Staré ztrouchnivělé okno

Staré ztrouchnivělé okno

Anotace: ... jen tak sedím u počítače a naslouchám zvukům zvenčí...

Do starého ztrouchnivělého okna se opírá vítr. Sedím tiše u svého počítače a naslouchám vichřici tam venku. V mém pokoji je teplo, ale přesto vím, že venku je sotva jeden stupeň. Je mi smutno, když pomyslím na bezdomovce, kteří nemají střechu nad hlavou…

Škvírami mezi rámy starého ztrouchnivělého okna na mě dopadají pramínky chladného vzduchu. Venku je velmi chladno. Začíná zima. Těším se na první sníh. Vždycky mi první sněhové vločky přijdou jako odtrhnutí od reality, jako odtrhnutí od toho chmurného sychravého podzimu.

Ještě před týdnem jsem se mohla koukat ze svého starého ztrouchnivělého okna ven a přišlo mi to jako umělecké dílo. Ten starý oprýskaný rám, podřené sklo a za skleněnou tabulí pestrobarevná krajina v teplých barvách. Barvách podzimu. Ale stačil jediný mrazík a vichřice. Teplé barvy zchladly. Brzy bude zima.

Na starém ztrouchnivělém okně namaluje mráz svá umělecká díla, kterým se nevyrovnají ani ty od Picassa. Vločky budou dopadat na parapet a osvětlovat pochmurnou šedavou krajinu, kterou promění v bílou poušť.

Začínám se těšit na zimu. Ticho, klid, čisto a před spaním zimní meluzína, která bude pískat skrz škvíry mezi rámy starého ztrouchnivělého okna…
Autor Agnesita, 31.10.2006
Přečteno 345x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ajaj, promiň Agi, to nemělo být 80%, ale sto, jsem se překlikla:(
Je to moc pěkné!

13.11.2006 19:49:00 | Linushka

Moc pěkné postřehy. Výstižné a v jednoduchosti srozumitelné.

01.11.2006 15:51:00 | Gaha

trošku nechápu komentář, který jsi mi napsala

01.11.2006 14:32:00 | Agnesita

Pubertu je občas potřeba prostě přežít

01.11.2006 14:17:00 | Valerij

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí