Obraz bohaté dámy

Obraz bohaté dámy

Anotace: Netradiční povídka o tom, jak si dokonale užít rozchod.

„Drahý, byl bys od té dobroty a zařídil mi nějakého malíře, který by mě mohl namalovat pro křest mé nové knihy?“ usmála se Betty a díky sytě rudé růži na rtech vypadala jako stará šlapka. Její dosavadní přítel Jerry si to myslel už od začátku a bylo to hlavně kvůli jeho tehdejší finanční situaci, že se stal milencem bohaté postarší dámy, vyžívající se v mladých studentech vysokých škol. Tři měsíce s ní spal, doprovázel a nevinně se usmíval všemu, co mu úsměvné nepřišlo. Nesnášel ji. Dlouho přemýšlel, že si vezme nějaké její peníze a uteče pryč. Ten čas právě nadešel a stačilo jen vymyslet plán, jak s Betty co nejlépe zatočit.
„Jistě, jdu zrovna do města. Zeptám se pár známých, kdo dělá nejlepší portréty. Spolehni se na mne, zlato,“ milujícně odpověděl Jerry, ačkoliv předem věděl, za kým půjde.

„Jerry,“ zaječel Brendan Berg, když otevřel dveře a uviděl v nich právě Jerryho. Byli to staří přátelé ze školy a zatímco Jerry si vydělal peníze vztahem se zajištěnou tvůrkyní románů pro dámy, Brendan si pilně vydělával malováním. Seděli spolu kdysi v lavici.
Vypili si spolu ten den kávu v obýváků Brendanova ateliéru a vzpomínali na školu a na společné zážitky. Jerry se rozpovídal jako dlouho ne a až po půl hodině se mu osvěžila paměť, proč vlastně za malířem přišel.
„Brendane, měl bych tu pro tebe práci. Udělal bys portrét mé přítelkyně? Má pozítří premiéru své knihy a chtěla by na ní představit svůj obraz…“
„Kdo je to, Jerry?“
„Betty Callerová, určitě jí znáš.“
Brendan se poněkud překvapeně podíval a poté se šibalsky usmál.
„No jasně, že jí znám. Takže ty jsi gigolo starších dam?“
„Jo, něco v tom smyslu. Brendane, slyšel jsem, že prý pro obrazy dámských postav používáš nějaký zvláštní styl. Je to pravda?“
„To si piš, vypadají potom o sto procent líp. Nejdřív ženu namaluji tak, jak jí pánbůh stvořil. Až obraz zaschne, obleče si modelka šaty, já jimi poté překryji původní malbu. Dílo pak dostává trojrozměrné pojetí. Kapišto?“ protáhl se Brendan na židli a usrknul kávy.
Oba mladí muži se v ten den domluvili a dohodli se, že Betty může přijít v sedm hodin večer. Jerry si pomyslel, že bude mít jeho přítelkyně radost, až zjistí o té nahotě spjaté s prací modelky. Když přišel zpátky do paláce jeho přítelkyně, neplánovaně usnul v šatech na kanapi.

Probudila jej ráno Betty se zářivým úsměvem a na sobě měla opravdu překrásné rudé šaty s hlubokým výstřihem. Vyspala se s ním, pomyslel si Jerry a úsměv jí opětoval. Za pár dní už od ní bude mít navždy pokoj. Obraz je prý hotov a má ho večer vyzvednout u Brendana. Jerry se na dnešní noc obzvlášť těšil.

Brendan se tvářil velice provinile, když mu velký obraz pomáhal naložit do pick-upu. Jerrymu bylo jasné proč, a když zaplatil pár stovek dolarů a odvezl opravdu parádní malbu do sídla Betty, myslel pouze na to, jak se té přestárlé blondýně pomstí.
Celou noc potom strávil ve své soukromé dílně. Betty řekl, že tam obraz nechá do zítřejšího křtu a osobně jej hlídal s velice účinnou a tenkou škrabkou starých laků. Jemně kousek po kousku odstraňoval červeň šatů z obrazu a tiše se přitom usmíval. Pár hodin později nesl upravenou malbu zahalenou rudou plachtou do sálu, kde se bude akce konat. Prosadil si u Betty, že to bude on, kdo strhne plentu a jeho škodolibá povaha se toho nemohla dočkat…
Autor lichtenberg, 18.11.2006
Přečteno 310x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Je to dost netradiční povídka a mě se celkem líbila....jen by možná mohla být jinde než ve 'Smutných'...

18.11.2006 18:58:00 | Eylonwai

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí