Petrolejka

Petrolejka

Anotace: I špatné věci potěší

Petrolejka
Mám Tě rád, krásně svítíš a strašně smrdíš. Čoudíš si to do cylindru a pálíš knot spolu s petrolejem. Jak Ti umírá světlo, posunu knot, co nacucaný je, o něco výše, a zase konáš to, k čemu určena jsi. Vyvoláváš krásnou atmosféru, již mi všichni závidí. Pořídit si Tě nemohou, to prý pro hrozbu plamennou, i ten kouř, co malbu sazemi doplní. Já Tě mám a vše Ti promíjím. Mám Tě se zrcátkem, co umožní svítiti Ti před sebe, to i bez, co svitem zahrne vše okolo. Mám-li knihu ke čtení, stejně sdílím pohled na Tebe. Má milá Ti závidí, pak ji nápad osvítí. Vyhodí Tě do smetí a žárovkou nahradí. Stínohra se nekoná, tak skončila pouť plamenná.
Autor umělec2, 18.11.2006
Přečteno 349x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

My jsme teda chlívek neměli... ale každou chvíli nám vypnul proud a musely nám stačit svíčky.
Mám dojem, že tentokrát ti prsty po klávesnici vedla taková lehká melancholie nebo něco takového. Prostě ty slova, aspoň pro mě, postrádají takou tu tvou obvyklou ironii. Moc zajímavá změna.

25.11.2006 17:03:00 | Gina Rocca

Díky za vyvolání vzpomínky, jak jsem chodívala s petrolejkou pomáhat mamince poklízet kozu a prase do chlíva, stíny se třepetaly, natahovaly po mně svoje chapadélka, všechno bylo zahaleno do tajemství a já se krásně bála...

20.11.2006 09:39:00 | Mara*

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí