19:07:00 | Mara*

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí