Anděl, který nesmí odletět

Anděl, který nesmí odletět

Anotace: ...téměř bezvýznamný zázrak... J.C.s

Můj hlasový fond je spíše podprůměrný, ale zpívám s chutí. Tak mě přijali. Do chrámového sboru. Tedy, říkáme chrámového, což úsměvně koresponduje s faktem, že to, co má budova našeho předměstského kostela společného se skutečným chrámem, je snad jen kříž na vrcholu věže. Ale varhany máme! A ne ledajaké. Po obou stranách je střeží postava anděla s jedním křídlem svěšeným a druhým rozevlátým. Již jako malého kluka mě tato asymetrie udržovala v napětí, že nutně nastane okamžik, kdy andělé rozprostřou i druhé křídlo a vzlétnou. Nevzlétli, celé desítky let.
Dnes poprvé jsem tam nahoře, na kůru, stojím právě pod tím andělem na epištolní straně. Je menší, než jsem si ho představoval, a vůbec nevypadá, že by toužil si zalétat. Moje první velká mše svatá. Trému nemám, můj hlas nejspíš zcela zanikne v polyfonii tohoto minisboru. Přesto jsem k tomu andělovi vyslal mlčenlivou prosbu o podporu.
První takty a nasadili jsme. Přímo jsem se lekl. Můj hlas, zcela čitelný, se vyhoupl tam nahoru k žebrům gotické klenby, zaoblil se a klouzal dolů, aby se pokorně ztišil v prostoru presbyteria. Ano, byl to můj hlas, jen mi připadal daleko silnější, plnější a snad i vznešenější. Opatrně jsem se rozhlédl kolem a mimoděk jsem pohlédl i na anděla. A on na mě šibalsky mrknul. Viděl jsem to! On zpíval se mnou! Tak proto má jedno křídlo svěšené, aby ho snad nenapadlo odletět, když tady má své povinnosti.
Tak jsme si stále kamarádsky vypomáhali, až se to stalo. Ukradli mi anděla. To se v kostele malovalo, tak tam vyrostlo lešení, že jsem si připadal jako v hustém lese. A právě po tom lešení se vykradači dostali i na kůr.
A můj zpěv? Měl jsem pocit, že jsem ohluchl nebo oněměl, zcela ztracen v zakřiknutém chorálu našeho sboru. Za čas však přišla radostná zpráva. Našli anděla, v nějakém starožitnictví, kdesi na druhém konci republiky.
Anděl se vrátil na své místo a opět byla sloužena slavná mše svatá se zpěvem. Mrknul jsem na anděla a můj hlas se mohutně odrazil od gotické klenby, aby zašeptal poděkování za ambonou kněžiště. A kostel zářil bělostnou čistotou svých stěn a klenby, první den, co odstranili to lešení.
Autor j.c., 08.12.2006
Přečteno 406x
Tipy 6
Poslední tipující: slavekmiloslav, šuměnka, trenérka, Lilly Lightová
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

pěkné, moc pěkné

02.12.2010 19:46:00 | slavekmiloslav

...a zase jste byli spolu...

06.11.2009 18:13:00 | strawbery

bezvýznamný zázrak??
nádherný..
ani jsem netušila, co vše v tobě dřímá
za podpory těl okřídlených
při čtení vět mě dozajista jímá
a chápu zcela, že ty jímáš ženy :o))

30.09.2009 20:48:00 | šuměnka

já to věděla, to za Tebou se vrátil..moc pěkné počteníčko

20.07.2009 22:51:00 | trenérka

Páni, tak to mne zaujalo. Tip

01.02.2009 10:48:00 | Lilly Lightová

Opět dočteno s husí kůží:)

02.03.2008 17:15:00 | Grafomanická MIA

Jsem ráda,že je anděl zase zpět. Nejen kvůli kulturní památce-na to teď nemyslím.Ale po té povídce kvůli i třeba jedinnému človíčkovi,kterému pomáhá svou přítomností.

30.07.2007 05:59:00 | s.e.n

..lehce mrazí..všichni,byť ateisti máme svého anděla...

20.06.2007 10:35:00 | Žqáry

Jsem ateista, ale Tebou popisovaná krádež v kostele,
ještě k tomu anděla se mně bytostně dotýká! Ve svých
básních píši o andílkovi a říkám tak své dceři,
s různými atributy a přívlastky...
Apel všem: Buďme lidmi!

10.04.2007 20:56:00 | Bíša

stojím tam s Tebou.....a slyším Tvůj zpěv

12.02.2007 21:48:00 | Lorelai

...tak tohle si umím prožít... :o)

15.12.2006 14:21:00 | Cecilka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí